№
з/п
|
Зміст навчального
матеріалу
|
Дата
|
Примітка
|
1-2
|
Вступ. Художня література як один із видів
мистецтва. Літературний процес. Літературознавство як наука про літературу.
Початки літературної творчості. Українська література у світовому контексті.
ТЛ: поняття національного і вселюдського,
літературний процес.
|
|
|
ЛІТЕРАТУРА
70-90-Х РОКІВ ХІХ СТОЛІТТЯ
|
3
|
Умови розвитку української літератури в ІІ пол. ХІХ ст. Діяльність
демократичної інтелігенції на ниві просвіти. новий етап у розвитку реалізму, натуралізму,
пізній романтизм.
|
|
|
УКРАЇНСЬКА ПРОЗА 70-90-Х РОКІВ ХІХ
СТОЛІТТЯ
|
4
|
Основні віхи життя Івана Нечуя-Левицького. Творчість
письменника – новий імпульс української літератури. Загальна характеристика
творчості І.С.Нечуя-Левицького.
|
|
|
5-6
|
Іван Нечуй-Левицький. “Кайдашева сім’я” –
соціально-побутова повість-хроніка. Реалізм твору, вічна актуальність
проблеми батьків і дітей. Особливості сюжету і композиції.
ТЛ: соціально-побутова повість, повість-хроніка,
поглиблене поняття про реалізм.
|
|
|
7
|
Іван Нечуй-Левицький. “Кайдашева сім’я”. Майстерність змалювання
характерів персонажів твору.
|
|
|
8
|
РМ. Дискусія на тему “Причини й наслідки
конфлікту між батьками та дітьми в повісті
Івана Нечуя-Левицького “Кайдашева сім’я”.
|
|
|
9-10
|
Традиції народного побуту й моралі, цінності національної етики засобами
комічного. Оцінка “Кайдашевої сім’ї” І.Я. Франком.
ТЛ: засоби змалювання комічного.
|
|
|
11
|
Іван Нечуй-Левицький. Історична повість “Князь Єремія Вишневецький”.
Проблематика твору, його патріотичний пафос.
|
|
|
12
|
Іван Нечуй-Левицький. “Князь Єремія Вишневецький”. Характеристика образів
твору. Засудження зради Єремії Вишневецького.
|
|
|
13
|
Іван Нечуй-Левицький. “Князь Єремія Вишневецький”. Особливості композиції
твору. Художня майстерність, основні риси стилю митця. Значення творчості
письменника, вшанування його пам’яті.
|
|
|
14
|
ПЧ. Іван Нечуй-Левицький. Повість “Микола
Джеря”.
|
|
|
15
|
Контрольна
робота №1. Література 70-90-х років ХІХ ст. Іван Нечуй-Левицький.
Тест.
|
|
КР №1
|
16
|
П.Я. Рудченко – “перший симфоніст української прози” (О. Гончар).
Життєвий і творчий шлях письменника. Загальна характеристика його творчості,
її тематична і жанрова різноманітність.
ТЛ: епос і його жанри.
|
|
|
17
|
Панас Мирний. Соціально-психологічний роман “Хіба ревуть воли, як ясла
повні?”. Історія його створення, співавторство з Іваном Біликом.
ТЛ: соціально-психологічний роман.
|
|
|
18-19
|
Композиція, сюжет та проблематика роману Панаса Мирного “Хіба ревуть
воли, як ясла повні?”.
ТЛ: поглиблення поняття про сюжет і композицію.
|
|
|
20-21
|
Складність і суперечливість характеру Чіпки – головного героя роману,
його еволюція від правдошукача до розбійника. Типове й екстремальне в долі
героя.
|
|
|
22-23
|
Люди “соціального дна” в романі “Хіба ревуть воли, як ясла повні?”.
Роздум над проблемою життєвого вибору персонажів (Чіпки, Грицька, Максима).
Жіночі образи в творі (Мотря, Галя).
|
|
|
24-25
|
РМ. Контрольний
літературно-критичний твір-роздум за творчістю Панаса Мирного.
|
|
|
26
|
Ідейне спрямування твору. Художня майстерність. О. Білецький про місце
роману в історії української та зарубіжної психологічної прози. Зіставлення
особливостей стилю творів Івана Нечуя-Левицького та Панаса Мирного.
ТЛ: індивідуальний стиль письменника.
|
|
|
27
|
Контрольна
робота №2. Література 70-90-х років ХІХ ст. Панас Мирний.
Тест.
|
|
КР №2
|
28
|
Життя і різножанрова творчість Б. Грінченка, його багатогранна діяльність як митця і вченого. Демократична
спрямованість поезії («Смутні картини», «До праці») Б. Грінченка.
|
|
|
29
|
Тематична різноманітність оповідань Б. Грінченка. Оповідання “Каторжна”,
утвердження в ньому прагнення людини до любові, добра.
|
|
|
30
|
Майстерність відтворення психології дитячої душі в оповіданні “Дзвоник”
Б. Грінченка. Значення творчості письменника в історії української
літератури.
|
|
|
УКРАЇНСЬКА ДРАМАТУРГІЯ І ТЕАТР
70-90-Х РОКІВ ХІХ СТОЛІТТЯ
|
31-32
|
Українська драматургія і театр 70-90-х рр. ХІХ ст. Створення професійного
театру. Популярність “театру корифеїв”.
|
|
|
33
|
Життєвий і творчий шлях Івана Карпенка-Карого. Багатогранність його
літературної та театральної діяльності. Іван Карпенко-Карий і «театр корифеїв».
Драматургічне новаторство.
|
|
|
34
|
Жанрова різноманітність драматичних творів Івана Карпенка-Карого.
ТЛ: драма, її особливості; жанри драматичних творів
(поглиблено).
|
|
|
35-36
|
Комедія “Мартин Боруля”. Прагнення стати дворянином як міф про краще
життя. Психологічна переконливість і трагікомічне звучання образу Мартина
Борулі. Інші образи в п’єсі.
|
|
|
37
|
Історична трагедія “Сава Чалий” – одне з вершинних
явищ української драматургії ХІХ ст.
|
|
|
38
|
Сава Чалий як історичний діяч та уособлення трагічної самотності
неординарної особистості. Образ Гната Голого.
Романтичний пафос трагедії. Значення творчості Івана Карпенка-Карого,
вшанування його пам’яті. Контрольний
домашній твір-роздум.
|
|
|
39
|
Життя і творчість Михайла Старицького, його багатогранна діяльність. Загальна характеристика творчості
письменника.
|
|
|
40
|
Поезія Михайла Старицького, її мотиви, патріотичний характер.
Перекладацька діяльність митця.
|
|
|
41-42
|
Історико-романтична повість “Оборона Буші”, її пригодницький
сюжет, драматизм, сценічність, антимілітаристське спрямування.
|
|
|
43-44
|
“Талан” – драма
з життя української інтелігенції, змалювання нелегкої долі акторів.
ТЛ: соціально-побутова драма.
|
|
|
45
|
Контрольна
робота №3. Література 70-90-х років ХІХ ст. Борис
Грінченко. Іван Карпенко-Карий. Михайло Старицький. Контрольний твір.
|
|
|
СТОРІНКИ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ 70-90-Х РОКІВ
ХІХ СТОЛІТТЯ
|
46
|
Новий етап у розвитку української поезії (70-90-ті роки ХІХ ст.).
|
|
|
47-48
|
П. Грабовський. Стисла розповідь
про життя поета, огляд його
творчості
|
|
|
49
|
І. Франко. Життєвий шлях письменника. Багатогранність
діяльності в українській культурі, її
вплив на культурний і політичний розвиток України.
|
|
|
50
|
Лірика збірки І. Франка “З вершин і низин”. Концепція
поступу людства й незламний оптимізм у вірші “Гімн”.
|
|
|
51
|
Новаторство поетичного циклу «Веснянки». Поезія «Гримить! Благодатна пора наступає…».
Цикл «Україна» (вірші «Моя
любов», «Не пора, не пора,
не пора…»). Вірш-заклик «Розвивайся
ти, високий дубе…».
|
|
|
52
|
Цикл «Вольні сонети». Утвердження загальнолюдських цінностей із
творчості великих майстрів відродження: краси материнства й вічної жіночності
(“Сікстинська мадонна”).
ТЛ: поглиблення поняття про ліричні жанри.
|
|
|
53-54
|
Поетична збірка І. Франка “Зів’яле листя”. Емоційна гама
почуттів ліричного героя в поезіях “Безмежне поле…”, “Ой
ти, дівчино, з горіха зерня...”, “Чого являєшся мені”. Утвердження
людських почуттів, ідеалу кохання.
ТЛ: неоромантизм, ліричний герой.
|
|
Вивчити напам’ять два вірші (із громадянської та
інтимної лірики)
|
55
|
Збірка «Мій Ізмарагд». Філософська і громадянська поезія. Роздуми про доцільність
безсмертя людини, про взаємність у почуттях в “Легенді про вічне життя”
І. Франка.
|
|
|
56
|
ПЧ. Роман Горак. “Тричі мені являлася любов”.
|
|
|
57
|
“Декадент” –
поетичне кредо І.Франка. Життєствердна позиція ліричного героя.
|
|
|
58-59
|
Поема “Мойсей” – одна з вершин творчості І. Франка. Проблематика
твору: історичний шлях нації, визначна особистість як її провідник,
пробудження національної свідомості, історичної пам’яті. Неоромантичне
звучання поеми.
ТЛ: філософська поема.
|
|
Вивчити напам’ять уривок з прологу до поеми «Мойсей»
|
60
|
Контрольна
робота № 4. Література 70-90-х років ХІХ ст. І. Франко
(поезія). Тест
|
|
|
61
|
Загальна характеристика прози І.Франка (ідеї, проблеми, художні шукання
на шляху модернізму).
|
|
|
62
|
Новела “Сойчине крило”, зображення в ній жіночої долі в новітній
інтерпретації. Гуманістичний пафос новели.
|
|
|
63-64
|
Боротьба добра і зла у повісті І.Франка “Перехресні стежки”.
|
|
|
65-66
|
Драматургія І.Франка. Проблема морального вибору, сенсу людського життя у
п’єсі “Украдене щастя”.
|
|
ІІ семестр
|
67
|
Публіцистична діяльність І.Франка. Значення творчості письменника.
|
|
|
УКРАЇНСЬКА
ЛІТЕРАТУРА
КІНЦЯ ХІХ –
ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТЬ
|
72
|
Початок нового етапу в розвитку новітньої української літератури епохи
модернізму. Новаторські пошуки письменників. Розширення тематичних обріїв.
«Молодомузівці».
ТЛ: модернізм та його
тенденції.
|
|
|
73
|
М. Коцюбинський. “Гармонійний
талант художника і громадянина” (С. Єфремов). Життя і творчість, гуманізм
світогляду.
|
|
|
74
|
М. Коцюбинський-новеліст. Новелістична акварель “На камені”. Майстерність
психологічного аналізу внутрішнього світу людини у новелі “Цвіт
яблуні”.
ТЛ: новела.
|
|
|
75-76
|
Від реалізму – до імпресіонізму. Еволюція художньої свідомості М. Коцюбинського.
Психологічна новела “Intermezzo”. Автобіографічна
основа, символічні образи, образотворчі засоби.
ТЛ: психологічна новела, імпресіонізм.
|
|
|
77
|
Висвітлення проблеми людини і землі у повісті М. Коцюбинського “Fata morgana”.
|
|
|
78-79
|
“Весь світ був як казка, повна чудес, таємнича, цікава й страшна”.
Єдність буття природи і людини, картини життя і праці гуцулів, психологічне
відтворення їхнього світогляду й світовідчуття в повісті М. Коцюбинського “Тіні
забутих предків”.
|
|
|
80-81
|
Карпатські Ромео і Джульєтта, або Вічна таїна кохання. Образи Івана і
Марічки в повісті “Тіні забутих предків”. Осмислення філософських категорій
життя і смерті. Контрольний домашній
твір-роздум.
|
|
|
82
|
Контрольна
робота №5. Українська література кін. ХІХ – поч. ХХ ст. М.
Коцюбинський. Тест.
|
|
|
83
|
О. Кобилянська – “робітниця свого
народу”, “пишна троянда в саду української літератури” (М. Старицький). Життя
і творчість, формування світогляду.
|
|
|
84
|
Новаторські пошуки в українській прозі. Своєрідність новел письменниці.
Майстерне змалювання картин природи, виступ на її захист (“Битва”).
ТЛ: взаємопроникнення літературних родів і жанрів.
|
|
|
85
|
Глибоке відтворення внутрішнього світу нових жінок-інтелектуалок у новелі
“Valse
melancholique”.
|
|
|
86
|
Ідея емансипації жінки у творчості О. Кобилянської («Царівна»)
|
|
|
87
|
Романтичне змалювання дійсності, гімн високим людським почуттям (повість «В
неділю рано зілля копала…»). Ліричні та драматичні елементи в
епічному творі.
|
|
|
88-89
|
Повість О. Кобилянської “Земля” – психологічне трактування
вічних проблем людини і землі, злочину й кари на українському матеріалі. Психологізм
і символізм твору як новаторство письменниці.
|
|
|
90-91
|
Образи повісті О. Кобилянської “Земля”. Духовні орієнтири твору.
|
|
|
92
|
ПЧ. “Хочу бути Людиною!” (за повістю
О.Кобилянської “Людина”).
|
|
|
93
|
“Бетховен українського слова” (життя і творчість В. Стефаника).
ТЛ: поезія в прозі.
|
|
|
94
|
Глибокий психологізм новели В. Стефаника “Новина”, її ідейний
зміст, художня майстерність.
|
|
|
95-96
|
Новела “Камінний хрест” – психологічне розкриття теми еміграції.
Новаторство письменника. Ідея нерозривної єдності Івана Дідуха з рідною
землею.
ТЛ: експресіонізм.
|
|
|
97
|
Гуманістичний та патріотичний пафос новел В. Стефаника “Марія”,
“Сини”.
|
|
|
98-99
|
Контрольна
робота №6. Українська література кін. ХІХ – поч. ХХ ст. О.
Кобилянська. В. Стефаник. Контрольний твір.
|
|
|
100
|
“На шлях я вийшла ранньою весною і тихий спів несміливий заспівала”.
Життєвий шлях Лесі
Українки.
|
|
|
101
|
Збірка поезій «На крилах пісень», її місце в літературі, висока оцінка її
І. Франком. Неоромантизм як основа естетичної позиції поетеси.
ТЛ: неоромантизм.
|
|
|
102
|
Лірика Лесі Українки. “Contra spem spero!” – світоглядна
декларація сильної вольової особистості . Громадянська лірика “І
все-таки до тебе думка лине…”, “І ти колись боролась, мов Ізраїль…”.
Філософська лірика “To be or not to be?..”.
|
|
Вивчити напам’ять “Contra spem spero!”
|
103
|
Пейзажна лірика Лесі Українки: “Хвиля”, “Стояла я і слухала весну”.
|
|
|
104
|
Утвердження духовної цінності почуття любові у віршах інтимної лірики “Все-все
покинуть, до тебе полинуть…”, “Уста говорять: “Він навіки згинув!”.
ТЛ: білий вірш.
|
|
|
105
|
Драматургія Лесі Українки як вершина її творчої майстерності («Одержима»,
«Кассандра», «Камінний господар», «Бояриня»).
|
|
|
106
|
Драматургія Лесі Українки як вершина її творчої майстерності. Драматична
поема “Одержима”, її біблійна основа.
ТЛ: драматична поема.
|
|
|
107-108
|
Історична основа драматичної поеми Лесі Українки “Бояриня”. Майстерність
відображення страждання патріотки-українки Оксани в боярській Москві.
|
|
|
109
|
“Лісова пісня”
– шедевр світової драматургії. Фольклорно-міфологічна основа сюжету.
ТЛ: драма-феєрія.
|
|
Вивчити напам’ять останній монолог Мавки
|
110-111
|
Образи драми-феєрії “Лісова пісня”. Природа і людина у творі.
Неоромантичне утвердження духовно-естетичної сутності людини, її творчих
можливостей. Художні особливості драми-феєрії.
|
|
112-113
|
РМ. Контрольний
літературно-критичний твір-роздум за творчістю Лесі Українки.
|
|
|
114
|
Контрольна
робота №7. Українська література кін. ХІХ – поч. ХХ ст.
Леся Українка. Тест.
|
|
|
115
|
М. Вороний. Життя і творчий шлях поета-новатора,
«ідеолога» модернізації української літератури. Зміст і художні особливості
поезії М. Вороного. Мотив необхідності для поезії бути «цілим чоловіком». Вірш
«Іванові
Франкові».
|
|
|
116
|
Пейзажна лірика М. Вороного. Вірш «Блакитна Панна», неоромантичне
змалювання природи, єдність краси природи й мистецтва. Образотворчі засоби
твору.
|
|
Вивчити напам’ять «Блакитна Панна»
|
117
|
Інтимна лірика поета, відображення в ній краси й багатства почуттів
ліричного героя, душевних страждань через нерозділене кохання («Ти
не любиш мене»).
Уславлення безкорисливої материнської любові («Легенда»).
|
|
|
118
|
Вірш «Інфанта» написаний у дусі французького й російського символізму.
Мотив самотності в земному житті. Узагальнено-ідеалізований жіночий образ як
сюжетний центр вірша. Згадка про революцію як данина естетиці доби соціальних
перетворень.
ТЛ: символізм.
|
|
|
119
|
Олександр
Олесь (О. Кандиба). Життя і творчість митця. Формування
ідейно-естетичних поглядів. Еміграція. Неоромантичні, символістські тенденції
у його творчості.
|
|
|
120-121
|
Олександр Олесь (О. Кандиба). Збірка поезій “З журбою радість обнялась”
як ліричний документ епохи. Ідейно-художній аналіз віршів поета.
|
|
Вивчити напам’ять одну з поезій
|
122
|
Драма Олександра Олеся “По дорозі в Казку”. Трагічна суперечність
між духовністю, мрією і жорстокістю.
ТЛ: драматичний етюд.
|
|
123
|
В. Винниченко. Життєвий і
творчий шлях письменника, його багатогранна літературна, громадська й
політична діяльність, еміграція.
|
|
|
124
|
Рання творчість В. Винниченка, її новаторство. Володимир Винниченко —
новеліст. Ідейно-стильові особливості збірки «Краса і сила», де зібрані зразки
нової соціально-психологічної прози модерного характеру. Висока її оцінка І.
Франком і М. Коцюбинським.
|
|
|
125
126
|
Поєднання реалістичного змалювання дійсності й філософського підтексту в
новелі В. Винниченка “Момент”.
ТЛ: неореалізм.
|
|
|
127
|
Образ Панни – утілення ідеї вічної жіночності і краси.
|
|
|
128
|
Морально-філософські проблеми у драмі В. Винниченка “Гріх” та їхня
актуальність у наш час. Контрольний
домашній твір-роздум.
ТЛ: психологічна драма.
|
|
|
129
|
В. Самійленко – видатний
український лірик, гуморист (оглядово).
|
|
|
130
|
Реалістичні картини з життя народу у творах С. Васильченка (оглядово).
|
|
|
131
|
ПЧ. Українці й Перша світова війна (на прикладі
творів М. Черемшини).
|
|
|
132
|
РМ. Створення мультимедійної презентації.
|
|
|
133
|
Контрольна
робота №8. Українська література кін. ХІХ – поч. ХХ ст. М.
Вороний. Олександр Олесь. В. Винниченко. Тест.
|
|
|
134
|
Література рідного краю. Інтимна лірика поетів
Рівненщини.
|
|
|
135
|
Література рідного краю. Проблема
духовності на сторінках поезії рідного краю.
|
|
|
136-137
|
Підсумково-узагальнювальне повторення.
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар