Календарне планування
з української літератури
для 7
класу
Українська література. 5-9 класи. Програма для
загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта,
2013 (зі
змінами, затвердженими МОН № 585 від 29.05.2015 р.)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
№ п/п
|
Зміст навчального
матеріалу
|
К-сть год.
|
Дата
|
Примітка
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ВСТУП
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1
|
Вступ. Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений
письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ІЗ
ПІСЕННИХ СКАРБІВ
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2
|
Суспільно-побутові пісні. Жанрово-тематичне розмаїття
пісень (козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі, заробітчанські
тощо). Чумацька
пісня «Ой у степу
криниченька».
ТЛ: суспільно-побутові пісні.
|
1
|
Напам’ять 1 пісня
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3
|
Трагічний і героїчний пафос козацьких
пісень. Козацькі пісні «Ой на горі та женці
жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін на діброві».
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4
|
ЛРК
1
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5
|
Коломийки. «Дозвілля
молоді», «Жартівливі коломийки» — «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок.
Життєствердний, гумористичний пафос.
ТЛ: коломийки, пафос твору.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6
|
ПЧ 1. Майстерня конструювання бук трейлера за книжкою В.
Рутківського «Джури-характерники».
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7
|
Контрольна робота
№1. Із пісенних скарбів. Тест.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ПРО ДАЛЕКІ МИНУЛІ ЧАСИ
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8
|
І. Франко. Короткі відомості
про митця і його багатогранну
творчість. «Захар
Беркут». Історична основа твору.
ТЛ: історична повість
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9
|
І.
Франко «Захар Беркут». Змалювання героїчної боротьби русичів проти монголо-татарських
нападників.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10
|
І.
Франко «Захар Беркут». Патріотичний мотив, його зв'язок з розгортанням
сюжету. Характеристика образів Максима, Мирослави.
ТЛ: мотив.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11
|
І.
Франко «Захар Беркут». Характеристика образу Тугара Вовка.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12
|
І.
Франко «Захар Беркут». Проблема вибору людини у вирішальній ситуації.
Характеристика образу Захара Беркута.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13
|
Т. Шевченко. Творче життя поета. «Мені
тринадцятий минало». Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти,
любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і
складному світі.
ТЛ: ідея
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14
|
Т.
Шевченко. «Тополя». Романтична
ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності.
ТЛ: балада, метаморфози.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15
|
Т. Шевченко «Заповіт» – твір, що єднає минуле,
теперішнє і майбутнє. Історія
його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого
народу, віра в нього.
|
1
|
Напам’ять «Заповіт»
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16
|
Контрольна робота 2. І. Франко. Т. Шевченко. Твір.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17
|
А.
Чайковський. Коротко про митця. «За
сестрою». Відтворення історичних подій з позиції гуманізму.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18
|
А. Чайковський «За сестрою». Напружений динамічний
сюжет героїко-романтичної повісті.
ТЛ: героїко-романтична повість.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19
|
А. Чайковський «За сестрою». Благородство,
відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків.
ТЛ: романтичний герой, композиція
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20
|
А. Чайковський «За сестрою». Характеристика образу
Павлуся.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21
|
Михайло Стельмах. Коротко про митця. Автобіографічна повість про дитинство. «Гуси-лебеді летять».
ТЛ: автобіографічна повість.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22
|
М.
Стельмах «Гуси-лебеді летять». Єдність світу природи і світу дитячої душі.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
23
|
РМ 1. Письмовий переказ змісту
фрагментів повісті.
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
24
|
М.
Стельмах «Гуси-лебеді летять». Звичаї, традиції українців у творі.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
25
|
М.
Стельмах «Гуси-лебеді летять». Символ образу гусей-лебедів. Інші образи твору
(дід, батьки, подружка Люба).
ТЛ: символ.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
26
|
М.
Стельмах «Гуси-лебеді летять». Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
27
|
Григір Тютюнник. Коротко про письменника. «Климко». Ідейний зміст твору
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
28
|
Г.
Тютюнник «Климко». Автобіографічна основа твору. Ідея самопожертви. Воєнне
дитинство в повісті.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
29
|
РМ 2. Обговорення проблеми вибору людини у вирішальній ситуації.
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
30
|
Г.
Тютюнник «Климко». Характеристика образу Климка.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
31
|
Г.
Тютюнник «Климко». Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про
рідних.
ТЛ: художня деталь.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
32
|
Контрольна робота №3. А. Чайковський, М. Стельмах, Г. Тютюнник.
Тест.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
33
|
ПЧ 2. Сучасна патріотична поезія
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
34
|
ЛРК 2.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
35
|
Підсумково-узагальнювальний
урок
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ІІ семестр
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
«Ти знаєш, що ти – людина…»
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
36
|
О. Стороженко. Коротко про автора, його гумористичні твори. «Скарб». Морально-етичні проблеми оповідання.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
37
|
О.
Стороженко «Скарб». Гумористичне, викривальне зображення головного героя.
Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання.
ТЛ: засоби гумористичного зображення (поглиблено).
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
38
|
Богдан Лепкий. «Мишка (Казка для
дітей, для малих і великих)». Актуальні морально-етичні питання в ньому, проблема збереження
загальнолюдських цінностей.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
39
|
Ліна Костенко. Коротко про
письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. «Дощ полив...».
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
40
|
Ліна Костенко. «Кольорові миші». Ідея
зіткнення неповторності й буденності, стандарту в «Кольорових мишах». Поема «Чайка на крижині».
|
1
|
Напам’ять 1 вірш (на вибір)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
41
|
Ліна Костенко. «Крила». Розгорнута притча-метафора про глибоке духовне
наповнення людини – її «крилатість», що проявляється індивідуально. Духовне
багатство – найбільший скарб у житті.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
42
|
ЛРК № 3..
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
43
|
РМ. Контрольна робота №4. О. Стороженко,
Б.Лепкий, Л.Костенко. Контрольний
твір-роздум.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
44
|
В.Симоненко – «лицар на білому
коні» в українській літературі.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
45
|
В.Симоненко. «Лебеді материнства» - справжній
поетичний шедевр.
|
1
|
Напам’ять 1 вірш
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
46
|
В.Симоненко «Ти знаєш, що ти людина?».
Громадянські, патріотичні мотиви, романтичний пафос його лірики. «Гей, нові Колумби й Магеллани».
Загальнолюдські цінності та ідеї.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
47
|
ПЧ
3.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
48
|
Марина Павленко. Коротко про
письменницю. Повість-казка «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду
Кулаківських». Особливості композиції.
ТЛ: повість-казка.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
49
|
Марина
Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в
повісті-казці, час теперішній і минулий у ній. Символічне значення образів
старовинної шафи та чарівних коралів.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
50
|
Марина
Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Роздуми про сенс людського життя,
моральний вибір кожного. Роль художніх засобів у творі.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
51
|
Марина
Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Добро і зло в повісті, у сучасному
світі та в людині.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
52
|
Любов Пономаренко. «Гер переможений».
Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. Особливості художніх засобів новели (роль
деталей, поєднання різних часових площин тощо).
ТЛ: новела.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
53
|
Контрольна робота №5. В.Симоненко,
М.Павленко, Л.Пономаренко. Тест.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
54
|
Олег Ольжич. Коротко про поета. «Господь багатий нас благословив». Основна
ідея твору. Захочеш – і будеш». Романтичний
максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені
образним словом.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
55
|
Олена Теліга. Короткі відомості про письменницю.. «Радість» Ідея оптимізму і
життєлюбства через художнє слово
|
1
|
Напам’ять 1 вірш (Ольжич, Теліга)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
56
|
Олена Теліга. «Сучасникам», «Пломінний день». Моральний заповіт нащадкам.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
57
|
Олександр Гаврош. Короткі відомості
про митця. «Неймовірні
пригоди Івана Сили». Композиція твору.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
58
|
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди
Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, що став чемпіоном
Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши
безліч перемог.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
59
|
Олександр Гаврош.
«Неймовірні пригоди Івана Сили». Іван Сила (Іван Фірцак) – утілення
непереможного духу українського народу, його доброти й щирості.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
60
|
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана
Сили». Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і
любов, чесність і підступність.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
61
|
Андрій Малишко. Відомий український
поет і його пісні, що стали народними. «Пісня про рушник»,
|
1
|
Напам’ять 1 вірш
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
62
|
Андрій
Малишко. «Чому, сказати, й сам не знаю...».
Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них. «Вчителька». Ліризм поезій А. Малишка.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
63
|
Контрольна робота №6. О.Ольжич, О.Теліга, О.Гаврош, А.Малишко.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
64
|
ПЧ №4. Анатолій Дімаров. Повість «Блакитна дитина».
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
65
|
ЛРК №4.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
66
|
РМ №4. Переказ найцікавіших
пригод героя-підлітка з аргументуванням свого зацікавлення.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Немає коментарів:
Дописати коментар