Календарне планування 
з української літератури
для 5 класу
Українська література. 5-9 класи. Програма для
загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта,
2013.(зі змінами, затвердженими МОН № 585 від 29.05.2015 р.)
  
  | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
№ п/п 
 | 
  
   
Зміст навчального
  матеріалу 
 | 
  
   
К-сть годин 
 | 
  
   
Дата 
 | 
  
   
Примітка 
 | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
Вступ 
 | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
1 
 | 
  
   
Вступ. Слово в житті людини. Початок словесного
  мистецтва. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
Світ фантазії та мудрості 
 | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
2 
 | 
  
   
Міфи та легенди українців. «Про зоряний віз», «Чому пес живе коло
  людини?». 
ТЛ: фольклор, міф,
  легенда. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
3 
 | 
  
   
«Берегиня», «Дажбог», «Неопалима купина». 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
4 
 | 
  
   
«Як виникли Карпати», «Чому в морі є перли і мушлі?». 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
5 
 | 
  
   
Народні перекази. «Прийом у запорожців». 
ТЛ: переказ. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
6 
 | 
  
   
Тематика народних казок, їх різновиди. Побудова казки. 
ТЛ: народна казка. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
7 
 | 
  
   
ЛРК 1. Легенди та
  перекази Рівненщини. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
8 
 | 
  
   
Народні казки. «Про правду і кривду». 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
9 
 | 
  
   
Народні казки. «Мудра дівчина».  
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
10 
 | 
  
   
Народна казка «Ох». Народне уявлення про добро і зло. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
11 
 | 
  
   
«Летючий корабель». Аналіз фантастичного і реального. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
12 
 | 
  
   
РМ 1. Усний переказ
  фрагмента твору. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
13 
 | 
  
   
ПЧ 1. Українські народні казки. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
14 
 | 
  
   
Контрольна робота 1. Світ
  фантазії, мудрості. Тест.  
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
15 
 | 
  
   
Літературні казки. Іван
  Франко. Дитинство. «Фарбований Лис». 
ТЛ: літературна
  казка. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
16 
 | 
  
   
І. Франко. «Фарбований Лис». Образ Лиса, риси його характеру. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
17 
 | 
  
   
І. Франко. «Фарбований Лис». Інсценізація казки. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
18 
 | 
  
   
В. Королів-Старий. Короткі відомості про письменника та його фантастичні казки.  
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
19 
 | 
  
   
В. Королів-Старий. «Хуха-Моховинка». Добро і зло в казці. Аналіз
  зовнішності казкових істот. 
ТЛ: портрет 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
20 
 | 
  
   
В. Симоненко. «Цар
  Плаксій та Лоскотон». Дійові особи твору. 
ТЛ: віршована мова,
  рима, строфа. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
21 
 | 
  
   
В. Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон». Поведінка дійових осіб. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
22 
 | 
  
   
Галина Малик. Короткі
  відомості про письменницю та її казки.  
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
23 
 | 
  
   
«Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Морально-етичні проблеми в казці:
  добро і зло, вміння долати перешкоди. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
24 
 | 
  
   
Елементи незвичайного в повісті. Символіка країни Недоладії. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
25 
 | 
  
   
Своєрідність композиції повісті. Особливості мови. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
26 
 | 
  
   
РМ 2. Написання продовження пригод Алі та її нових друзів або
  написання інсценізації з власною назвою за твором. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
27 
 | 
  
   
ПЧ 2.
  Сучасні українські літературні казки. «Згине зло, і правда переможе»
  (В.Шевчук «Панна квітів»). 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
28 
 | 
  
   
Контрольна робота 2.
  Світ фантазії, мудрості. Тест.. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
29 
 | 
  
   
Загадки. Зміст і форма загадок. 
ТЛ: загадка. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   
Кілька загадок, прислів’їв і приказок. 
 | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
30 
 | 
  
   
Загадки. Види загадок. Художні засоби в них. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
31 
 | 
  
   
Прислів’я та приказки.
  Народне уявлення про світ. 
ТЛ: прислів’я,
  приказка. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
32 
 | 
  
   
Л.
  Глібов.
  Розповідь про поета. «Химерний,
  маленький…», «Що за птиця?». 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
33 
 | 
  
   
Л. Глібов. «Хто
  вона?», «Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?». Фольклорна основа віршованих
  загадок. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
34 
 | 
  
   
ЛРК 2. Подорож у країну карт Л. Пшенична «Боря з
  Мухоморії». 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
ІІ семестр 
 | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
Історичне минуле нашого
  народу 
 | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
35 
 | 
  
   
Літописні оповіді. «Три брати — Кий, Щек, Хорив і
  сестра їхня Либідь», «Святослав укладає
  мир з греками…», «Володимир вибирає віру», «Розгром Ярославом печенігів.
  Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам». 
ТЛ: літопис. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
36 
 | 
  
   
«Повість минулих літ» - найдавніший літопис
  нашого народу. Значення літописання для нащадків. Казкові й історичні мотиви. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
37 
 | 
  
   
РМ 3. Письмовий твір-роздум про зв’язок минулого із
  сучасним «Заповіти наших предків». 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
38 
 | 
  
   
Олександр
  Олесь
  (Кандиба). Розповідь про письменника. «Ярослав Мудрий». 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
39 
 | 
  
   
Поезії з книжки «Княжа
  Україна»: «Заспів», «Україна в старовину», «Наші предки – слов’яни», «Похід на Царгород».
  Поетична оповідь. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
40 
 | 
  
   
Олександр Олесь.
  Драма-казка «Микита Кожум’яка». 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
41 
 | 
  
   
Олександр Олесь.
  Драматичний твір на тему народної казки. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
42 
 | 
  
   
ПЧ
  3.
  Історичне минуле українського народу в сучасній літературі. 
 | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
43 
 | 
  
   
Зірка
  Мензатюк.
  «Таємниця козацької шаблі». Пригодницька повість сучасної письменниці. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
44 
 | 
  
   
Зірка Мензатюк.
  «Таємниця козацької шаблі» - твір про справжні життєві цінності. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
45 
 | 
  
   
Зірка Мензатюк.
  «Таємниця козацької шаблі».  Стосунки
  між дорослими і дітьми. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
46 
 | 
  
   
ЛРК 3. Твори Л.
  Пшеничної для дітей. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
47 
 | 
  
   
Контрольна
  робота 3. Світ фантазії, мудрості.
  Історичне минуле нашого народу. Тест.  
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
Рідна Україна. Світ природи 
 | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
48 
 | 
  
   
Т. Шевченко.
  Розповідь про дитинство поета. Україна часів Т. Шевченка. Картини
  довколишнього світу, природи в поезіях (на основі повісті С.Васильченка «В бур’янах»). 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   
Напам’ять 
 «Садок вишневий
  коло хати» 
 | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
49 
 | 
  
   
Картини довколишнього світу, природи в поезіях, інша художня реальність,
  створена уявою митця за допомогою образної мови. 
ТЛ: персоніфікація,
  ліричний твір. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
50 
 | 
  
   
Природа в поезії «За сонцем хмаронька пливе». Виразне читання. Читання
  напам’ять поезій Т.Шевченка. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   
Напам’ять 
«За сонцем хмаронька пливе» 
 | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
51 
 | 
  
   
П. Тичина. Коротка
  розповідь про поета і край. «Блакить мою душу обвіяла». 
ТЛ: метафора. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   
Напам’ять 
вірш на вибір 
 | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
52 
 | 
  
   
П. Тичина. «Гаї шумлять», «Не бував ти у наших краях!». Майстерне
  відтворення краси природи. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
543 
 | 
  
   
Є. Гуцало. основні
  відомості про письменника. Оповідання «Лось». 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
54 
 | 
  
   
Є. Гуцало. «Лось». Співчуття, милосердя – шлях до перемоги. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
55 
 | 
  
   
Максим Рильський. Основні відомості про поета, «Дощ», «Благодатний, довгожданий». 
«Осінь-маляр із палітрою пишною».  
 | 
  
   
1 
 | 
  
   
Напам’ять 
вірш на вибір 
 | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
56 
 | 
  
   
Контрольна
  робота 4. Рідна Україна. Світ природи.
  Твори Т.Шевченка, П.Тичини, Є.Гуцала. тест.  
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
57 
 | 
  
   
Григір Тютюнник. Коротко про письменника. «Дивак». 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
58 
 | 
  
   
Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини. Оповідання
  «Дивак». 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
59 
 | 
  
   
Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь. Поведінка Олеся. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
60 
 | 
  
   
РМ 4. Усний твір-характеристика літературного
  героя на основі складеного плану. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
61 
 | 
  
   
М. Вінграновський. Цікаві відомості про автора. Поезія — особливий спосіб вираження
  почуттів людини. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
62 
 | 
  
   
«Сіроманець». Гуманізм повісті. Характеристика образу Сашка, його
  здатність на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
63 
 | 
  
   
Контрольна
  робота 5. Рідна Україна. Світ природи.
  Твір. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
64 
 | 
  
   
ПЧ 4. Твори
  українських письменників про природу. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
65 
 | 
  
   
ЛРК 4. Творчість Є.
  Шморгуна. Дар осіннього поля. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
66 
 | 
  
   
Узагальнюючий урок. Бесіда про твори, що вивчалися в п’ятому класі. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Немає коментарів:
Дописати коментар