четвер, 27 жовтня 2016 р.

Календарне планування 11 клас профіль (література)


Календарне планування
з української літератури
для 11 класу


Українська література. 10–11 класи. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Філологічний напрям (профіль української філології). Профільний рівень / Укладачі:  М.Г. Жулинський, Г.Ф. Семенюк – керівники авторського колективу; Р.В. Мовчан,  Н.В. Левчик, М.П. Бондар, О.А. Камінчук, В.І. Цимбалюк; за заг. ред. Р.В. Мовчан – К.: Грамота, 2011.







№ п/п
Зміст навчального матеріалу
К-сть годин
Дата
Приміт ка
Українська література 1920-1930-х років
1
Українська література ХХ ст., її періодизація. Літературна дискусія 1925-1928 рр. Втручання компартії в літ процес. Репресії 1930-х років «розстріляного відродження». «Празька школа» українських поетів.
1


Поезія 1920-1930-х років
2
Провідна роль поезії у 1920-ті роки. Потужне ліричне самовираження, емоційне переживання пореволюційної епохи. Павло Тичина. Життєвий і творчий шлях поета. Трагізм його творчої долі. Багатогранність таланту. Мистецькі уподобання.
1


3
Новаторський характер поезії Тичини, особливості його поетичного стилю. «Ви знаєте, як липа шелестить» - мотив єдності людини з природою, її персоніфіковане змалювання як живої істоти. Вплив символізму та імпресіонізму на ранню творчість поета.
1


4
Збірка «Сонячні кларнети». Зорові та звукові образи-символи («Гаї шумлять», «Ой не крийся, природо, не крийся…», «Пастелі», «Енгармонійне»). Вірш «Арфами, арфами…», оригінальність образів, майстерність алітерацій та асонансів, ритмомелодики.
1

Напам’ять «Арфами, арфами…»
5
Вплив імпресіонізму в інтимній ліриці поета («Не дивися так привітно…», «Подивилась ясно»). Вірш «Десь на дні мого серця…». Майстерне зображення глибоких переживань ліричного героя («О панно Інно…».)
1

Напам’ять
(«О панно Інно…»
6
Художнє осмислення національно-визвольного пробудження народу, радості українського відродження в ліричній поемі «Золотий гомін». Риси модернізму в змалюванні трагічної долі України в роки громадянської війни («Одчиняйте двері», «Скорбна мати»). Образи-символи у вірші «Пам'яті тридцяти». Гуманістичний пафос збірки «Замість сонетів і октав». Художнє осмислення гармонії світу і дисонансів революційної дійсності, її планетарне зображення (зб. «Плуг», цикл «В космічному оркестрі»).
ТЛ: вітаїстичність, тонічний вірш, поліфонізм поезії, новаторство.
1

Напам’ять
«Пам'яті тридцяти»
7
Київські «неокласики». Група київських поетів-неокласиків. їхнє творче кредо, орієнтація на традицію, класичну форму вірша. Загальна характеристика поезії.
1


8
Різногранний творчий шлях М. Зерова — лідера «неокласиків». «Київ — традиція», «Чистий четвер».  Культурологічна основа збірки «Камена». Філософічність, афористичність його сонетів. Мотиви пошуків душевної рівноваги, краси в житті та в душі, вітаїзм, сповідальність.
ТЛ: філософічність, сонет.
1


9
Максим Рильський. Життєвий і творчий шлях. Багатогранна діяльність. Гуманістичний пафос його поезій. Рання творчість. Збірки «На білих островах», «Під осінніми зорями», «Синя далечінь». Вплив символізму на творчість поета. Вірш «Яблука доспіли, яблука червоні...» Майстерність, художні деталі, тропи. Афористичність мови.
1

Напам’ять один вірш (на вибір)

10
Життєстверджуючий пафос у змалюванні природи в образах поезії «Молюсь і вірю. Вітер грає...». Філософічна сповідальність пейзажної лірики поета («Запахла осінь в'ялим тютюном...»). Вітаїстичність настрою, життєлюбство, оптимізм героя («Солодкий світ!»). Вірш «Коли усе в тумані життєвому...» — естетичне кредо митця. Мотиви пошуків душевної рівноваги, краси в житті.
1


11
«Третє цвітіння» у творчості поета. «Троянди й виноград». Рідна мова — духовне багатство людини («Мова»).
1


12
Євген Плужник. Стисла розповідь про поета. Збірки поезій «Дні» та «Рання осінь». «Громадянський інтим», сповідальність, ліричність, філософічність поезії. Урівноваженість душевного стану ліричного героя, мотив туги за минущістю краси, гармонією світу і людини, мить і вічність у чуттєвому вираженні («Суди мене судом своїм суворим...»). Вірш «Для вас, історики майбутні» — зразок громадянської лірики.
1

Напам’ять один вірш (на вибір)

13
Космічні мотиви в поезії Є. Плужника («Ніч... а човен — як срібний птах!..»). Захоплення красою світу і біль з приводу відсутності душевної гармонії («Вчись у природи творчого спокою...»). Майстерність у передачі миттєвого настрою ліричного героя, інтимна лірика поета («Річний пісок слідок ноги твоєї..»). Майстерність художньої деталі. Поема «Галілей» — унікальне явище в літературі 20-х років.
ТЛ: поглиблення поняття про ліричного героя.
1


14
Володимир Свідзінський. Біографічні відомості про поета, одного з представників високого модернізму, творця міфософічної поезії. Асоціативні образи-символи у збірці «Вересень». Художня досконалість строфічної будови (усічена строфа). Мотиви самотності й самоізоляції ліричного героя («І цей листочок, як я»).
1


15
Довершеність верлібру. Філософічність поезії («Голубими очима вдивляється в небо дитя...»). Зв'язок поезії з фольклором, міфом, казкові мотиви («Ти увійшла нечутно, як русалка»). Майстер ліричної мініатюри («У рідній моїй стороні..»).
1


16
Володимир Сосюра. Життєвий і творчий шлях поета. Роздвоєність його душі («Два Володьки»). Поема «Мазепа» (пролог). Художня довершеність інтимної лірики поета («Коли потяг у даль загуркоче», «Ластівки на сонці», «Марія»). Майстерність мініатюри «Люблю»). Вірш «Так ніхто не кохав...»
1

Напам’ять «Так ніхто не кохав...»
17
Майстерне поєднання в поезії любові до Вітчизни, рідної природи і коханої («Білі акації будуть цвісти...»). Поема «Розстріляне безсмертя». Автобіографічний роман «Третя Рота».
ТЛ: поглиблення поняття про художню образність (поетичний образ).
1


18
Контрольна робота № 1. Поезія 1920-1930-х років. Тест.  
1



Проза 1920-1930-х років
19
Жанрово-стильове розмаїття української прози 1920-1930-х років. Нові теми, проблеми, часткова ідеологічна заангажованість, її експериментаторські модерністичні пошуки, опертя на традиції. Зв'язок із поезією.
1


20
Микола Хвильовий (Фітільов). Життєвий і творчий шлях. Його провідна роль у літдискусії («Камо грядеши?», «Думки проти течії», «Україна чи Малоросія?»). Романтичність світобачення. Тематичне і стильове розмаїття його прози.
1


21
Новела «Я (Романтика)». Проблема добра і зла, внутрішнього роздвоєння людини. Жорстокість і фанатизм головного героя. Символічний образ матері у творі. Оригінальна манера письма М. Хвильового. Продовження традицій М. Коцюбинського.
1


22
Повість «Іван Іванович» як сатира на новий радянський побут. Майстерне розкриття психології «вічного» обивателя. Сатиричні зображувальні засоби. Змалювання образу сильної особистості у повісті «Сентиментальна історія». Трагічна історія створення «Вальдшнепів». Дійові особи у творі. Значення творчості.
1


23
Григорій Косинка (Стрілець). Життєвим і творчий шлях. Трагічна доля. Новелістична майстерність («На золотих богів», «В житах», «Політика», «Серце»). Відображення українського села в 1920-ті роки, його гострих проблем, складної долі селянина. Змалювання життя крізь призму долі й душі людини. Перевага імпресіонізму.
1


24
«В житах» як зразок імпресіоністичної новели. Проблематика твору. Вітаїстичний пафос, імпресіоністична настросвість. Зорові і слухові образи, художні деталі в новелі. Лаконізм і психологічна насиченість оповіді.
1


25
«Фавст» — інтерпретація «вічного» образу Фауста. Втілення європейської ідеї бунту, активної протидії людини обставинам. Образ Прокопа Конюшини у творі.
Особливості художнього стилю Г.Косинки.
ТЛ: поглиблення поняття про імпресіонізм.
1


26
Валер'ян Підмогильний. Біографічні відомості про письменника як представника психологічної прози («Місто», «Повість без назви»). Своєрідний підхід письменника до розкриття теми покинутої дівчини у романі «Невеличка драма». Протиставлення у творі Марти Висоцької, сильної духом і національно свідомої української жінки, егоїсту-прагматику Юрію Славенку. Екзистенційні мотиви. Ранні твори («Син», «Гайдамака», «Третя революція», «Повстанці», «Історія пані Івги» та ін.).
1


27
Роман «Місто» — взірець української урбаністичної прози. Світовий мотив підкорення людиною міста, ідея самоствердження, інтерпретованій на національ­ному фунті.
1


28
Образ «цілісної» людини в єдності її біологічного, духовного, соціального — інтелігента Степана Радченка, складність і неоднозначність його характеру.
1


29
Іронічний характер змалювання. Жіночі образи у гворі. Перегук твору з кращими здобутками світової літератури.
ТЛ: екзистенціалізм, маргінальність, психологізм, іронія.
1


30
Юрій Яновський. Життєвий і творчий шлях. Активна участь письменника у становленні українського кіно, відбиття цього у його творчості (роман «Майстер корабля»). Роман «Чотири шаблі», його творча історія. Зображення в ньому боротьби українського народу в період революційних протистоянь. Оригінальність композиції, символічність назви.
1


31
Роман у новелах «Вершники» як соцреалістичний твір. Своєрідність композиції і жанру. Проблематика, романтичне змалювання дійсності. Показ героїв у незвичайних обставинах. Художнє узагальнення. Новела «Подвійне коло». Умовність зображення. Ідея протиставлення загальнолюдських вартостей класовим. Проблема розпаду роду, родини як трагедія народу.
1


32
Новела «Дитинство» — ідея нетлінної вартості національних основ буття, спадковості поколінь, духовної пам'яті.
1


33
Новела «Шаланда в морі» — утвердження в ній загальнолюдських ідеалів (Мусій Половець, Половчиха). Особливості стилю Ю. Яновського.
ТЛ: роман у новелах, художній час і простір, умовність зображення. Романтика як пафос і романтизм як стильова течія в літературі. Засоби романтичного зображення
1


34
Остап Вишня (Павло Губенко). Життєвий і творчий шлях. Продовження сатирично-викривальних традицій української літератури. Велика популярність і значення усмішок Остапа Вишні у 20-ті роки. Табірний щоденник «Чиб'ю. 1934». Тематична і жанрова різноманітність творчості. «Моя автобіографія» як оригінальний жанр, гумористична розповідь про своє життя і літературну творчість.
1


35
Гумореска «Чухраїнці», гумористичне висміювання в ній негативних рис українців.
1


36
Цикл «Мисливські усмішки» (гуморески «Як варити і їсти суп із дикої качки», «Сом» та ін.). Зображення в них комічних життєвих ситуацій, мальовничих картин природи. Глибокий ліризм розповіді, тонка іронія. Особливості стилю письменника.
1


37
Контрольна робота № 2. Проза 1920-1930-х років. (тест).
1



Драматургія 1920-1930 рр.
38
Розвиток національного театру («Березіль» Леся Курбаса, Харківський театр ім. І. Франка). П'єси В. Винниченка, М. Куліша, І. Дніпровського, І. Кочерги, Я. Мамонтова на перетині традицій «корифеїв», зарубіжної класики і модернізму.
1


39
Микола Куліш. Життєвий і творчий шлях драматурга-новатора, співпраця з Лесем Курбасом. Утвердження загальнолюдських цінностей і сатиричне викриття потворних явищ тогочасної дійсності у п'єсах М. Куліша. Огляд його драматичних творів («97», «Народний Малахій», «Маклена Граса» та ін.).
1


40
Сатирична комедія «Мина Мазайло». Особливості сюжету. Розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості на матеріалі українізації. Драматургічна майстерність автора у створенні комічних характерів і ситуацій. Сценічне втілення. Актуальність п'єси у наш час.
1


41
Особливості стилю М. Куліша, поєднання в ньому рис реалізму та романтизму, сатиричних та трагедійних начал. Новаторство драматурга, його місце серед найвизначніших драматургів-новаторів ХІХ-ХХ ст. Актуальність п'єс М. Куліша сьогодні.
1


42
Іван Кочерга. Життєвий і творчий шлях. Тематична й жанрова особливість творів. Драматична поема «Свіччине весілля», її історична основа. Символічні образи світла і свічки у п'єсі.
1


43
Втілення в образі Івана Свічки непоборної сили українського народу в боротьбі за щастя і волю. Образ Меланки як символу України та її тернистого шляху в історії.
1


44
Драматична поема «Ярослав Мудрий» як глибоко патріотичний твір про наших славних предків. Своєрідність драматургії І. Кочерги. Продовження ним класичних традицій. Романтичний пафос і психологізм його п'єс, їхній образний символізм.
ТЛ: образи-символи, драматична поема (повторення).
1


45
РМ. Усний твір-роздум з вираженням власного ставлення до прочитаного.
1


46
РМ. Контрольна робота № 3. Драматургія 1920-1930-х років. Літературно-критичний твір-роздум.
1


Українська література за межами України
47
Література в Західній Україні (до 1939 р). Автономність, відкритість зарубіжним традиціям і новітнім процесам, високий розвиток літератури в Західній Україні до 1939 р. Яскраве поетичне гроно: Б.-І. Антонич, С. Гординський, Ю. Липа. Проза В. Стефаника, 0. Кобилянської, І. Вільде, О. Турянського. Історична проза Б. Лепкого, Ю. Опільського, Катрі Гриневичевої.
1


48
Богдан-Ігор Антонич. Біографічні відомості, творчий шлях. Поєднання класичних фольклорних образів із модерністськими символічними у збірках «Три перстені», «Книга Лева», «Зелена Євангелія», «Ротації». Аполітичність, наскрізна життєствердність, метафоричність і міфологізм поезій. Образ Лемківщини у пейзажній ліриці Б.-І. Антонича («Село», «Черемхи»).
1


49
Вірш «Вишні», оригінальне сприйняття ліричним героєм природи і навколишньої дійсності через народні символічні образи, тропи. Психологічне перевтілення героя («3 зелених думок одного лиса»). Вірш «Автопортрет» як поетичне кредо митця, його міфопоетичне сприйняття світу. Вірш «Різдво», майстерне поєднання в ньому язичницьких та християнських уявлень наших предків.
1

Напам’ять один вірш (на вибір)

50
Вірш «Зелена Євангелія», захоплення ліричного героя вічною красою світу. Вірш «Дороги», оптимізм ліричного героя, символіка образів. Вірш «Пісня про незнищенність матерії», філософські роздуми про безсмертя. Особливості поетичного стилю лемківського поета. Місце Б.-І. Антонича серед ліриків-новаторів світу.
ТЛ: поглиблення поняття про сюрреалізм, міфологізм, архетип, асоціативність.
1


51
Осип Турянський. Біографічні відомості. «Поза межами болю» — видатний твір української модерної літератури. Оригінальність жанру (повість-поема). Історичний матеріал Першої світової війни як предмет художнього узагальнення у поемі в прозі. Умовність зображення.
1


52
Загальнолюдські мотиви у творі, гуманістичні цінності. Ідея перемоги духу над матерією. Гуманістичний, життєстверджуючий пафос поеми в прозі. Співзвучність твору з світовою класикою. Місце твору в світовій антивоєнній літературі.
ТЛ: поема в прозі.
1


53
Еміграційна література (огляд). Еміграція українців за кордон у 1920-1940 рр. Утворення за кордоном літературно-мистецьких організацій. «Празька школа» поетів, її представники, продовження ними модерністських традицій неоромантиків, неокласиків. Збірка Ю. Дарагана «Сагайдак» (1925) як поетичний заспів «пражан». Волелюбність, мужність, почуття відповідальності, щирий патріотизм — основний пафос їхньої творчості.
1


54
Євген Маланюк. Життєвий і творчий шлях. Поєднання неоромантичних, неокласичних, символістських та реалістичних тенденцій: збірки поезій «Стилет і стилос», «Земля й залізо», «Земна мадонна» та ін. Роль поета-патріота в суспільному житті («Стилет чи стилос?..»). Майстерне використання антитези у творі. Своєрідний образ України як степової Еллади («Псалми степу», «Варязька балада»). Аналіз вірша «Знаю медом сонця, ой Ладо...»
1


55
Філософські мотиви у поезії «Істотне». Земне буття у космічному вимірі. Оригінальність метафор і порівнянь. Туга за рідним краєм, мотиви самотності («Під чужим небом»). Художня майстерність віршів Є. Маланюка, оригінальність форми, особливості поетичного стилю. Літературознавчі праці про Т. Шевченка, І. Франка, Лесю Українку, Миколи Хвильового («Книга спостережень»).
1


56
Улас Самчук. Життєвий і творчий шлях, втілення в його творах трагічної долі українського народу в XX ст. Участь в організації МУРу. Публіцистика У. Самчука: народ і нація, проблеми формування національної свідомості (уривки зі статті «Нарід чи чернь?»). Мемуарні твори: «На білому коні», «На коні вороному».
1


57
Трилогія «Ост» — зображення тривалого шляху українського народу до свого визволення. Трилогія «Волинь» — роман-хроніка, широке епічне полотно про долю українського селянства в першій третині XX ст. Показ формування національної самосвідомості на прикладі Володька. Роман «Юність Василя Шеремети», його основа.
1


58
«Марія» (роман-хроніка) як художній документ про життя селянської родини в Україні в умовах тоталітаризму. Зображення страшних картин голодомору на прикладі однієї сім'ї. Образ Марії, її символічний зміст та спорідненість з біблійними образами.
1


59
Утвердження у творі високих моральних якостей українського народу, осуд тих, хто зрікається свого роду, нації. Майстерність письменника у розкритті психології героїв, побудові драматичного сюжету. Пейзажні картини та художні деталі, їхня роль.
ТЛ: поглиблення поняття про роман (роман-хроніка, епопея).
1


60
Контрольна робота № 4. Українська література за межами України. Тест.
1


61
Література рідного краю № 1.
1


62
ПЧ № 1.
1


63
ПЧ № 2.
1


64
Урок-підсумок. Повторення вивченого протягом І семестру
1


ІІ семестр
Українська література 1940-1950-х років
65
Українська література 1940-1950 рр. (огляд). Друга світова війна і участь у ній українських письменників. Активізація патріотичної тематики, героїчного пафосу, філософські мотиви в поезії. Засилля соцреалізму в мистецтві повоєнного періоду. Поширення вульгарно-соціологічних трактувань літературно-художнього процесу. Продовження репресій проти українських письменників. Збагачення літератури новими жанрами. Українська література в еміграції. Відображення Другої світової війни в творчості українських письменників.



66
Олександр Довженко. Життєвий і творчий шлях. Захоплення у молодості малярством. Соцреалістичний канон і новаторський естетичний пошук. Трагічна доля митця в умовах тоталітаризму. Національні та загальнолюдські проблеми у його творчості. Кіномистецька спадщина. Кіноповісті Довженка як новий жанр у літературі, його ознаки. Звернення до історичної долі країни, народних звичаїв і традицій («Звенигора»), до загальнолюдських філософських проблем, змалювання складних процесів на селі перед початком колективізації, які призвели до руйнації національних традицій і моральних засад («Земля»). Режисерська майстерність.



67
Оповідання та новели періоду війни. Романтичне змалювання людини в екстремальних умовах: «На колючому дроті», «Воля до життя», «Ніч перед боєм». Проблеми народу та війни, історичної пам'яті у кіноповісті «Україна в огні». Критика твору в сталінські часи та її тривалий шлях до читача. Доля народу крізь призму авторського бачення й оцінки, поєднання лірико-романтичного, виражального начала з публіцистикою.



68
Образ Лавріна Запорожця як символу нескореності українського народу. Жіночі образи. Патріотичні мотиви, звеличення героїчного подвигу народу, утвердження його безсмертя.



69
Історія написання «Зачарованої Десни», її автобіографічна основа, сповідальність оповіді. Два ліричні герої: малий Сашко і зріла людина. Морально-етичні проблеми, порушені в кіноповісті.
1


70
«Щоденник» О. Довженка — важливий історико-літературний документ епохи. Публіцистичні та філософські роздуми про трагічні сторінки історії України га її сучасності, про трагізм творчої долі митця за тоталітарного режиму, вільний розвиток особистості та національної культури, боротьбу добра і зла, про красу в житті й мистецтві.
Особливості художнього стилю О. Довженка. Значення творчості О. Довженка як основоположника поетичного кіно. Визнання його таланту в світі.
ТЛ: кіноповість, публіцистичність.
1


71
РМ. Висловити власні міркування про творчу спадщину митця.
1


72
Іван Багряний (Лозов'ягін). Життєвий і творчий шлях письменника. Огляд спадщини митця. «Сад Гетсиманський» — «справжня енциклопедія радянської політичної в'язниці» (Ю. Шерех). Зображення в романі трагічних картин життя народу в умовах командно-адміністративної системи та невиправданих репресій на прикладі сім'ї Чумаків. Образ Андрія Чумака як людини високоморальних якостей і стійких ідейних переконань. «Тигролови» як зразок пригодницького роману (узагальнювальне повторення).
1


73
Роман «Огненне коло», змалювання в ньому національної трагедії в роки Другої світової війни (битви під Бродами). Образи Петра і Романа у творі, двох бойових побратимів, показ через їх сприйняття жахів війни. Особливості жанру (соціально-психологічний роман).
1


74
Антивоєнне спрямування твору, його глибокий психологізм. Тривалий шлях художнього слова письменника до українського читача після заборони його творів в Україні.
ТЛ: поглиблення поняття про роман (пригодницький та соціально-психологічний романи).
1


75
Контрольна робота № 5. Українська література 1940-1950- х років. Тест.
1



Українська література 1960-1990-х років
76
Спроба подолати канони соцреалізму. «Закулісний» розвиток модернізму, опозиційні прояви різних стильових тенденцій.
Офіційна реабілітація несправедливо забутих і репресованих письменників.
Закордонне об'єднання українських письменників «Слово». Явище «шістдесятництва». Публіцистична праця І. Дзюби «Інтернаціоналізм чи русифікація?» Розвиток драматургії. Продовження репресій проти письменників на початку 1970-х років, несправедлива критика окремих творів, у яких порушувалися проблеми історичної пам'яті народу, формування його національної свідомості. Збагачення української літератури перекладами. Нью-Йоркська група письменників. Постшістдесятники. Українська «химерна» проза. Пошукове розмаїття літератури по шляху постмодернізму в 90-і рр. Публіцистичний виступ Л. Костенко «Гуманітарна аура нації, або Дефект головного дзеркала» (уривок).
ТЛ: постмодернізм; соцреалізм, модернізм (повторення).
1


Українська поезія 1960-1990-х рр.
77
Поети-шістдесятники. Нова хвиля відродження української літератури на початку 1960-х років. «Шістдесятництво» як явище соціальне і культурологічне, його зв'язок із дисидентським рухом. Ідейно-стильове розмаїття, тематична і формотворча новизна, пов'язана із новими явищами в художньо-мистецькому русі.
1


78
Василь Симоненко. Творча біографія митця. Патріотичні мотиви як лейтмотив творчості В. Симоненка. «Лебеді материнства» — поетичний шедевр. Персоніфікований образ України у вірші «Задивляюсь у твої зіниці..». Синівський обов'язок ліричного героя перед своїм народом («Є тисячі доріг...»). Декларативність поезії, використання традиційних художніх прийомів. Звеличення в поезії почуття людської гідності («Ти знаєш, що ти — людина...»). Мотив самоствердження людини у світі, її самодостатність (вірш «Я...», «Люди — прекрасні...»). Осмислення нелегкої долі людини праці, звеличення її мудрості («Дід умер», «Жорна»), складних морально-етичних проблем, пов'язаних із добром і злом у людському житті («Злодій», «Кривда»). Полемічний характер поезії, викриття в ній пристосуванців, лицемірів, кар'єристів. Звернення до ліричного жанру інвективи (цикл «Гострий плуг»).
1

Вивчити напам'ять один вірш (на вибір).
79
Своєрідність інтимної лірики поета, вираження у ній найніжніших і щирих почуттів кохання («Вона прийшла...», «Ікс плюс ігрек», «Ну скажи хіба не фантастично ...»). Вірш «Є в коханні і будні, і свята...», майстерне відображення в ньому через антитезу радощів і болів складнощів людського почуття кохання.
1


80
«Казка про Дурила» — оригінальний твір про долю українського народу. Патріотичний пафос твору. Казкові мотиви. Алегоричний зміст його назви. Збірка новел «Вино з троянд». Народознавчі мотиви, заглиблення у світ людини, її почуття. Особливості стилю В. Симоненка. Місце В. Симоненка в українській літературі.
ТЛ: віршові розміри (узагальнювальне повторення).
1


81
Дмитро Павличко. Стислі відомості про поета, перекладача. Основні поетичні збірки. Громадянські мотиви його поезії. Алегоричний зміст вірша «Коли помер кривавий Торквемада...», осудження в ньому тоталітарної системи. Актуальність мотиву вірша «Ти зрікся мови рідної...». Виразні художні деталі у поезії афористичність мови. Роль анафори, поетичного обрамлення.
1


82
Інтимна лірика поета, її своєрідність і новаторство (зб. «Таємниця твого обличчя»). Відтворення у ній найтонших порухів інтимних переживань, глибоке розкриття внутрішнього світу ліричного героя («Був день, коли ніхто не плаче...», «Сріблиться дощ...», «Дзвенить у зорях небо чисте...»). Майстерність поетичної мініатюри, яскравих порівнянь та метафор. Моральне обличчя ліричної героїні («Коли ми йшли удвох з тобою...»). Пісенна творчість Д. Павличка. «Я стужився, мила, за тобою». Вірш «Два кольори», його спорідненість із «Піснею про рушник» А. Малишка. Національний колорит поетичних образів у вірші, роль антитези.
1

Вивчити напам'ять вірш «Два кольори».
83
Цикл поезій «Покаянні псалми», самоаналіз у ньому власного життя, своєї душі й долі (вірш «Це Ти створив мене таким...»). Особливості стилю поета, його місце в українській літературі. Переклади ним сонетів зі світової літератури.
ТЛ: поглиблення поняття про сонет
1


84
Ліна Костенко. Життєвий і творчий шлях. Огляд творчості (основні збірки). Спогади про війну, пам'ять історії («Мій перший вірш написаний в окопі....»). Поєднання епічності розповіді з ліричними переживаннями при відтворенні трагічного епізоду як жорстоке й болюче відлуння останньої війни в поезії «Пастораль XX сторіччя». Оригінальність жанру, досягнення експресивності строфи за допомогою рубаної і влучної короткої фрази, зорових зображувально-виражальних засобів.
1

Вивчити напам'ять один вірш (на вибір)
85
Л. Костенко про призначення поета і поезії, про відповідальність митця («Доля», «Страшні слова, коли вони мовчать...»). Українські фольклорні типи, їх переосмислення у вірші «Українське альфреско». Образи-архетипи як атрибути української свідомості. Роздуми поетеси про суть життя, про невмирущі моральні цінності у віршах-медитаціях «Життя іде і все без коректур...», «Вже почалось, мабуть, майбутнє...»
1


86
Майстерність і оригінальність пейзажної лірики (цикли «Осінні карнавали», «Невидимі причали»). Зорові і слухові образи («Двори стоять у хуртовині айстр…», «Ті журавлі і їх прощальні сурми...»). Майстерність поетичної мініатюри («Я вранці голос горлиці люблю...»), обрамлення в поезії. Глибина і щирість почуттів ліричного героя («Світлий сонет»). Асоціативні роздуми про кохання у циклі «Летючі катрени» (поетичні мініатюри «Хай буде легко. Дотиком пера...», «Недумано, негадано...»). Образотворчі засоби вираження почуттів ліричного героя.
1


87
Незнищенність історичної пам'яті народу (поема-балада «Скіфська одіссея», поема «Дума про братів неазовських», історичний роман у віршах «Берестечко»).
1


88
ПЧ № 3. Народна дума «Втеча,трьох братів із города Азова, з турецької неволі» та поема Ліни Костенко «Дума про братів неазовських».
1


89
Джерела багатства і виразності українського мовлення. «Маруся Чурай» — явище в українській літературі XX ст. Особливості жанру. Історична та фольклорна основа, композиція твору, його патріотичний зміст. Духовне життя нації крізь призму нещасливого кохання. Любов і зрада, пісня й історія, митець і суспільство, свобода людини — найголовніші сюжетні лінії твору.
1

Вивчити напам'ять уривок(на вибір)
90
Філософські роздуми над історичним минулим народу, художнє осмислення ролі митця і пісні в житті народу, звеличення вірності в коханні та осудження зради. Глибоке розкриття внутрішнього світу героїні. Інші образи у творі. Особливості поетичного стилю Л. Костенко.
ТЛ: поглиблення поняття про літературні жанри (катрен, пастораль, роман у віршах), образи-архетипи.
1


91
РМ. Контрольна робота № 6. Українська поезія 1960-1990-х років. Літературно-критичний твір-роздум.
1


92
Іван Драч. Життєвий і творчий шлях. Представник інтелектуальної лірики. Основні збірки, художнє осмислення в них проблем буття українського народу у XX ст. Усвідомлення свого родового коріння («Лист до калини, залишеної на рідному лузі в Теліжинцях»). Фантастична поема-трагедія «Ніж у сонці» (уривок «Українські коні під Парижем»). Оригінальність жанру.
1


93
Звернення до жанру балади, його переосмислення. Поетичний роздум про суть мистецтва, процес твор­чості («Балада про соняшник»). Оригінальність образів. Майстерність верлібру. Використання символів (сонця, соняшника). Роздуми про справжнє покликання людини у житті та її обивательське існування (балада «Крила»). Особливості поетичного стилю І. Драча, поет-новатор.
ТЛ: поглиблення поняття про баладу.
1

Вивчити ' напам'ять «Баладу про соняшник»
94
Микола Вінграновський. Стисла розповідь про поета, прозаїка, кіномитця, учня О. Довженка. Основні збірки. Інтимна лірика у книзі «Цю жінку я люблю». Вируюча пристрасть, несподівана асоціативність, буйна фантазія, образна деталь поезії М. Вінграновського. Глибинне відчуття пракоренів, наскрізне почуття любові до світу, до жінки.
1

Вивчити напам'ять один вірш (на вибір)
95
Майстерне використання образної деталі, оксиморона (аналіз віршів «У синьому небі я висіяв ліс.», «Сеньйорито акаціє, добрий вечір...», «Прилетіли коні — ударили в скроні...», «Чорна райдуга»). Фольклорні мотиви в поезії, її національний колорит («Тополя»).
ТЛ: оксиморон.
1


96
Борис Олійник. Життєвий і творчий шлях. Основні збірки. Образ матері як наскрізний у творчості поета. Оригінальність поетичних переживань («Мамо, вечір догора...», «Мати наша — сива горлиця...»). Мелодійність поезій, які стали народними («Пісня про матір»). Роль діалогу між матір'ю й дітьми у вираженні основної думки.
1

Вивчити напам'ять «Пісню про матір»
97
Образне осмислення проблеми «людина і природа» в поемі «Крило». Протиставлення чесного, доброго юнака жорстокій, бездуховній людині. Розкриття внутрішнього світу персонажів.
ТЛ: поглиблення поняття про ліричні жанри (пісню).
1


98
Ірина Жиленко. Стисла розповідь про поетесу. Основні збірки. Сповідальність, камерність, інтимна філософічність лірики поетеси. Світ жіночої душі. «Шістдесятництво» крізь призму сьогодення і вічних понять честі, чесності, любові.
1


99
Аналіз віршів «І світла алея», «Зимовий мотив з візитом пічника», «За золотими вікнами зірок».
1

Вивчити напам'ять «І світла алея»
100
Постшістдесятництво. «Київська школа» поетів (огляд). Ідейно-естетичні пошуки поетів. Опозиційність до влади, соцреалізму, позаідеологічність. Творчість поетів-естетів (Ігор Калинець), «київської школи» поетів: Василь Голобородько («Балада про кривавих солов'їв», «Наша мова», «Самовбивці»), Микола Воробйов («Ліс»), Віктор Кордун («Весною пове­ртаються з вирію...») та ін. Верлібр як універсальна форма цих поетів. Осягнення життя, світу, людини через метафору.
Загальна характеристика творчості Ігоря Калинця, (цикли поезій «Калинова сопілка», «Веселка», зб. «Тринадцять аналогій», «Слово триваюче» та ін.).
1


101
Василь Голобородько — поет-філософ. Прадавній світ української казки, пісні, обряду, екзистенційні проблеми свого часу крізь призму власних відчуттів зб. «Ікар на метеликових крилах», «Калина об Різдві», «Посівальник»).
Особливості стилю І. Калинця та В. Голобородька: архетипність образів, фольклорна символіка, асоціативність, філософічність.
ТЛ: поглиблення поняття про верлібр.
1


102
Василь Стус. Життєвий і творчий шлях поета, який став символом незламного духу, збереження людської гідності. Основні збірки. Посмертна збірка «Дорога болю».
Загальний огляд творчості. Узагальнені образи. Основні тематично-проблемні лінії.
1


103
Патріотичні мотиви в ліриці В.Стуса, образ України («О земле втрачена, явися...»). Образи-символи рідного краю, незабутні картини української природи. Болісні роздуми ліричного героя над долею людини на чужині, над трагічною долею України («На колимськім морозі калина...»).
1


104
Філософські роздуми про смисл людського життя («Мені зоря сіяла вранці...»). Поетичний образ зорі у вірші, його ідейний зміст. Майстерне володіння верлібром. Утвердження активної життєвої позиції, мужності й сили духу ліричного героя, його духовний стоїцизм («Господи, гніву пречистого...», «Крізь сотні сумнівів я йду до тебе...», «Як добре те, що смерті не боюсь я...»). Екзистенційні мотиви.
1

Вивчити напам'ять «Мені зоря сіяла вран­ці» або «Як добре те, що смерті не боюсь я».
105
Інтимна лірика поета, болісні спогади про рідню, мотиви самотності («Посоловів од співу сад...», «У порожній кімнаті»). Засоби передачі психологічного стану героя.
Василь Стус — перекладач. Особливості поетичного стилю В.Стуса. Місце поета в історії української літератури, співзвучність його творчості із світовою поезією.
ТЛ: екзистенційні ідеї в художньому творі, метафора (поглиблено).
1


106
Контрольна робота № 7. Українська поезія 1960-1990-х років. Тест.
1


Проза 1960-1990 рр.
107
Інтенсивний розвиток малої прози у 1960-1990-х рр. XX ст. (твори В. Дрозда, Є. Гуцала, В. Шевчука, Гр. Тютюнника, А. Дімарова га ін.). Дальший розвиток роману (Григорій Тютюнник, О. Гончар, М. Стельмах). Історична романістика
(П. Загребельний, Ю. Мушкетик та ін.). Продовження традицій «химерної прози» (В. Земляк) та українського бароко (Валерій Шевчук). Еміграційна література.
1


108

Григорій Тютюнник. Життєвий і творчий шлях пи­сьменника. Роман «Вир» (оглядово) — реалістична картина життя українського народу напередодні та під час Другої світової війни. Колоритні національно виразні характери у творі (Тимко Вихор, Гамалія, Дорош, Гнат Рева, Орися).
Поєднання реалістичних та романтичним засобів зображення. Символічний зміст назви роману. Його висока художня майстерність.
1



109
Олесь Гончар. Життєвий і творчий шлях. Творчий злет у 60-ті роки. Його громадянська і життєва позиція. Романтичність світобачення. Загальна характеристика доробку О. Гончара-романтика. Рання творчість письменника (оповідання, новели, поезія). Романи «Прапороносці», «Циклон», «Людина і зброя», «Бригантина» та ін.
1


110
Роман у новелах «Тронка». Глибокий ідейний смисл назви твору, оригінальність жанру. Новела-засторога «Залізний острів». Символіка танку юних Віталика і Тоні на розпеченій палубі затонулого крейсера. Олесь Гончар — новеліст, майстер відтворення внутрішнього світу героїв (ранні новели «Модри Камень», «Ілонка»). Художнє осмислення краси людських почуттів та філософії миті людського щастя у новелі «За мить щастя». Образи Сашка Діденка та Лорі, художні засоби їх зображення.
1


111-112
Проблемно-філософський роман «Собор», драматична історія видання твору. Символічний зміст назви та багатопроблемність роману. Особливість сюжету і композиції твору. Колоритні образи-персонажі. Гнівний осуд національного нігілізму, моральної ницості, душевної пустоти в образі Володьки Лободи. Філософські та публіцистичні відступи про смисл людського життя, екологію природи й душі. Місце роману серед інших соцреалістичних творів доби.
2


113-114
РМ. Контрольний літературно-критичний твір-роздум за творчістю О. Гончара
1


115
Григір Тютюнник. Стисла розповідь про письменника. Основні збірки. «Вічна тема» «любовного трикутника» в новітній інтерпретації (новела «Три зозулі з поклоном»). Образ любові як втілення високої християнської цінності, яка вивищує людину над прагматичною буденністю, очищає її душу. Звеличення благородних людських почуттів, чесності й порядності в житті. Зміщення часових площин як художній засіб. Роль художньої деталі в розкритті характеру, ідеї.
1


116
Порушення гострих морально-етичних проблем у творах, зображення складних родинних стосунків («Оддавали Катрю»).
1


117
Особливості художнього стилю Григора Тютюнника, «суворого реаліста», «живописця правди» (О. Гончар). Спорідненість стилів Григора Тютюнника та В. Шукшина.
ТЛ: поглиблення поняття про новелу, художню деталь.
1


118
Валерій Шевчук. «Дім на горі» (повість-преамбула). Життя і творчість митця. Особливості світобачення, громадянська позиція. Використання традицій українського бароко, міфопоетичних образів у художньому творі. Тематично-жанрова різноманітність великої прози: історичний роман-притча («На полі смиренному»), роман-балада («Дім на горі), роман-триптих («Три листки за вікном»), філософський роман («Птахи з невидимого острова»). Інші твори В. Шевчука(повість «Початок жаху», роман «Юнаки з огненної печі» та ін.). Сучасні модерні драми («Вертеп», «Сад божественних пісень»). Автобіографічні мемуарні твори («На березі часу»).
1


119
Філософсько-міфологічна основа роману-балади «Дім на горі» (повість-преамбула та збірка новел «Голос трави»). Особливості композиції. Демонологічні мотиви. Використання традицій європейської балади (сюжет кохання жінки і демонічної сили, трагізм). Розгалуженість сюжету.
1


120
Барокове поєднання високого (духовного) і низького (буденного): дім на горі як фортеця нашої духовності, душі; підніжжя гори як поле боротьби добра і зла, світла і темряви. Глибокий психологізм у розкритті внутрішнього світу героїв. Майстерність у використанні біблійних образів та народних легенд.
Значення творчості Валерія Шевчука в розвитку української літератури. Особливості його стилю.
ТЛ: бароко, притчевість, символічність, поглиблення поняття про баладу, роман-балада.
1



121
Контрольна робота № 8. Проза 1690-1990-х років. Тест.
1


Українська історична проза
122
Українська історична проза в лещатах радянської ідеології, довгий шлях до читачів творів 3. Тулуб. Історичні твори П. Загребельного, Р. Іваничука, Ю. Мушкетика, І. Білика, В. Малика, В. Чемериса, Р. Федоріва.
1


123
Павло Загребельний. Життя і творчість. Загальна характеристика його творчості. Тема героїзму народу під час Другої світової війни (повість «Дума про невмирущого»). Історичні романи письменника як прав­диві художні документи з минулого нашого народу («Первоміст», «Смерть у Києві», «Євпраксія», «Рок-солана», «Я, Богдан...», «Тисячолітній Миколай»). Актуальні проблеми сучасності в інших творах письменників («Розгін», «Південний комфорт», «Брухт»).
1


124
Роман «Диво» (скорочено), історична основа й художній вимисел у творі. Тема незнищенності пам'яті народу та його мистецьких звершень. Оригінальність композиції (розгортання дії у різних часових вимірах). Софія Київська як історична пам'ятка та художній символ. Образ Сивоока (проблема творчого начала в людині, свободолюбства, людської гідності).
1


125
Князь Ярослав Мудрий (проблема влади й людини). Образи вченого-патріота Гордія Отави та його сина Бориса. Проблема життєвого вибору людини. Інші наскрізні проблеми твору (людина-творець, людина у процесі самопізнання).
Місце П. Загребельного в історії української літератури. Особливості його художнього стилю. Літературознавчі праці, есе («Неложними устами»).
ТЛ: історична правда та художній вимисел (повторення).
1


Українська драматургія 1960-1990 рр.
126
Криза в розвитку української драматургії і театру. Окремі помітні явища в драматургії: драми на морально-етичні теми О. Коломійця («Дикий Ангел»), В. Врублевської, Я. Стельмаха. Ярослав Стельмах. Короткі відомості про письменника та його твори.
1


127
Зображення у трагікомедії «Синій автомобіль» духовної і творчої кризи письменника. Особливості сюжету й композиції (твір починається з розв'язки). Спогади митця про власне життя. Причини творчих невдач письменника через небажання збагнути складнощі сучасного життя. Постмодерністські мотиви у творі.
ТЛ: поглиблення поняття про драматичний твір (трагікомедія).
1


Сучасна українська література
128
Історична картина літпроцесу в Україні кін. XX - поч. XXI ст. Стильове й тематичне оновлення. Виникнення нових літературних угруповань: АУП (Асоціація українських письменників), Бу-Ба-Бу, Лу-ГоСад, «Пропала грамота», «Нова дегенерація» та ін.
1


129
Сучасні часописи та альманахи. Твори Г. Пагутяк, Ю. Андрухович, О. Забужко, І. Римарука, В. Слапчука, В. Махно, Є. Пашковський та ін.
1


130
Неоавангардистські, постмодерні пошуки в сучасній українській літературі. Постмодернізм як один із художніх напрямів мистецтва 1990-х років. Зв'язок зі світовим постмодернізмом: поєднання різних художніх систем, синтезу мистецтва з антимистецтвом, елітарної і «масової» культури, карнавального, сміхового та серйозного ставлення до дійсності.
ТЛ: постмодернізм.
1


131
Українська російськомовна поезія (огляд). Українська тематика у творах Миколи Ушакова («Стихи о Шевченко», «Старый Киев», «П. Г. Тычине»), Леоніда Вишеславського («Это украинское село...», «Песня над полем плывет, и вздыхает...», «Мова»).
Українська тематика у творах Бориса Чичибабіна («Приготовление борща», «Проклятие Петру», «С Украиной в крови...», «Тарас») та Леоніда Кисельова («В пятьдесят втором, холодном, трудном...», «Я позабуду все обиды...», «Цари», «Стихи о Тарасе Шевченко», «Луна позолотила иней...», «Дом Шевченко», «Язык не может сразу умереть...»).
1


132
Контрольна робота № 9. Проза 1960-1990-х років. Сучасна українська література. Тест.
1


133
Література рідного краю № 2. Багатогранний талант О.Богачука
1


134
ПЧ № 4. Феномен жіночої прози в сучасній українській літературі.
1


135
Узагальнювальне повторення.
Вершинні досягнення української літератури. Бесіда, дискусія, конференція про вершинні досягнен­ня української літератури, зосередження уваги на ідейно-художніх особливостях, новаторстві письменників на тлі відповідного відрізка часу: «Слово про Ігорів похід», Григорій Сковорода, «Енеїда» І. Котляревського, «І мертвим, і живим...» та «Великий льох» Т. Шевченка, «Чорна рада» П. Куліша, «Мойсей» І. Франка, «Земля» О. Кобилянської, «Лісова пісня» Лесі Українки, «Intermezzo» М. Коцюбинського, «Соняшні кларнети» П. Тичини, «Поза межами болю» О. Турянського, «Маруся Чурай» Л. Костенко та ін.
1


136
Твори українських письменників у контексті світового літературного процесу. Світове значення української літератури.
1





Немає коментарів:

Дописати коментар