четвер, 27 жовтня 2016 р.

Календарне планування 10 клас профіль (література)

з/п
Зміст навчального матеріалу
Дата
Примітка
1-2
Вступ. Художня література як один із видів мистецтва. Літературний процес. Літературознавство як наука про літературу. Початки літературної творчості. Українська література у світовому контексті.
ТЛ: поняття національного і вселюдського, літературний процес.


ЛІТЕРАТУРА 70-90-Х РОКІВ ХІХ СТОЛІТТЯ
3
Умови розвитку української літератури в ІІ пол. ХІХ ст. Діяльність демократичної інтелігенції на ниві просвіти. новий етап у розвитку реалізму, натуралізму, пізній романтизм.



УКРАЇНСЬКА ПРОЗА 70-90-Х РОКІВ ХІХ СТОЛІТТЯ
4
Основні віхи життя Івана Нечуя-Левицького. Творчість письменника – новий імпульс української літератури. Загальна характеристика творчості І.С.Нечуя-Левицького.


5-6
Іван Нечуй-Левицький. “Кайдашева сім’я” – соціально-побутова повість-хроніка. Реалізм твору, вічна актуальність проблеми батьків і дітей. Особливості сюжету і композиції.
ТЛ: соціально-побутова повість, повість-хроніка, поглиблене поняття про реалізм.


7
Іван Нечуй-Левицький. “Кайдашева сім’я”. Майстерність змалювання характерів персонажів твору.


8
РМ. Дискусія на тему “Причини й наслідки конфлікту між батьками та дітьми в повісті  Івана Нечуя-Левицького “Кайдашева сім’я”.


9-10
Традиції народного побуту й моралі, цінності національної етики засобами комічного. Оцінка “Кайдашевої сім’ї” І.Я. Франком.
ТЛ: засоби змалювання комічного.


11
Іван Нечуй-Левицький. Історична повість “Князь Єремія Вишневецький”. Проблематика твору, його патріотичний пафос.


12
Іван Нечуй-Левицький. “Князь Єремія Вишневецький”. Характеристика образів твору. Засудження зради Єремії Вишневецького.


13
Іван Нечуй-Левицький. “Князь Єремія Вишневецький”. Особливості композиції твору. Художня майстерність, основні риси стилю митця. Значення творчості письменника, вшанування його пам’яті.


14
ПЧ. Іван Нечуй-Левицький. Повість “Микола Джеря”.


15
Контрольна робота №1. Література 70-90-х років ХІХ ст. Іван Нечуй-Левицький. Тест.

КР №1
16
П.Я. Рудченко – “перший симфоніст української прози” (О. Гончар). Життєвий і творчий шлях письменника. Загальна характеристика його творчості, її тематична і жанрова різноманітність.
ТЛ: епос і його жанри.


17
Панас Мирний. Соціально-психологічний роман “Хіба ревуть воли, як ясла повні?”. Історія його створення, співавторство з Іваном Біликом.
ТЛ: соціально-психологічний роман.


18-19
Композиція, сюжет та проблематика роману Панаса Мирного “Хіба ревуть воли, як ясла повні?”.
ТЛ: поглиблення поняття про сюжет і композицію.


20-21
Складність і суперечливість характеру Чіпки – головного героя роману, його еволюція від правдошукача до розбійника. Типове й екстремальне в долі героя.


22-23
Люди “соціального дна” в романі “Хіба ревуть воли, як ясла повні?”. Роздум над проблемою життєвого вибору персонажів (Чіпки, Грицька, Максима). Жіночі образи в творі (Мотря, Галя).


24-25
РМ. Контрольний літературно-критичний твір-роздум за творчістю Панаса Мирного.


26
Ідейне спрямування твору. Художня майстерність. О. Білецький про місце роману в історії української та зарубіжної психологічної прози. Зіставлення особливостей стилю творів Івана Нечуя-Левицького та Панаса Мирного.
ТЛ: індивідуальний стиль письменника.


27
Контрольна робота №2. Література 70-90-х років ХІХ ст. Панас Мирний. Тест.

КР №2
28
Життя і різножанрова творчість Б. Грінченка, його багатогранна діяльність як митця і вченого. Демократична спрямованість поезії («Смутні картини», «До праці») Б. Грінченка.


29
Тематична різноманітність оповідань Б. Грінченка. Оповідання “Каторжна”, утвердження в ньому прагнення людини до любові, добра.


30
Майстерність відтворення психології дитячої душі в оповіданні “Дзвоник” Б. Грінченка. Значення творчості письменника в історії української літератури.


УКРАЇНСЬКА ДРАМАТУРГІЯ І ТЕАТР
70-90-Х РОКІВ ХІХ СТОЛІТТЯ
31-32
Українська драматургія і театр 70-90-х рр. ХІХ ст. Створення професійного театру. Популярність “театру корифеїв”.


33
Життєвий і творчий шлях Івана Карпенка-Карого. Багатогранність його літературної та театральної діяльності. Іван Карпенко-Карий і «театр корифеїв». Драматургічне новаторство.


34
Жанрова різноманітність драматичних творів Івана Карпенка-Карого.
ТЛ: драма, її особливості; жанри драматичних творів (поглиблено).


35-36
Комедія “Мартин Боруля”. Прагнення стати дворянином як міф про краще життя. Психологічна переконливість і трагікомічне звучання образу Мартина Борулі. Інші образи в п’єсі.


37
Історична трагедія “Сава Чалий” – одне з вершинних явищ української драматургії ХІХ ст.


38
Сава Чалий як історичний діяч та уособлення трагічної самотності неординарної особистості. Образ Гната Голого.
Романтичний пафос трагедії. Значення творчості Івана Карпенка-Карого, вшанування його пам’яті. Контрольний домашній твір-роздум.


39
Життя і творчість Михайла Старицького, його багатогранна діяльність. Загальна характеристика творчості письменника.


40
Поезія Михайла Старицького, її мотиви, патріотичний характер. Перекладацька діяльність митця.


41-42
Історико-романтична повість “Оборона Буші”, її пригодницький сюжет, драматизм, сценічність, антимілітаристське спрямування.


43-44
“Талан” – драма з життя української інтелігенції, змалювання нелегкої долі акторів.
ТЛ: соціально-побутова драма.


45
Контрольна робота №3. Література 70-90-х років ХІХ ст. Борис Грінченко. Іван Карпенко-Карий. Михайло Старицький. Контрольний твір.


СТОРІНКИ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ 70-90-Х РОКІВ ХІХ СТОЛІТТЯ
46
Новий етап у розвитку української поезії (70-90-ті роки ХІХ ст.).


47-48
П. Грабовський. Стисла розповідь про життя поета, огляд його творчості


49
І. Франко. Життєвий шлях письменника. Багатогранність діяльності  в українській культурі, її вплив на культурний і політичний розвиток України.


50
Лірика збірки І. Франка “З вершин і низин”. Концепція поступу людства й незламний оптимізм у вірші “Гімн”.


51
Новаторство поетичного циклу «Веснянки». Поезія «Гримить! Благодатна пора наступає…». Цикл «Україна» (вірші «Моя любов», «Не пора, не пора, не пора…»). Вірш-заклик «Розвивайся ти, високий дубе…».


52
Цикл «Вольні сонети». Утвердження загальнолюдських цінностей із творчості великих майстрів відродження: краси материнства й вічної жіночності (Сікстинська мадонна).
ТЛ: поглиблення поняття про ліричні жанри.


53-54
Поетична збірка І. Франка “Зів’яле листя”. Емоційна гама почуттів ліричного героя в поезіях “Безмежне поле…”, “Ой ти, дівчино, з горіха зерня...”, “Чого являєшся мені”. Утвердження людських почуттів, ідеалу кохання.
ТЛ: неоромантизм, ліричний герой.

Вивчити напам’ять два вірші (із громадянської та інтимної лірики)
55
Збірка «Мій Ізмарагд». Філософська і громадянська поезія. Роздуми про доцільність безсмертя людини, про взаємність у почуттях в “Легенді про вічне життя” І. Франка.


56
ПЧ. Роман Горак. “Тричі мені являлася любов”.


57
“Декадент” – поетичне кредо І.Франка. Життєствердна позиція ліричного героя.


58-59
Поема “Мойсей” – одна з вершин творчості І. Франка. Проблематика твору: історичний шлях нації, визначна особистість як її провідник, пробудження національної свідомості, історичної пам’яті. Неоромантичне звучання поеми.
ТЛ: філософська поема.

Вивчити напам’ять уривок з прологу до поеми «Мойсей»
60
Контрольна робота № 4. Література 70-90-х років ХІХ ст. І. Франко (поезія). Тест


61
Загальна характеристика прози І.Франка (ідеї, проблеми, художні шукання на шляху модернізму).


62
Новела “Сойчине крило”, зображення в ній жіночої долі в новітній інтерпретації. Гуманістичний пафос новели.


63-64
Боротьба добра і зла у повісті І.Франка “Перехресні стежки”.


65-66
Драматургія І.Франка. Проблема морального вибору, сенсу людського життя у п’єсі “Украдене щастя”.

ІІ семестр
67
Публіцистична діяльність І.Франка. Значення творчості письменника.


УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
КІНЦЯ ХІХ – ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТЬ
72
Початок нового етапу в розвитку новітньої української літератури епохи модернізму. Новаторські пошуки письменників. Розширення тематичних обріїв. «Молодомузівці».
ТЛ: модернізм та його тенденції.


73
М. Коцюбинський. “Гармонійний талант художника і громадянина” (С. Єфремов). Життя і творчість, гуманізм світогляду.


74
М. Коцюбинський-новеліст. Новелістична акварель “На камені”. Майстерність психологічного аналізу внутрішнього світу людини у новелі “Цвіт яблуні”.
ТЛ: новела.


75-76
Від реалізму – до імпресіонізму. Еволюція художньої свідомості М. Коцюбинського. Психологічна новела “Intermezzo”. Автобіографічна основа, символічні образи, образотворчі засоби.
ТЛ: психологічна новела, імпресіонізм.


77
Висвітлення проблеми людини і землі у повісті М. Коцюбинського Fata morgana.


78-79
“Весь світ був як казка, повна чудес, таємнича, цікава й страшна”. Єдність буття природи і людини, картини життя і праці гуцулів, психологічне відтворення їхнього світогляду й світовідчуття в повісті М. Коцюбинського “Тіні забутих предків”.


80-81
Карпатські Ромео і Джульєтта, або Вічна таїна кохання. Образи Івана і Марічки в повісті “Тіні забутих предків”. Осмислення філософських категорій життя і смерті. Контрольний домашній твір-роздум.


82
Контрольна робота №5. Українська література кін. ХІХ – поч. ХХ ст. М. Коцюбинський. Тест.


83
О. Кобилянська – “робітниця свого народу”, “пишна троянда в саду української літератури” (М. Старицький). Життя і творчість, формування світогляду.


84
Новаторські пошуки в українській прозі. Своєрідність новел письменниці. Майстерне змалювання картин природи, виступ на її захист (“Битва”).
ТЛ: взаємопроникнення літературних родів і жанрів.


85
Глибоке відтворення внутрішнього світу нових жінок-інтелектуалок у новелі “Valse melancholique”.


86
Ідея емансипації жінки у творчості О. Кобилянської («Царівна»)


87
Романтичне змалювання дійсності, гімн високим людським почуттям (повість «В неділю рано зілля копала…»). Ліричні та драматичні елементи в епічному творі.


88-89
Повість О. Кобилянської “Земля” – психологічне трактування вічних проблем людини і землі, злочину й кари на українському матеріалі. Психологізм і символізм твору як новаторство письменниці.


90-91
Образи повісті О. Кобилянської “Земля”. Духовні орієнтири твору.


92
ПЧ. “Хочу бути Людиною!” (за повістю О.Кобилянської “Людина”).


93
“Бетховен українського слова” (життя і творчість В. Стефаника).
ТЛ: поезія в прозі.


94
Глибокий психологізм новели В. Стефаника “Новина”, її ідейний зміст, художня майстерність.


95-96
Новела “Камінний хрест” – психологічне розкриття теми еміграції. Новаторство письменника. Ідея нерозривної єдності Івана Дідуха з рідною землею.
ТЛ: експресіонізм.


97
Гуманістичний та патріотичний пафос новел В. Стефаника “Марія”, “Сини”.


98-99
Контрольна робота №6. Українська література кін. ХІХ – поч. ХХ ст. О. Кобилянська. В. Стефаник. Контрольний твір.


100
“На шлях я вийшла ранньою весною і тихий спів несміливий заспівала”. Життєвий шлях Лесі Українки.


101
Збірка поезій «На крилах пісень», її місце в літературі, висока оцінка її І. Франком. Неоромантизм як основа естетичної позиції поетеси.
ТЛ: неоромантизм.


102
Лірика Лесі Українки. “Contra spem spero!” – світоглядна декларація сильної вольової особистості . Громадянська лірика “І все-таки до тебе думка лине…”, “І ти колись боролась, мов Ізраїль…”. Філософська лірика “To be or not to be?..”.

Вивчити напам’ять “Contra spem spero!”
103
Пейзажна лірика Лесі Українки: “Хвиля”, “Стояла я і слухала весну”.


104
Утвердження духовної цінності почуття любові у віршах інтимної лірики “Все-все покинуть, до тебе полинуть…”, “Уста говорять: “Він навіки згинув!”.
ТЛ: білий вірш.


105
Драматургія Лесі Українки як вершина її творчої майстерності («Одержима», «Кассандра», «Камінний господар», «Бояриня»).


106
Драматургія Лесі Українки як вершина її творчої майстерності. Драматична поема “Одержима”, її біблійна основа.
ТЛ: драматична поема.


107-108
Історична основа драматичної поеми Лесі Українки “Бояриня”. Майстерність відображення страждання патріотки-українки Оксани в боярській Москві.


109
“Лісова пісня” – шедевр світової драматургії. Фольклорно-міфологічна основа сюжету.
ТЛ: драма-феєрія.

Вивчити напам’ять останній монолог Мавки
110-111
Образи драми-феєрії “Лісова пісня”. Природа і людина у творі. Неоромантичне утвердження духовно-естетичної сутності людини, її творчих можливостей. Художні особливості драми-феєрії. 

112-113
РМ. Контрольний літературно-критичний твір-роздум за творчістю Лесі Українки.


114
Контрольна робота №7. Українська література кін. ХІХ – поч. ХХ ст. Леся Українка. Тест.


115
М. Вороний. Життя і творчий шлях поета-новатора, «ідеолога» модернізації української літератури. Зміст і художні особливості поезії М. Вороного. Мотив необхідності для поезії бути «цілим чоловіком». Вірш «Іванові Франкові».


116
Пейзажна лірика М. Вороного. Вірш «Блакитна Панна», неоромантичне змалювання природи, єдність краси природи й мистецтва. Образотворчі засоби твору.

Вивчити напам’ять «Блакитна Панна»
117
Інтимна лірика поета, відображення в ній краси й багатства почуттів ліричного героя, душевних страждань через нерозділене кохання («Ти не любиш мене»).
Уславлення безкорисливої материнської любові («Легенда»).


118
Вірш «Інфанта» написаний у дусі французького й російського символізму. Мотив самотності в земному житті. Узагальнено-ідеалізований жіночий образ як сюжетний центр вірша. Згадка про революцію як данина естетиці доби соціальних перетворень.
ТЛ: символізм.


119
Олександр Олесь (О. Кандиба). Життя і творчість митця. Формування ідейно-естетичних поглядів. Еміграція. Неоромантичні, символістські тенденції у його творчості.


120-121
Олександр Олесь (О. Кандиба). Збірка поезій “З журбою радість обнялась” як ліричний документ епохи. Ідейно-художній аналіз віршів поета.

Вивчити напам’ять одну з поезій
122
Драма Олександра Олеся “По дорозі в Казку”. Трагічна суперечність між духовністю, мрією і жорстокістю.
ТЛ: драматичний етюд.

123
В. Винниченко. Життєвий і творчий шлях письменника, його багатогранна літературна, громадська й політична діяльність, еміграція.


124
Рання творчість В. Винниченка, її новаторство. Володимир Винниченко — новеліст. Ідейно-стильові особливості збірки «Краса і сила», де зібрані зразки нової соціально-психологічної прози модерного характеру. Висока її оцінка І. Франком і М. Коцюбинським.


125
126
Поєднання реалістичного змалювання дійсності й філософського підтексту в новелі В. Винниченка “Момент”.
ТЛ: неореалізм.


127
Образ Панни – утілення ідеї вічної жіночності і краси.


128
Морально-філософські проблеми у драмі В. Винниченка “Гріх” та їхня актуальність у наш час. Контрольний домашній твір-роздум.
ТЛ: психологічна драма.


129
В. Самійленко – видатний український лірик, гуморист (оглядово).


130
Реалістичні картини з життя народу у творах С. Васильченка (оглядово).


131
ПЧ. Українці й Перша світова війна (на прикладі творів М. Черемшини).


132

РМ. Створення мультимедійної презентації.


133
Контрольна робота №8. Українська література кін. ХІХ – поч. ХХ ст. М. Вороний. Олександр Олесь. В. Винниченко. Тест.


134
Література рідного краю. Інтимна  лірика  поетів  Рівненщини.


135
Література рідного краю. Проблема духовності на сторінках поезії рідного краю.


136-137
Підсумково-узагальнювальне повторення.






Немає коментарів:

Дописати коментар