Календарне планування 
з української літератури
для 7
класу
Українська література. 5-9 класи. Програма для
загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта,
2013 (зі
змінами, затвердженими МОН № 585 від 29.05.2015 р.)
  
  | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
№ п/п 
 | 
  
   
Зміст навчального
  матеріалу 
 | 
  
   
К-сть год. 
 | 
  
   
Дата 
 | 
  
   
Примітка 
 | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
ВСТУП 
 | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
1 
 | 
  
   
Вступ. Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений
  письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
ІЗ
  ПІСЕННИХ СКАРБІВ 
 | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
2 
 | 
  
   
Суспільно-побутові пісні. Жанрово-тематичне розмаїття
  пісень (козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі, заробітчанські
  тощо). Чумацька  
пісня «Ой у степу
  криниченька». 
ТЛ: суспільно-побутові пісні. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   
Напам’ять 1 пісня 
 | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
3 
 | 
  
   
Трагічний і героїчний пафос козацьких
  пісень. Козацькі пісні «Ой на горі та женці
  жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін на діброві». 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
4 
 | 
  
   
ЛРК
  1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
5 
 | 
  
   
Коломийки. «Дозвілля
  молоді», «Жартівливі коломийки» — «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок.
  Життєствердний, гумористичний пафос. 
ТЛ: коломийки, пафос твору. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
6 
 | 
  
   
ПЧ 1. Майстерня конструювання бук трейлера за книжкою В.
  Рутківського «Джури-характерники». 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
7 
 | 
  
   
Контрольна робота
  №1. Із пісенних скарбів. Тест. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
ПРО ДАЛЕКІ МИНУЛІ ЧАСИ 
 | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
8 
 | 
  
   
І. Франко. Короткі відомості
  про митця і його багатогранну
  творчість. «Захар
  Беркут». Історична основа твору. 
ТЛ: історична повість 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
9 
 | 
  
   
І.
  Франко «Захар Беркут». Змалювання героїчної боротьби русичів проти монголо-татарських
  нападників. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
10 
 | 
  
   
І.
  Франко «Захар Беркут». Патріотичний мотив, його зв'язок з розгортанням
  сюжету. Характеристика образів Максима, Мирослави. 
ТЛ: мотив. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
11 
 | 
  
   
І.
  Франко «Захар Беркут». Характеристика образу Тугара Вовка. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
12 
 | 
  
   
І.
  Франко «Захар Беркут». Проблема вибору людини у вирішальній ситуації.
  Характеристика образу Захара Беркута. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
13 
 | 
  
   
Т. Шевченко. Творче життя поета. «Мені
  тринадцятий минало». Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти,
  любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і
  складному світі. 
ТЛ: ідея 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
14 
 | 
  
   
Т.
  Шевченко. «Тополя». Романтична
  ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності. 
ТЛ: балада, метаморфози. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
15 
 | 
  
   
Т. Шевченко «Заповіт» – твір, що єднає минуле,
  теперішнє і майбутнє. Історія
  його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого
  народу, віра в нього. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   
Напам’ять «Заповіт» 
 | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
16 
 | 
  
   
Контрольна робота 2. І. Франко. Т. Шевченко. Твір. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
17 
 | 
  
   
А.
  Чайковський. Коротко про митця. «За
  сестрою». Відтворення історичних подій з позиції гуманізму. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
18 
 | 
  
   
А. Чайковський «За сестрою». Напружений динамічний
  сюжет  героїко-романтичної  повісті. 
ТЛ: героїко-романтична повість. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
19 
 | 
  
   
А. Чайковський «За сестрою». Благородство,
  відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство  запорозьких козаків. 
ТЛ: романтичний герой, композиція 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
20 
 | 
  
   
А. Чайковський «За сестрою». Характеристика образу
  Павлуся. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
21 
 | 
  
   
Михайло Стельмах. Коротко про митця. Автобіографічна повість про дитинство. «Гуси-лебеді летять». 
ТЛ: автобіографічна повість. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
22 
 | 
  
   
М.
  Стельмах «Гуси-лебеді летять». Єдність світу природи і світу дитячої душі. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
23 
 | 
  
   
РМ 1. Письмовий переказ змісту
  фрагментів повісті. 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
24 
 | 
  
   
М.
  Стельмах «Гуси-лебеді летять». Звичаї, традиції українців у творі. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
25 
 | 
  
   
М.
  Стельмах «Гуси-лебеді летять». Символ образу гусей-лебедів. Інші образи твору
  (дід, батьки, подружка Люба). 
ТЛ: символ. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
26 
 | 
  
   
М.
  Стельмах «Гуси-лебеді летять». Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
27 
 | 
  
   
Григір Тютюнник. Коротко про  письменника. «Климко». Ідейний зміст твору 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
28 
 | 
  
   
Г.
  Тютюнник «Климко». Автобіографічна основа твору. Ідея самопожертви. Воєнне
  дитинство в повісті. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
29 
 | 
  
   
РМ 2. Обговорення проблеми вибору людини у вирішальній ситуації. 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
30 
 | 
  
   
Г.
  Тютюнник «Климко». Характеристика образу Климка. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
31 
 | 
  
   
Г.
  Тютюнник «Климко». Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про
  рідних.  
ТЛ: художня деталь. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
32 
 | 
  
   
Контрольна робота №3. А. Чайковський, М. Стельмах, Г. Тютюнник.
  Тест. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
33 
 | 
  
   
ПЧ 2. Сучасна патріотична поезія 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
34 
 | 
  
   
ЛРК 2. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
35 
 | 
  
   
Підсумково-узагальнювальний
  урок 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
ІІ семестр 
 | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
«Ти знаєш, що ти – людина…» 
 | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
36 
 | 
  
   
О. Стороженко. Коротко про автора, його гумористичні твори. «Скарб». Морально-етичні проблеми оповідання. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
37 
 | 
  
   
О.
  Стороженко «Скарб». Гумористичне, викривальне зображення головного героя.
  Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання. 
ТЛ: засоби гумористичного зображення (поглиблено). 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
38 
 | 
  
   
Богдан Лепкий. «Мишка (Казка для
  дітей, для малих і великих)». Актуальні морально-етичні питання в ньому, проблема збереження
  загальнолюдських цінностей.  
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
39 
 | 
  
   
Ліна Костенко. Коротко про
  письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. «Дощ полив...».  
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
40 
 | 
  
   
Ліна Костенко. «Кольорові миші». Ідея
  зіткнення неповторності й буденності, стандарту в «Кольорових мишах». Поема «Чайка на крижині». 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   
Напам’ять 1 вірш (на вибір) 
 | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
41 
 | 
  
   
Ліна Костенко. «Крила». Розгорнута притча-метафора про глибоке духовне
  наповнення людини – її «крилатість», що проявляється індивідуально. Духовне
  багатство – найбільший скарб у житті.  
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
42 
 | 
  
   
ЛРК № 3.. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
43 
 | 
  
   
РМ. Контрольна робота №4. О. Стороженко,
  Б.Лепкий, Л.Костенко. Контрольний
  твір-роздум. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
44 
 | 
  
   
В.Симоненко – «лицар на білому
  коні» в українській літературі.  
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
45 
 | 
  
   
В.Симоненко. «Лебеді материнства» - справжній
  поетичний шедевр. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   
Напам’ять 1 вірш 
 | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
46 
 | 
  
   
В.Симоненко «Ти знаєш, що ти людина?».
  Громадянські, патріотичні мотиви, романтичний пафос його лірики. «Гей, нові Колумби й Магеллани».
  Загальнолюдські цінності та ідеї. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
47 
 | 
  
   
ПЧ
  3. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
48 
 | 
  
   
Марина Павленко. Коротко про
  письменницю. Повість-казка «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду
  Кулаківських». Особливості композиції. 
ТЛ: повість-казка. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
49 
 | 
  
   
Марина
  Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в
  повісті-казці, час теперішній і минулий у ній. Символічне значення образів
  старовинної шафи та чарівних коралів. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
50 
 | 
  
   
Марина
  Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Роздуми про сенс людського життя,
  моральний вибір кожного. Роль художніх засобів у творі. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
51 
 | 
  
   
Марина
  Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Добро і зло в повісті, у сучасному
  світі та в людині.  
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
52 
 | 
  
   
Любов Пономаренко. «Гер переможений».
  Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності.  Особливості художніх засобів новели (роль
  деталей, поєднання різних часових площин тощо). 
ТЛ: новела. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
53 
 | 
  
   
Контрольна робота №5. В.Симоненко,
  М.Павленко, Л.Пономаренко. Тест.  
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
54 
 | 
  
   
Олег Ольжич. Коротко про поета. «Господь багатий нас благословив». Основна
  ідея твору. Захочеш – і будеш». Романтичний
  максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені
  образним словом. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
55 
 | 
  
   
Олена Теліга. Короткі відомості про письменницю.. «Радість» Ідея оптимізму і
  життєлюбства через художнє слово 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   
Напам’ять 1 вірш (Ольжич, Теліга) 
 | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
56 
 | 
  
   
Олена Теліга. «Сучасникам», «Пломінний день». Моральний заповіт нащадкам. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
57 
 | 
  
   
Олександр Гаврош. Короткі відомості
  про митця. «Неймовірні
  пригоди Івана Сили». Композиція твору. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
58 
 | 
  
   
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди
  Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, що став чемпіоном
  Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши
  безліч перемог. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
59 
 | 
  
   
Олександр Гаврош.
  «Неймовірні пригоди Івана Сили». Іван Сила (Іван Фірцак) – утілення
  непереможного духу українського народу, його доброти й щирості. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
60 
 | 
  
   
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана
  Сили». Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і
  любов, чесність і підступність.    
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
61 
 | 
  
   
Андрій Малишко. Відомий український
  поет і його пісні, що стали народними. «Пісня про рушник»,  
 | 
  
   
1 
 | 
  
   
Напам’ять 1 вірш 
 | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
62 
 | 
  
   
Андрій
  Малишко. «Чому, сказати, й сам не знаю...».
  Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них. «Вчителька». Ліризм поезій А. Малишка. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
63 
 | 
  
   
Контрольна робота №6. О.Ольжич, О.Теліга, О.Гаврош, А.Малишко. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
64 
 | 
  
   
ПЧ №4. Анатолій Дімаров. Повість «Блакитна дитина». 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
65 
 | 
  
   
ЛРК №4. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
66 
 | 
  
   
РМ №4. Переказ найцікавіших
  пригод героя-підлітка з аргументуванням свого зацікавлення. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Немає коментарів:
Дописати коментар