Календарне планування
з української літератури
для 6 класу
Українська література. 5-9 класи. Програма для
загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта,
2013 (з урахуванням
змін, затверджених наказом МОН від 29.05.2015 № 585).
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
№ п/п
|
Зміст навчального матеріалу
|
К-сть годин
|
Дата
|
Примітка
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Вступ
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1
|
Вступ. Книжка
в житті людини. Книги в Київській Русі. Сучасний читач і його роль у новому
«житті» твору.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Загадково прекрасна і славна давнина України
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2
|
Календарно-обрядові
пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди.
Народна обрядова пісня, її різновиди.
ТЛ: народна пісня.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3
|
Пісні
літнього циклу: «У ржі на
межі», «Ой бiжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору»
(русальні); «Заплету віночок», «Ой
вінку мій, вінку», «Купайло, Купайло!» (купальські); «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські).
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4
|
Пісні
зимового циклу: «Ой хто, хто
Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане
господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка».
|
1
|
Напам’ять
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5
|
Веснянки: «Ой весна, весна — днем красна», «Ой
кувала зозуленька», «А в кривого танця».
ТЛ: повтори (рефрен), анафора.
|
1
|
Напам’ять
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6
|
Народні
колискові пісні. «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». Провідні мотиви,
лексичні особливості колискових.
ТЛ: народна пісня, колискова.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7
|
РМ 1. Усна відповідь на запитання «Яку роль
відіграє колискова в житті людини?»
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8
|
ЛРК 1. Календарно-обрядові пісні
рідного краю.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9
|
ПЧ 1. Українські
народні перекази та легенди: «Скелі
Мангупа», «Шандровський соляний колодязь»
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10
|
Контрольна
робота 1. Календарно-обрядові пісні. Твір на тему
«Пісня – душа народу».
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11
|
Робота над
помилками, допущеними у контрольному творі.
Пісні
літературного походження. «Ще не
вмерла Україна» П. Чубинського та М. Вербицького – національний
гімн нашої держави.
ТЛ: пісня-гімн.
|
1
|
Напам’ять
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12
|
Легенда
про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, та її зв’язок із «Молитвою» О. Кониського й
М. Лисенка, духовним гімном України.
|
1
|
Напам’ять
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13
|
«Ой, у лузі червона
калина похилилася» С. Чарнецького і
Г. Труха. Патріотичні мотиви, героїчний пафос пісень літературного
походження.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14
|
Микола Вороний.
Коротко про письменника. «Євшан-зілля». Патріотичні почуття й
толерантне ставлення до інших народів.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15
|
Роль
слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Краса природи рідного краю.
ТЛ: ліричний герой, ліро-пічний
твір, поема.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16
|
Т. Шевченко.
Відомості про перебування в Санкт-Петербурзі. «Думка» («Тече вода в синє море…»).
|
1
|
Напам’ять «Думка»
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17
|
Т. Шевченко.
«Іван Підкова» (без вступу).
Патріотичні мотиви творів Т. Шевченка, їхній героїчний пафос, зображення
в них історичного минулого. Специфіка ліричних і ліро-епічних творів.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18
|
В. Рутківський. Творчість
відомого українського письменника. «Джури
козака Швайки». («На козацьких островах»). Твір про волелюбних, сміливих
героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19
|
Тема
боротьби українських козаків проти татарської орди.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20
|
Козак-характерник
Швайка та його юні помічники Грицик і Санько, їхнє геройство та вміння із
честю вийти з найскладніших ситуацій.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21
|
Описи природи, портрети
персонажів у творі; роль художніх засобів.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22
|
Контрольна робота 2. Загадково прекрасна і славна
давнина України. Тест.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Я і СВІТ
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
23
|
Робота
над помилками, допущеними у контрольній роботі.
Леся Українка.
Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні. «Мрії», «Як дитиною бувало…». Неповторний світ дитинства в цих
поезіях.
|
1
|
Напам’ять «Як дитиною
бувало»
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
24
|
Леся Українка. «Тиша морська». Образ мужньої,
сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство,
впевненість, розвинена уява.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
25
|
Виразне й усвідомлене
читання віршів Лесі Українки.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
26
|
В. Винниченко «Федько-халамидник». Цікава історія з життя
письменника. Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька, його життя і
пригоди, стосунки з однолітками
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
27
|
Щедрий на добро внутрішній
світ героя. Федько як особистість.
ТЛ: головний герой, другорядні
герої.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
28
|
РМ 2. Письмовий
план характеристики персонажа твору. Письмова характеристика персонажа.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
29
|
С. Чернілевський. «Теплота родинного
інтиму», «Забула внучка в баби
черевички». Настрої та почуття, висвітлені
в поезіях
ТЛ: віршові розміри, ямб,
хорей.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
30
|
Ірина Жиленко. «Жар-птиця». Поетичні роздуми про
дружбу, доброту, красу
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
31
|
Ірина Жиленко. «Підкова», «Гном у буфеті». Людське
щастя і шляхи до нього.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
32
|
Контрольна робота 3. Творчість Лесі Українки та
Володимира Винниченка. Тест
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
33
|
ПЧ 2. В. Близнець. «Звук павутинки».
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
34
|
ЛРК 2.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ІІ семестр
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Я і світ (продовження)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
35
|
Ігор Калинець – один
з талановитих українських поетів. «Стежечка», «Блискавка», «Веселка»,
«Криничка», «Дим». Своєрідність форми його поезій.
|
1
|
Напам’ять
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
36
|
РМ. Складання усних уявних картин
образного бачення світу.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
37
|
Емма Андієвська. Сучасна українська
письменниця та художниця. Її казки-притчі. «Казка про яян». Добро і любов до світу.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
38
|
«Говорюща риба». Прихований повчальний зміст
твору. Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
39
|
Фантастичні
елементи у творах Емми Андієвської. Головна думка кожного з них.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Пригоди і романтика
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
40
|
Всеволод Нестайко –
відомий у світі український дитячий письменник. «Тореадори з Васюківки» (фрагменти). Пригодницький захоплюючий
сюжет..
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
41-42
|
Виразне
читання і коментар найцікавіших епізодів тексту. Поняття романтичного і
пригодницького. Жанр твору.
ТЛ: повість
|
2
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
43
|
Характеристика
улюбленого героя, рис його вдачі, аргументація свого вибору.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
44
|
Аналіз
поведінки героїв, їхніх учинків, морального вибору в різних життєвих
ситуаціях.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
45
|
Контрольна робота 4. (Твори
І.Калинця, Е.Андієвської, В.Нестайка). Тест.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
46
|
Ярослав Стельмах.
«Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера». Таємничі,
веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
47
|
Реальні
та пригодницькі події. Місце фантазії, романтичності в житті сучасної
людини..
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
48
|
Переказ
змісту уривка повісті, визначення кульмінаційного епізоду повісті..
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
49
|
Допитливість,
винахідливість, кмітливість хлопчиків – головнх героїв. Характеристика
образів Сергія і Митька, їхня поведінка у складній ситуації..
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
50
|
Леся Воронина - сучасна письменниця, авторка
багатьох книг для дітей. «Таємниче
Товариство Боягузів, або засіб від переляку №9» - фантастична,
романтична, багатоепізодна повість про виховання гідності та мужності.
ТЛ: сюжет
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
51
|
Стосунки між різними
поколіннями в родині.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
52
|
Характеристика образу
головного героя Клима.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
53
|
РМ. Підготовка
до контрольного письмового твору. Складання плану.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
54
|
Контрольна робота 5. Пригоди і романтика (твори Я.Стельмаха, Л.Ворониної.) ТВІР
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
55
|
ЛРК. Творчість дитячих письменників рідного краю.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Гумористичні твори
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
56
|
Гумористичне і сатиричне
зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки,
усмішки, гуморески).
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
57-58
|
Леонід Глібов. «Щука», «Муха і Бджола», «Жаба і Віл». Визначний український
байкар, поет. Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника.
Побудова байки.
ТЛ: гумор, сатира, байка,
алегорія, мораль.
|
2
|
Напам’ять «Щука»
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
59
|
Степан Руданський. Коротко про письменника.
Співомовки С. Руданського – унікальне явище у світовій культурі. «Добре торгувалось».
ТЛ: гумореска,
співомовка.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
60
|
«Запорожці у короля». Висміювання моральних вад,
негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, до її розуму,
кмітливості, почуття гумору, вміння посміятися з власної безпорадності.
ТЛ: інверсія
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
61-62
|
Павло Глазовий. «Еволюція», «Найважча роль». Іронічно-пародійна,
викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів.
|
2
|
Напам’ять одну гумореску
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
63
|
«Заморські гості», «Похвала». Основні ідеї, художні
особливості гуморесок.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
64
|
Контрольна робота 6. Гумористичні твори (твори
Л.Глібова, С.Руданського, П.Глазового). Тест.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
65
|
Робота над помилками, допущеними у контрольній
роботі. ПЧ. Свято українського гумору.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
66
|
ЛРК. Гумор у творчості письменників-земляків.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
67
|
ПЧ. Бесіда про самостійно прочитані твори.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
68
|
Повторення та узагальнення
вивченого протягом року.
|
1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Немає коментарів:
Дописати коментар