Календарне планування 
з української літератури
для 6 класу
Українська література. 5-9 класи. Програма для
загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта,
2013 (з урахуванням
змін, затверджених наказом МОН від 29.05.2015 № 585).
  | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
№ п/п 
 | 
  
Зміст навчального матеріалу 
 | 
  
К-сть годин 
 | 
  
Дата 
 | 
  
Примітка 
 | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Вступ 
 | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 
 | 
  
Вступ. Книжка
  в житті людини. Книги в Київській Русі. Сучасний читач і його роль у новому
  «житті» твору. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Загадково прекрасна і славна давнина України 
 | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 
 | 
  
Календарно-обрядові
  пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди.
  Народна обрядова пісня, її різновиди. 
ТЛ: народна пісня. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 
 | 
  
Пісні
  літнього циклу: «У ржі на
  межі», «Ой бiжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору»
  (русальні); «Заплету віночок», «Ой
  вінку мій, вінку», «Купайло, Купайло!» (купальські); «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські). 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 
 | 
  
Пісні
  зимового циклу: «Ой хто, хто
  Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане
  господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка». 
 | 
  
1 
 | 
  
Напам’ять 
 | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 
 | 
  
Веснянки: «Ой весна, весна — днем красна», «Ой
  кувала зозуленька», «А в кривого танця». 
ТЛ: повтори (рефрен), анафора. 
 | 
  
1 
 | 
  
Напам’ять 
 | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 
 | 
  
Народні
  колискові пісні.  «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». Провідні мотиви,
  лексичні особливості колискових.    
ТЛ: народна пісня, колискова. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 
 | 
  
РМ 1. Усна відповідь на запитання «Яку роль
  відіграє колискова в житті людини?» 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 
 | 
  
ЛРК 1. Календарно-обрядові пісні
  рідного краю. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9 
 | 
  
ПЧ 1. Українські
  народні перекази та легенди: «Скелі
  Мангупа», «Шандровський соляний колодязь» 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 
 | 
  
Контрольна
  робота 1. Календарно-обрядові пісні. Твір на тему
  «Пісня – душа народу». 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11 
 | 
  
Робота над
  помилками, допущеними у контрольному творі.  
Пісні
  літературного походження. «Ще не
  вмерла Україна» П. Чубинського та М. Вербицького – національний
  гімн нашої держави. 
ТЛ: пісня-гімн. 
 | 
  
1 
 | 
  
Напам’ять 
 | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12 
 | 
  
Легенда
  про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, та її зв’язок із «Молитвою» О. Кониського й
  М. Лисенка, духовним гімном України. 
 | 
  
1 
 | 
  
Напам’ять 
 | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13 
 | 
  
«Ой, у лузі червона
  калина похилилася» С. Чарнецького і
  Г. Труха. Патріотичні мотиви, героїчний пафос пісень літературного
  походження. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14 
 | 
  
Микола Вороний.
  Коротко про письменника.  «Євшан-зілля». Патріотичні почуття й
  толерантне ставлення до інших народів. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15 
 | 
  
Роль
  слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Краса природи рідного краю. 
ТЛ: ліричний герой, ліро-пічний
  твір, поема. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16 
 | 
  
Т. Шевченко.
  Відомості про перебування в Санкт-Петербурзі. «Думка» («Тече вода в синє море…»). 
 | 
  
1 
 | 
  
Напам’ять «Думка» 
 | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17 
 | 
  
Т. Шевченко.
  «Іван Підкова» (без вступу).
  Патріотичні мотиви творів Т. Шевченка, їхній героїчний пафос, зображення
  в них історичного минулого. Специфіка ліричних і ліро-епічних творів. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18 
 | 
  
В. Рутківський. Творчість
  відомого українського письменника. «Джури
  козака Швайки». («На козацьких островах»). Твір про волелюбних, сміливих
  героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19 
 | 
  
Тема
  боротьби українських козаків проти татарської орди. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20 
 | 
  
Козак-характерник
  Швайка та його юні помічники Грицик і Санько, їхнє геройство та вміння із
  честю вийти з найскладніших ситуацій. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21 
 | 
  
Описи природи, портрети
  персонажів у творі; роль художніх засобів. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22 
 | 
  
Контрольна робота 2. Загадково прекрасна і славна
  давнина України. Тест. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Я і СВІТ 
 | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
23 
 | 
  
Робота
  над помилками, допущеними у контрольній роботі. 
Леся Українка.
  Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні. «Мрії», «Як дитиною бувало…». Неповторний світ дитинства в цих
  поезіях. 
 | 
  
1 
 | 
  
Напам’ять «Як дитиною
  бувало» 
 | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
24 
 | 
  
Леся Українка. «Тиша морська». Образ мужньої,
  сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство,
  впевненість, розвинена уява.  
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
25 
 | 
  
Виразне й усвідомлене
  читання віршів Лесі Українки. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
26 
 | 
  
В. Винниченко «Федько-халамидник». Цікава історія з життя
  письменника. Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька, його життя і
  пригоди, стосунки з однолітками 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
27 
 | 
  
Щедрий на добро внутрішній
  світ героя. Федько як особистість. 
ТЛ: головний герой, другорядні
  герої. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
28 
 | 
  
РМ 2. Письмовий
  план характеристики персонажа твору. Письмова характеристика персонажа. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
29 
 | 
  
С. Чернілевський. «Теплота родинного
  інтиму»,  «Забула внучка в баби
  черевички». Настрої та почуття, висвітлені 
  в поезіях 
ТЛ: віршові розміри, ямб,
  хорей. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
30 
 | 
  
Ірина Жиленко. «Жар-птиця». Поетичні роздуми про
  дружбу, доброту, красу 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
31 
 | 
  
Ірина Жиленко. «Підкова», «Гном у буфеті». Людське
  щастя і шляхи до нього. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
32 
 | 
  
Контрольна робота 3. Творчість Лесі Українки та
  Володимира Винниченка. Тест 
 | 
  |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
33 
 | 
  
ПЧ 2. В. Близнець. «Звук павутинки». 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
34 
 | 
  
ЛРК 2.  
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ІІ семестр 
 | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Я і світ (продовження) 
 | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
35 
 | 
  
Ігор Калинець – один
  з талановитих українських поетів. «Стежечка», «Блискавка», «Веселка»,
  «Криничка», «Дим». Своєрідність форми його поезій. 
 | 
  
1 
 | 
  
Напам’ять 
 | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
36 
 | 
  
РМ. Складання усних уявних картин
  образного бачення світу. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
37 
 | 
  
Емма Андієвська. Сучасна українська
  письменниця та художниця. Її казки-притчі. «Казка про яян». Добро і любов до світу. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
38 
 | 
  
«Говорюща риба». Прихований повчальний зміст
  твору. Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
39 
 | 
  
Фантастичні
  елементи у творах Емми Андієвської. Головна думка кожного з них.  
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Пригоди і романтика 
 | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
40 
 | 
  
Всеволод Нестайко –
  відомий у світі український дитячий письменник. «Тореадори з Васюківки» (фрагменти). Пригодницький захоплюючий
  сюжет.. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
41-42 
 | 
  
Виразне
  читання і коментар найцікавіших епізодів тексту. Поняття романтичного і
  пригодницького. Жанр твору. 
ТЛ: повість 
 | 
  
2 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
43 
 | 
  
Характеристика
  улюбленого героя, рис його вдачі, аргументація свого вибору. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
44 
 | 
  
Аналіз
  поведінки героїв, їхніх учинків, морального вибору в різних життєвих
  ситуаціях. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
45 
 | 
  
Контрольна робота 4. (Твори
  І.Калинця, Е.Андієвської, В.Нестайка). Тест.  
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
46 
 | 
  
Ярослав Стельмах.
  «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера». Таємничі,
  веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
47 
 | 
  
Реальні
  та пригодницькі події. Місце фантазії, романтичності в житті сучасної
  людини.. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
48 
 | 
  
Переказ
  змісту уривка повісті, визначення кульмінаційного епізоду повісті.. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
49 
 | 
  
Допитливість,
  винахідливість, кмітливість хлопчиків – головнх героїв. Характеристика
  образів Сергія і Митька, їхня поведінка у складній ситуації.. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
50 
 | 
  
Леся Воронина - сучасна письменниця, авторка
  багатьох книг для дітей. «Таємниче
  Товариство Боягузів, або засіб від переляку №9» - фантастична,
  романтична, багатоепізодна повість про виховання гідності та мужності. 
ТЛ: сюжет 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
51 
 | 
  
Стосунки між різними
  поколіннями в родині. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
52 
 | 
  
Характеристика образу
  головного героя Клима. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
53 
 | 
  
РМ. Підготовка
  до контрольного письмового твору. Складання плану. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
54 
 | 
  
Контрольна робота 5. Пригоди і романтика (твори  Я.Стельмаха, Л.Ворониної.) ТВІР  
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
55 
 | 
  
ЛРК. Творчість дитячих письменників рідного краю. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Гумористичні твори 
 | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
56 
 | 
  
Гумористичне і сатиричне
  зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки,
  усмішки, гуморески).  
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
57-58 
 | 
  
Леонід Глібов. «Щука», «Муха і Бджола», «Жаба і Віл». Визначний український
  байкар, поет. Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника.
  Побудова байки. 
ТЛ: гумор, сатира, байка,
  алегорія, мораль. 
 | 
  
2 
 | 
  
Напам’ять «Щука» 
 | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
59 
 | 
  
Степан Руданський. Коротко про письменника.
  Співомовки С. Руданського – унікальне явище у світовій культурі. «Добре торгувалось». 
 ТЛ: гумореска,
  співомовка. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
60 
 | 
  
«Запорожці у короля». Висміювання моральних вад,
  негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, до її розуму,
  кмітливості, почуття гумору, вміння посміятися з власної безпорадності.  
ТЛ: інверсія 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
61-62 
 | 
  
Павло Глазовий. «Еволюція», «Найважча роль». Іронічно-пародійна,
  викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів. 
 | 
  
2 
 | 
  
Напам’ять одну гумореску 
 | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
63 
 | 
  
«Заморські гості», «Похвала». Основні ідеї, художні
  особливості гуморесок. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
64 
 | 
  
Контрольна робота 6. Гумористичні твори (твори
  Л.Глібова, С.Руданського, П.Глазового). Тест.  
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
65 
 | 
  
Робота над помилками, допущеними у контрольній
  роботі. ПЧ. Свято українського гумору.  
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
66 
 | 
  
ЛРК. Гумор у творчості письменників-земляків. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
67 
 | 
  
ПЧ. Бесіда про самостійно прочитані твори. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
68 
 | 
  
Повторення та узагальнення
  вивченого протягом року. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Немає коментарів:
Дописати коментар