Календарне планування
з української мови
для 5 класу
Українська
мова. 5–9
класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з
українською мовою навчання – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. (зі змінами, затвердженими МОН №585 від 29.05.2015р.)
5 клас
|
|||||||||||
122 год, 3,5 год на тиждень
|
|||||||||||
Графік
фронтальних видів контрольних робіт
|
|||||||||||
Форми контролю
|
І семестр
|
ІІ семестр
|
|||||||||
К-сть год
|
Дата
|
К-сть год
|
Дата
|
||||||||
Перевірка мовної теми
|
4
|
4
|
|||||||||
Письмо:
§ переказ
§ твір
|
1
|
1
|
|||||||||
−
|
1
|
||||||||||
Правопис:
диктант
|
1
|
1
|
|||||||||
Аудіювання
|
−
|
1
|
|||||||||
Читання мовчки
|
1
|
−
|
|||||||||
Усний твір
|
1
|
−
|
|||||||||
Діалог
|
1
|
−
|
|||||||||
Усний переказ
|
−
|
1
|
|||||||||
Читання вголос
|
−
|
1
|
|||||||||
№ п/п
|
Зміст навчального
матеріалу
|
К-сть годин
|
Дата
|
Приміт ка
|
|||||||
1
|
Вступ. Значення мови в житті суспільства. Українська мова – державна мова
України.
|
1
|
|||||||||
Повторення вивченого в початкових класах
|
|||||||||||
2
|
Вхідний (діагностичний) контроль. Диктант.
|
1
|
|||||||||
3
|
РМ 1. Загальне уявлення про мовлення.
|
1
|
|||||||||
4
|
Частини мови. Основні способи розпізнавання. Іменник. Написання іменників
із великої літери й у лапках.
|
1
|
|||||||||
5
|
Прикметник. Голосні у відмінкових закінченнях прикметників.
|
1
|
|||||||||
6
|
РМ 2. Спілкування
як важливий складник культури людини. Різновиди мовленнєвого спілкування:
усне й письмове, монологічне й діалогічне.
|
1
|
|||||||||
7
|
Числівник. Правопис числівників.
|
1
|
|||||||||
8
|
Займенник, його основні ознаки.
|
1
|
|||||||||
9
|
РМ 3. Текст як продукт мовленнєвої діяльності. Структура
тексту, абзац.
|
1
|
|||||||||
10
|
РМ 4. Усний
докладний переказ художнього тексту розповідного характеру.
|
1
|
|||||||||
11
|
Дієслово. Голосні у відмінкових закінченнях
дієслів. Не з дієсловами.
|
1
|
|||||||||
12
|
Правопис –шся, -ться у кінці дієслів.
|
1
|
|||||||||
13
|
Прислівник. Правопис вивчених прислівників.
Апостроф. Знак м’якшення.
|
1
|
|||||||||
14
|
Прийменник. Написання прийменників.
|
1
|
|||||||||
15
|
Сполучник. Використання сполучників і
прийменників і, й, та, а, але для зв’язку слів у реченні. Частки не,ні.
Уживання однієї частини мови в значенні іншої.
|
1
|
|||||||||
16
|
Контрольна робота 1. Повторення вивченого в початкових класах. Тест.
|
1
|
|||||||||
Відомості з синтаксису й пунктуації
|
|||||||||||
17
|
Словосполучення. Відмінність словосполучення від
слова. Головне і залежне слово.
|
1
|
|||||||||
18
|
Словосполучення лексичні й фразеологічні.
Граматична помилка та її умовне позначення
|
1
|
|||||||||
19
|
РМ 5. Типи
мовлення: розповідь, опис, роздум. Особливості побудови розповіді на основі
власного досвіду, опису окремих предметів і тварин.
|
1
|
|||||||||
20
|
РМ 6. Письмовий
докладний переказ художнього тексту.
|
1
|
|||||||||
21
|
РМ 7. Ознайомлення
з вимогами до мовлення. Помилки в змісті й побудові висловлювання.
|
1
|
|||||||||
22
|
Речення, його граматична основа (підмет і
присудок)
|
1
|
|||||||||
23
|
Речення з одним головним членом (загальне
ознайомлення).
|
1
|
|||||||||
24
|
Види речень за метою висловлювання. Окличні
речення.(повторення)
|
1
|
|||||||||
25
|
Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина.
|
1
|
|||||||||
26
|
Другорядні члени речення. Означення. Способи
вираження означень.
|
1
|
|||||||||
27
|
РМ 8. Усний
докладний переказ тексту наукового стилю.
|
1
|
|||||||||
28
|
Другорядні члени речення. Додаток, спосіб вираження
|
1
|
|||||||||
29
|
Другорядні члени речення. Обставина. Способи
вираження.
|
1
|
|||||||||
30
|
Тренувальні вправи на визначення другорядних
членів речення. Контрольне читання мовчки.
|
1
|
|||||||||
31
|
РМ 9. Відповідь
на уроках мови та інших предметів у науковому стилі. Відгук на відповідь.
|
1
|
|||||||||
32
|
Контрольна робота 2. Словосполучення і речення. Тест.
|
1
|
|||||||||
33
|
Речення з однорідними членами (без сполучників і
зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами.
|
1
|
|||||||||
34
|
Узагальнювальне слово при однорідних членах
речення. Двокрапка й тире при узагальню вальних словах у реченнях з
однорідними членами.
|
1
|
|||||||||
35
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
|||||||||
36
|
Звертання. Роль звертань у реченні. Непоширені й
поширені звертання. Розділові знаки.
|
1
|
|||||||||
37
|
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними
словами та сполученнями слів (практично). Виділення вставних слів на письмі
комами.
|
1
|
|||||||||
38
|
РМ 10. Контрольний переказ тексту (підготовча робота).
|
1
|
|||||||||
39
|
РМ 11. Контрольний переказ тексту (написання переказу).
|
1
|
|||||||||
40
|
Складні речення зі
сполучниковим і безсполучниковим зв’язком. Кома між частинами складного
речення, з’єднаних безсполучниковим і
сполучниковим зв’язком.
|
1
|
|||||||||
41
|
РМ 12. Робота над
помилками, допущеними в контрольному переказі.
|
1
|
|||||||||
42
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
|||||||||
43
|
Контрольна робота 3. Просте ускладнене речення. Складне речення. Тест.
|
1
|
|||||||||
Пряма мова. Діалог
|
|||||||||||
44
|
Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові.
|
1
|
|||||||||
45
|
Синонімічність речень із прямою та непрямою
мовою.
|
1
|
|||||||||
46
|
Контрольний диктант.
|
1
|
|||||||||
47
|
Тренувальні вправи
|
1
|
|||||||||
48
|
Діалог. Тире при діалозі.
|
1
|
|||||||||
49
|
РМ 13. Розігрування діалогів відповідно
до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної із життєвим досвідом
учнів..
|
1
|
|||||||||
50
|
Контрольна робота 4. Пряма мова. Діалог. Тест.
|
1
|
|||||||||
51
|
РМ 14. Лист рідним, друзям. Адреса.
|
1
|
|||||||||
52
|
Підсумково-узагальнювальний урок.
|
1
|
|||||||||
ІІ семестр
|
|||||||||||
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія
|
|||||||||||
53
|
Звуки мови й звуки мовлення. Голосні й приголосні
звуки.
|
1
|
|||||||||
54
|
Приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі,
вимова звуків, що позначаються буквами ґ і г.
|
1
|
|||||||||
55
|
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт. Співвідношення
звуків і букв.
|
1
|
|||||||||
56
|
Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ
(повторення). Фонетична транскрипція.
|
1
|
|||||||||
57
|
Тренувальні вправи з теми «Звукове значення букв
я,ю,є,ї,щ».
|
||||||||||
58
|
РМ 15. Контрольний письмовий твір-опис тварини в художньому
стилі (підготовча робота).
|
1
|
|||||||||
59
|
РМ 16. Контрольний письмовий твір-опис тварини в художньому
стилі (виконання роботи).
|
1
|
|||||||||
60
|
Склад. Наголос. Орфоепічний словник і словник
наголосів. Орфоепічна помилка.
|
1
|
|||||||||
61
|
Вимова наголошених і ненаголошених голосних.
Ненаголошені голосні [е], [и], [о] у коренях слів.
Використання логічного наголосу для виділення у
вимові смислового навантаження.
|
1
|
|||||||||
62
|
Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Тренувальні
вправи.
|
1
|
|||||||||
63
|
РМ 18. Усна й письмова форми тексту
(висловлення). Простий план готового тексту.
|
1
|
|||||||||
64
|
Ненаголошені голосні, що не перевіряються
наголосом. Орфографічний словник.
|
1
|
|||||||||
65
|
Основні правила переносу. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и]
та (о) перед складом із наголошеним (у) у коренях слів. Фонетичний розбір
слова.
|
1
|
|||||||||
66
|
Контрольна робота 5. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Тест.
|
1
|
|||||||||
67
|
Вимова приголосних звуків. Уподібнення
приголосних звуків.
|
1
|
|||||||||
68
|
Спрощення в групах
приголосних.
|
1
|
|||||||||
69
|
РМ 19. Усний докладний переказ художнього
тексту розповідного характеру з елементами роздуму.
|
1
|
|||||||||
70
|
Найпоширеніші чергування голосних і приголосних
звуків (практично) чергування [о]-[а], [е]-[і], [е]-[и]; [о],[е] з [і];;
[г],[к],[х]-[ж],[ч],[ш]-[з],[ц],[с].
|
1
|
|||||||||
71
|
Чергування [е]-[о] після [ж],[ч],[ш]; [і] після
[ж],[ч],[ш],[шч] та [г], [к],[х] у коренях слів
|
1
|
|||||||||
72
|
Основні випадки чергування у-в, і-й, з-із-зі.
|
1
|
|||||||||
73
|
Фонетична транскрипція (повторення).
Вимова префіксів з- (зі-, с-), роз-, без-.
|
1
|
|||||||||
74
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
|||||||||
75
|
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами
ь, і, я, ю, є.
|
1
|
|||||||||
76
|
Правила вживання знака м’якшення.
|
1
|
|||||||||
77
|
Тренувальні вправи. Вживання знака м’якшення.
|
1
|
|||||||||
78
|
Правила вживання апострофа. Правила вимови та
написання слів.
|
1
|
|||||||||
79
|
Тренувальні вправи. Навчальне читання мовчки.
|
1
|
|||||||||
80
|
Поєднання букв на позначення подовження м’яких
приголосних та збігу однакових приголосних.
|
1
|
|||||||||
81
|
Тренувальні вправи. Подвоєння букв на письмі.
|
1
|
|||||||||
82
|
Написання слів іншомовного походження: букви и,і;
правопис знака м’якшення й апострофа; подвоєння букв у загальних і власних
назвах. Словник іншомовних слів.
|
1
|
|||||||||
83
|
Тренувальні вправи з теми «Орфоепія. Орфографія».
|
1
|
|||||||||
84
|
Контрольна робота 6. Орфоепія. Орфографія. Тест.
|
1
|
|||||||||
Лексикологія
|
|||||||||||
85
|
Лексичне значення слова. Однозначні й
багатозначні слова.
|
1
|
|||||||||
86
|
Використання
багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення).
Лексична помилка.
|
1
|
|||||||||
87
|
РМ 20. Робота з книжкою: способи
виділення частин змісту в тексті (відступи, підзаголовки). Словникові статті
у словниках різних типів.
|
1
|
|||||||||
88
|
Загальновживані (нейтральні) і стилістично
забарвлені слова. Ознайомлення з тлумачним словником.
|
1
|
|||||||||
89
|
РМ 21. Контрольний переказ тексту
(підготовча робота).
|
1
|
|||||||||
90
|
РМ 22. Контрольний переказ тексту
(виконання роботи).
|
1
|
|||||||||
91
|
Групи слів за значенням. Синоніми. Ознайомлення
зі словником синонімів.
|
1
|
|||||||||
92
|
Антоніми. Ознайомлення зі словником антонімів.
|
1
|
|||||||||
93
|
Групи слів за значенням. Омоніми. Словники
омонімів.
|
1
|
|||||||||
94
|
Використання слів відповідно до їх значення.
Аналіз переказу.
|
1
|
|||||||||
95
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
|||||||||
96
|
Пароніми (практично).
|
1
|
|||||||||
97
|
Контрольна робота 7. Лексикологія. Тест.
|
1
|
|||||||||
Будова слова. Орфографія
|
|||||||||||
98
|
Будова слова. Основа слова і закінчення – значущі
частини слова.
|
1
|
|||||||||
99
|
Спільнокореневі слова й форми слова.
|
1
|
|||||||||
100
|
Незмінні й змінні слова.
|
1
|
|||||||||
101
|
Вивчені орфограми в значущих частинах. Написання
префіксів з (зі-, с-).
|
1
|
|||||||||
102
|
Тренувальні вправи. Вивчені орфограми в значущих
частинах.
|
1
|
|||||||||
103
|
РМ. Контрольне аудіювання.
|
1
|
|||||||||
104
|
РМ 23. Усний твір-оповідання про випадок
із життя.
|
1
|
|||||||||
105
|
РМ 24. Письмовий твір-роздум на тему,
пов’язану з життєвим досвідом учнів у художньому стилі.
|
1
|
|||||||||
106
|
Вимова й написання префіксів пре-, при-, прі-.
|
1
|
|||||||||
107
|
Тренувальні вправи. Написання префіксів.
|
1
|
|||||||||
108
|
Контрольний диктант
|
1
|
|||||||||
109
|
Тематична контрольна робота 8. Будова слова. Орфографія. Тест.
|
1
|
|||||||||
Повторення й
узагальнення в кінці року
|
|||||||||||
110
|
Повторення й узагальнення вивченого. Синтаксис і
пунктуація.
|
1
|
|||||||||
111
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
|||||||||
112
|
Лексикологія.
|
1
|
|||||||||
113
|
Будова слова й орфографія.
|
1
|
|||||||||
114
|
Фонетика й графіка. Орфоепія й орфографія.
|
1
|
|||||||||
115
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
|||||||||
116
|
Підсумково-узагальнювальний урок.
|
1
|
|||||||||
Немає коментарів:
Дописати коментар