Календарне планування
з української літератури
для 5 класу
Українська література. 5-9 класи. Програма для
загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта,
2013.(зі змінами, затвердженими МОН № 585 від 29.05.2015 р.)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
№ п/п
|
Зміст навчального
матеріалу
|
К-сть годин
|
Дата
|
Примітка
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Вступ
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1
|
Вступ. Слово в житті людини. Початок словесного
мистецтва.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Світ фантазії та мудрості
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2
|
Міфи та легенди українців. «Про зоряний віз», «Чому пес живе коло
людини?».
ТЛ: фольклор, міф,
легенда.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3
|
«Берегиня», «Дажбог», «Неопалима купина».
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4
|
«Як виникли Карпати», «Чому в морі є перли і мушлі?».
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5
|
Народні перекази. «Прийом у запорожців».
ТЛ: переказ.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6
|
Тематика народних казок, їх різновиди. Побудова казки.
ТЛ: народна казка.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7
|
ЛРК 1. Легенди та
перекази Рівненщини.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8
|
Народні казки. «Про правду і кривду».
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9
|
Народні казки. «Мудра дівчина».
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10
|
Народна казка «Ох». Народне уявлення про добро і зло.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11
|
«Летючий корабель». Аналіз фантастичного і реального.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12
|
РМ 1. Усний переказ
фрагмента твору.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13
|
ПЧ 1. Українські народні казки.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14
|
Контрольна робота 1. Світ
фантазії, мудрості. Тест.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15
|
Літературні казки. Іван
Франко. Дитинство. «Фарбований Лис».
ТЛ: літературна
казка.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16
|
І. Франко. «Фарбований Лис». Образ Лиса, риси його характеру.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17
|
І. Франко. «Фарбований Лис». Інсценізація казки.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18
|
В. Королів-Старий. Короткі відомості про письменника та його фантастичні казки.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19
|
В. Королів-Старий. «Хуха-Моховинка». Добро і зло в казці. Аналіз
зовнішності казкових істот.
ТЛ: портрет
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20
|
В. Симоненко. «Цар
Плаксій та Лоскотон». Дійові особи твору.
ТЛ: віршована мова,
рима, строфа.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21
|
В. Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон». Поведінка дійових осіб.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22
|
Галина Малик. Короткі
відомості про письменницю та її казки.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
23
|
«Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Морально-етичні проблеми в казці:
добро і зло, вміння долати перешкоди.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
24
|
Елементи незвичайного в повісті. Символіка країни Недоладії.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
25
|
Своєрідність композиції повісті. Особливості мови.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
26
|
РМ 2. Написання продовження пригод Алі та її нових друзів або
написання інсценізації з власною назвою за твором.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
27
|
ПЧ 2.
Сучасні українські літературні казки. «Згине зло, і правда переможе»
(В.Шевчук «Панна квітів»).
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
28
|
Контрольна робота 2.
Світ фантазії, мудрості. Тест..
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
29
|
Загадки. Зміст і форма загадок.
ТЛ: загадка.
|
1
|
Кілька загадок, прислів’їв і приказок.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
30
|
Загадки. Види загадок. Художні засоби в них.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
31
|
Прислів’я та приказки.
Народне уявлення про світ.
ТЛ: прислів’я,
приказка.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
32
|
Л.
Глібов.
Розповідь про поета. «Химерний,
маленький…», «Що за птиця?».
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
33
|
Л. Глібов. «Хто
вона?», «Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?». Фольклорна основа віршованих
загадок.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
34
|
ЛРК 2. Подорож у країну карт Л. Пшенична «Боря з
Мухоморії».
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ІІ семестр
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Історичне минуле нашого
народу
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
35
|
Літописні оповіді. «Три брати — Кий, Щек, Хорив і
сестра їхня Либідь», «Святослав укладає
мир з греками…», «Володимир вибирає віру», «Розгром Ярославом печенігів.
Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам».
ТЛ: літопис.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
36
|
«Повість минулих літ» - найдавніший літопис
нашого народу. Значення літописання для нащадків. Казкові й історичні мотиви.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
37
|
РМ 3. Письмовий твір-роздум про зв’язок минулого із
сучасним «Заповіти наших предків».
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
38
|
Олександр
Олесь
(Кандиба). Розповідь про письменника. «Ярослав Мудрий».
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
39
|
Поезії з книжки «Княжа
Україна»: «Заспів», «Україна в старовину», «Наші предки – слов’яни», «Похід на Царгород».
Поетична оповідь.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
40
|
Олександр Олесь.
Драма-казка «Микита Кожум’яка».
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
41
|
Олександр Олесь.
Драматичний твір на тему народної казки.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
42
|
ПЧ
3.
Історичне минуле українського народу в сучасній літературі.
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
43
|
Зірка
Мензатюк.
«Таємниця козацької шаблі». Пригодницька повість сучасної письменниці.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
44
|
Зірка Мензатюк.
«Таємниця козацької шаблі» - твір про справжні життєві цінності.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
45
|
Зірка Мензатюк.
«Таємниця козацької шаблі». Стосунки
між дорослими і дітьми.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
46
|
ЛРК 3. Твори Л.
Пшеничної для дітей.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
47
|
Контрольна
робота 3. Світ фантазії, мудрості.
Історичне минуле нашого народу. Тест.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Рідна Україна. Світ природи
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
48
|
Т. Шевченко.
Розповідь про дитинство поета. Україна часів Т. Шевченка. Картини
довколишнього світу, природи в поезіях (на основі повісті С.Васильченка «В бур’янах»).
|
1
|
Напам’ять
«Садок вишневий
коло хати»
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
49
|
Картини довколишнього світу, природи в поезіях, інша художня реальність,
створена уявою митця за допомогою образної мови.
ТЛ: персоніфікація,
ліричний твір.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
50
|
Природа в поезії «За сонцем хмаронька пливе». Виразне читання. Читання
напам’ять поезій Т.Шевченка.
|
1
|
Напам’ять
«За сонцем хмаронька пливе»
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
51
|
П. Тичина. Коротка
розповідь про поета і край. «Блакить мою душу обвіяла».
ТЛ: метафора.
|
1
|
Напам’ять
вірш на вибір
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
52
|
П. Тичина. «Гаї шумлять», «Не бував ти у наших краях!». Майстерне
відтворення краси природи.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
543
|
Є. Гуцало. основні
відомості про письменника. Оповідання «Лось».
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
54
|
Є. Гуцало. «Лось». Співчуття, милосердя – шлях до перемоги.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
55
|
Максим Рильський. Основні відомості про поета, «Дощ», «Благодатний, довгожданий».
«Осінь-маляр із палітрою пишною».
|
1
|
Напам’ять
вірш на вибір
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
56
|
Контрольна
робота 4. Рідна Україна. Світ природи.
Твори Т.Шевченка, П.Тичини, Є.Гуцала. тест.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
57
|
Григір Тютюнник. Коротко про письменника. «Дивак».
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
58
|
Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини. Оповідання
«Дивак».
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
59
|
Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь. Поведінка Олеся.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
60
|
РМ 4. Усний твір-характеристика літературного
героя на основі складеного плану.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
61
|
М. Вінграновський. Цікаві відомості про автора. Поезія — особливий спосіб вираження
почуттів людини.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
62
|
«Сіроманець». Гуманізм повісті. Характеристика образу Сашка, його
здатність на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
63
|
Контрольна
робота 5. Рідна Україна. Світ природи.
Твір.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
64
|
ПЧ 4. Твори
українських письменників про природу.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
65
|
ЛРК 4. Творчість Є.
Шморгуна. Дар осіннього поля.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
66
|
Узагальнюючий урок. Бесіда про твори, що вивчалися в п’ятому класі.
|
1
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Немає коментарів:
Дописати коментар