Календарне планування 
з української мови
для 5 класу
Українська
мова. 5–9
класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з
українською мовою навчання – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. (зі змінами, затвердженими МОН №585 від 29.05.2015р.)
5 клас 
 | 
 |||||||||||
122 год, 3,5 год на тиждень 
 | 
 |||||||||||
Графік
  фронтальних видів контрольних робіт 
 | 
 |||||||||||
Форми контролю 
 | 
  
І семестр 
 | 
  
ІІ семестр 
 | 
 |||||||||
К-сть год 
 | 
  
Дата  
 | 
  
К-сть год 
 | 
  
Дата  
 | 
 ||||||||
Перевірка мовної теми 
 | 
  
4 
 | 
  
4 
 | 
  |||||||||
Письмо: 
§  переказ 
§  твір 
 | 
  
1 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
− 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||
Правопис: 
диктант 
 | 
  
1 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
Аудіювання  
 | 
  
− 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
Читання мовчки 
 | 
  
1 
 | 
  
− 
 | 
  |||||||||
Усний твір 
 | 
  
1 
 | 
  
− 
 | 
  |||||||||
Діалог  
 | 
  
1 
 | 
  
− 
 | 
  |||||||||
Усний переказ 
 | 
  
− 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
Читання вголос 
 | 
  
− 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
№ п/п 
 | 
  
Зміст навчального
  матеріалу 
 | 
  
К-сть годин 
 | 
  
Дата 
 | 
  
Приміт ка 
 | 
 |||||||
1 
 | 
  
Вступ. Значення мови в житті суспільства. Українська мова – державна мова
  України. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
Повторення вивченого в початкових класах 
 | 
 |||||||||||
2 
 | 
  
Вхідний (діагностичний) контроль. Диктант. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
3 
 | 
  
РМ 1. Загальне уявлення про мовлення. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
4 
 | 
  
Частини мови. Основні способи розпізнавання. Іменник. Написання іменників
  із великої літери й у лапках. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
5 
 | 
  
Прикметник. Голосні у відмінкових закінченнях прикметників. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
6 
 | 
  
РМ 2. Спілкування
  як важливий складник культури людини. Різновиди мовленнєвого спілкування:
  усне й письмове, монологічне й діалогічне. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
7 
 | 
  
Числівник. Правопис числівників. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
8 
 | 
  
Займенник, його основні ознаки. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
9 
 | 
  
РМ 3. Текст як продукт мовленнєвої діяльності. Структура
  тексту, абзац. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
10 
 | 
  
РМ 4. Усний
  докладний переказ художнього тексту розповідного характеру. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
11 
 | 
  
Дієслово. Голосні у відмінкових закінченнях
  дієслів. Не з дієсловами. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
12 
 | 
  
Правопис –шся, -ться у кінці дієслів. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
13 
 | 
  
Прислівник. Правопис вивчених прислівників.
  Апостроф. Знак м’якшення. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
14 
 | 
  
Прийменник. Написання прийменників. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
15 
 | 
  
Сполучник. Використання сполучників і
  прийменників і, й, та, а, але для зв’язку слів у реченні. Частки не,ні.
  Уживання однієї частини мови в значенні іншої. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
16 
 | 
  
Контрольна робота 1. Повторення вивченого в початкових класах. Тест. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
Відомості з синтаксису й пунктуації 
 | 
 |||||||||||
17 
 | 
  
Словосполучення. Відмінність словосполучення від
  слова. Головне і залежне слово. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
18 
 | 
  
Словосполучення лексичні й фразеологічні.
  Граматична помилка та її умовне позначення 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
19 
 | 
  
РМ 5. Типи
  мовлення: розповідь, опис, роздум. Особливості побудови розповіді на основі
  власного досвіду, опису окремих предметів і тварин. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
20 
 | 
  
РМ 6. Письмовий
  докладний переказ художнього тексту. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
21 
 | 
  
РМ 7. Ознайомлення
  з вимогами до мовлення. Помилки в змісті й побудові висловлювання. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
22 
 | 
  
Речення, його граматична основа (підмет і
  присудок) 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
23 
 | 
  
Речення з одним головним членом (загальне
  ознайомлення). 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
24 
 | 
  
Види речень за метою висловлювання. Окличні
  речення.(повторення) 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
25 
 | 
  
Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
26 
 | 
  
Другорядні члени речення. Означення. Способи
  вираження означень. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
27 
 | 
  
РМ 8. Усний
  докладний переказ тексту наукового стилю. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
28 
 | 
  
Другорядні члени речення. Додаток, спосіб вираження 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
29 
 | 
  
Другорядні члени речення. Обставина. Способи
  вираження. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
30 
 | 
  
Тренувальні вправи на визначення другорядних
  членів речення. Контрольне читання мовчки. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
31 
 | 
  
РМ 9. Відповідь
  на уроках мови та інших предметів у науковому стилі. Відгук на відповідь. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
32 
 | 
  
Контрольна робота 2. Словосполучення і речення. Тест.  
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
33 
 | 
  
Речення з однорідними членами (без сполучників і
  зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
34 
 | 
  
Узагальнювальне слово при однорідних членах
  речення. Двокрапка й тире при узагальню вальних словах у реченнях з
  однорідними членами. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
35 
 | 
  
Тренувальні вправи. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
36 
 | 
  
Звертання. Роль звертань у реченні. Непоширені й
  поширені звертання. Розділові знаки. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
37 
 | 
  
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними
  словами та сполученнями слів (практично). Виділення вставних слів на письмі
  комами. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
38 
 | 
  
РМ 10. Контрольний переказ тексту (підготовча робота). 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
39 
 | 
  
РМ 11. Контрольний переказ тексту (написання переказу). 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
40 
 | 
  
Складні речення зі
  сполучниковим і безсполучниковим зв’язком. Кома між частинами складного
  речення,  з’єднаних безсполучниковим і
  сполучниковим зв’язком. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
41 
 | 
  
РМ 12. Робота над
  помилками, допущеними в контрольному переказі. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
42 
 | 
  
Тренувальні вправи.  
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
43 
 | 
  
Контрольна робота 3. Просте ускладнене речення. Складне речення. Тест. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
Пряма мова. Діалог 
 | 
 |||||||||||
44 
 | 
  
Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
45 
 | 
  
Синонімічність речень із прямою та непрямою
  мовою. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
46 
 | 
  
Контрольний диктант. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
47 
 | 
  
Тренувальні вправи 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
48 
 | 
  
Діалог. Тире при діалозі. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
49 
 | 
  
РМ 13. Розігрування діалогів відповідно
  до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної із життєвим досвідом
  учнів.. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
50 
 | 
  
Контрольна робота 4. Пряма мова. Діалог.  Тест.  
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
51 
 | 
  
РМ 14. Лист рідним, друзям. Адреса. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
52 
 | 
  
Підсумково-узагальнювальний урок. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
ІІ семестр 
 | 
 |||||||||||
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія 
 | 
 |||||||||||
53 
 | 
  
Звуки мови й звуки мовлення. Голосні й приголосні
  звуки. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
54 
 | 
  
Приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі,
  вимова звуків, що позначаються буквами ґ і г. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
55 
 | 
  
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт. Співвідношення
  звуків і букв. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
56 
 | 
  
Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ
  (повторення). Фонетична транскрипція. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
57 
 | 
  
Тренувальні вправи з теми «Звукове значення букв
  я,ю,є,ї,щ». 
 | 
  ||||||||||
58 
 | 
  
РМ 15. Контрольний письмовий твір-опис тварини в художньому
  стилі (підготовча робота). 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
59 
 | 
  
РМ 16. Контрольний письмовий твір-опис тварини в художньому
  стилі (виконання роботи). 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
60 
 | 
  
Склад. Наголос. Орфоепічний словник і словник
  наголосів. Орфоепічна помилка. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
61 
 | 
  
Вимова наголошених і ненаголошених голосних.
  Ненаголошені голосні [е], [и], [о] у коренях слів. 
Використання логічного наголосу для виділення у
  вимові смислового навантаження. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
62 
 | 
  
Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Тренувальні
  вправи. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
63 
 | 
  
РМ 18. Усна й письмова форми тексту
  (висловлення). Простий план готового тексту. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
64 
 | 
  
Ненаголошені голосні, що не перевіряються
  наголосом. Орфографічний словник. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
65 
 | 
  
Основні правила переносу. Позначення  на письмі ненаголошених голосних [е], [и]
  та (о) перед складом із наголошеним (у) у коренях слів. Фонетичний розбір
  слова. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
66 
 | 
  
Контрольна робота 5. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Тест. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
67 
 | 
  
Вимова приголосних звуків. Уподібнення
  приголосних звуків. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
68 
 | 
  
Спрощення в групах
  приголосних. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
69 
 | 
  
РМ 19. Усний докладний переказ художнього
  тексту розповідного характеру з елементами роздуму. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
70 
 | 
  
Найпоширеніші чергування голосних і приголосних
  звуків (практично) чергування [о]-[а], [е]-[і], [е]-[и]; [о],[е] з [і];;
  [г],[к],[х]-[ж],[ч],[ш]-[з],[ц],[с]. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
71 
 | 
  
Чергування [е]-[о] після [ж],[ч],[ш]; [і] після
  [ж],[ч],[ш],[шч] та [г], [к],[х] у коренях слів 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
72 
 | 
  
Основні випадки чергування у-в, і-й, з-із-зі.  
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
73 
 | 
  
Фонетична транскрипція  (повторення). 
Вимова префіксів з- (зі-, с-), роз-, без-. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
74 
 | 
  
Тренувальні вправи. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
75 
 | 
  
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами
  ь, і, я, ю, є. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
76 
 | 
  
Правила вживання знака м’якшення. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
77 
 | 
  
Тренувальні вправи. Вживання знака м’якшення. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
78 
 | 
  
Правила вживання апострофа. Правила вимови та
  написання слів. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
79 
 | 
  
Тренувальні вправи. Навчальне читання мовчки. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
80 
 | 
  
Поєднання букв на позначення подовження м’яких
  приголосних та збігу однакових приголосних. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
81 
 | 
  
Тренувальні вправи. Подвоєння букв на письмі. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
82 
 | 
  
Написання слів іншомовного походження: букви и,і;
  правопис знака м’якшення й апострофа; подвоєння букв у загальних і власних
  назвах. Словник іншомовних слів. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
83 
 | 
  
Тренувальні вправи з теми «Орфоепія. Орфографія». 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
84 
 | 
  
Контрольна робота 6. Орфоепія. Орфографія. Тест.  
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
Лексикологія 
 | 
 |||||||||||
85 
 | 
  
Лексичне значення слова. Однозначні й
  багатозначні слова. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
86 
 | 
  
Використання 
  багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення).
  Лексична помилка.  
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
87 
 | 
  
РМ 20. Робота з книжкою: способи
  виділення частин змісту в тексті (відступи, підзаголовки). Словникові статті
  у словниках різних типів. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
88 
 | 
  
Загальновживані (нейтральні) і стилістично
  забарвлені слова. Ознайомлення з тлумачним словником. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
89 
 | 
  
РМ 21. Контрольний переказ тексту
  (підготовча робота). 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
90 
 | 
  
РМ 22. Контрольний переказ тексту
  (виконання роботи). 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
91 
 | 
  
Групи слів за значенням. Синоніми. Ознайомлення
  зі словником синонімів. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
92 
 | 
  
Антоніми. Ознайомлення зі словником антонімів. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
93 
 | 
  
Групи слів за значенням. Омоніми. Словники
  омонімів. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
94 
 | 
  
Використання слів відповідно до їх значення.
  Аналіз переказу. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
95 
 | 
  
Тренувальні вправи. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
96 
 | 
  
Пароніми (практично). 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
97 
 | 
  
Контрольна робота 7. Лексикологія. Тест. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
Будова слова. Орфографія 
 | 
 |||||||||||
98 
 | 
  
Будова слова. Основа слова і закінчення – значущі
  частини слова. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
99 
 | 
  
Спільнокореневі слова й форми слова. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
100 
 | 
  
Незмінні й змінні слова. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
101 
 | 
  
Вивчені орфограми в значущих частинах. Написання
  префіксів з (зі-, с-). 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
102 
 | 
  
Тренувальні вправи. Вивчені орфограми в значущих
  частинах.  
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
103 
 | 
  
РМ. Контрольне аудіювання. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
104 
 | 
  
РМ 23. Усний твір-оповідання про випадок
  із життя. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
105 
 | 
  
РМ 24. Письмовий твір-роздум на тему,
  пов’язану з життєвим досвідом учнів у художньому стилі. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
106 
 | 
  
Вимова й написання префіксів пре-, при-, прі-. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
107 
 | 
  
Тренувальні вправи. Написання префіксів. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
108 
 | 
  
Контрольний диктант 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
109 
 | 
  
Тематична контрольна робота 8. Будова слова. Орфографія. Тест. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
Повторення й
  узагальнення в кінці року 
 | 
 |||||||||||
110 
 | 
  
Повторення й узагальнення вивченого. Синтаксис і
  пунктуація. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
111 
 | 
  
Тренувальні вправи. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
112 
 | 
  
Лексикологія. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
113 
 | 
  
Будова слова й орфографія. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
114 
 | 
  
Фонетика й графіка. Орфоепія й орфографія. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
115 
 | 
  
Тренувальні вправи. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
116 
 | 
  
Підсумково-узагальнювальний урок. 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
Немає коментарів:
Дописати коментар