Календарне планування 
з української мови
для 6 класу
Українська мова. 5-9 класи. Програма для
загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта,
2013 (з урахуванням
змін, затверджених наказом МОН від 29.05.2015 № 585).
6
  клас 
 | 
 ||||||||||
122 год, 3,5 год на тиждень 
 | 
 ||||||||||
Графік фронтальних видів контрольних робіт 
 | 
 ||||||||||
Форми контролю 
 | 
  
І семестр 
 | 
  
ІІ семестр 
 | 
 ||||||||
К-сть год 
 | 
  
Дата  
 | 
  
К-сть год 
 | 
  
Дата  
 | 
 |||||||
Перевірка мовної теми 
 | 
  
4 
 | 
  
4 
 | 
  ||||||||
Письмо: 
§  переказ 
§  твір 
 | 
  
1 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
− 
 | 
  
1 
 | 
  |||||||||
Правопис: 
диктант 
 | 
  
1 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
Аудіювання  
 | 
  
− 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
Читання мовчки 
 | 
  
1 
 | 
  
− 
 | 
  ||||||||
Усний твір 
 | 
  
- 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
Діалог  
 | 
  
1 
 | 
  
− 
 | 
  ||||||||
Усний переказ 
 | 
  
1 
 | 
  
- 
 | 
  ||||||||
Читання вголос 
 | 
  
− 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
№ п/п 
 | 
  
Зміст навчального матеріалу 
 | 
  
К-сть годин 
 | 
  
Дата 
 | 
  
Приміт
  ка 
 | 
 ||||||
1 
 | 
  
Вступ. Краса і багатство
  української мови. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
2 
 | 
  
РМ 1. Повторення й
  поглиблення  вивченого про мовлення.
  Загальне уявлення про ситуацію спілкування та її складники. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
Повторення, узагальнення й
  поглиблення вивченого 
 | 
 ||||||||||
3 
 | 
  
Словосполучення і речення.
  Головні члени речення. Просте речення. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
4 
 | 
  
Звертання. Вставні слова. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
5 
 | 
  
Однорідні члени речення в
  простому реченні 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
6 
 | 
  
Розділові знаки в простому
  реченні. Правильне інтонування простих речень зі звертаннями, вставними
  словами 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
7 
 | 
  
Складне речення. Розділові
  знаки у складному реченні. Інтонування складних речень. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
8 
 | 
  
Пряма мова. Діалог. Розділові знаки при прямій мові й діалозі.  
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
9 
 | 
  
РМ 2. Діалог, його розігрування відповідно до запропонованої ситуації
  спілкування, пов’язаної з особистими 
  враженнями від певних подій 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
10 
 | 
  
РМ 3. Повторення вивченого про текст, його основні ознаки,   особливості будови тексту, використання
  мовних засобів зв’язку між  його частинами. Вибірковий переказ тексту
  наукового стилю з елементами роздуму (усно). 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
11 
 | 
  
Правопис префіксів, суфіксів,
  голосні в коренях і на межі значущих частин слова та основ 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
12 
 | 
  
Контрольна робота 1. Повторення вивченого в
  попередніх класах. Тест.  
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
Лексикологія. Фразеологія  
 | 
 ||||||||||
13 
 | 
  
Робота над помилками, допущеними в тестових
  завданнях. Групи слів за їх походженням: власне українські й запозичені слова.
  Тлумачний словник української мови. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
14 
 | 
  
РМ 4. Повторення
  вивченого про типи мовлення. Сполучення в одному тексті різних типів
  мовлення. Докладний письмовий переказ художнього тексту розповідного
  характеру з елементами опису 
  приміщення (підготовча робота). 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
15 
 | 
  
РМ 5. Докладний
  письмовий переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами
  опису  приміщення (виконання роботи). 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
16 
 | 
  
Робота над помилками,
  допущеними в письмовому переказі. 
Тренувальні вправи. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
17 
 | 
  
Активна й пасивна лексика
  української мови: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми.  
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
18 
 | 
  
Пароніми. Тренувальні вправи. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
19 
 | 
  
Групи слів за вживанням:
  загальновживані  й стилістично
  забарвлені слова, , просторічні слова, жаргонізми. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
20 
 | 
  
Діалектні, просторічні слова 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
21 
 | 
  
Професійні
  слова й терміни. Офіційно-ділова лексика. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
22 
 | 
  
РМ 6. Повторення
  відомостей про стилі мовлення. Поняття про діловий стиль. Ділові папери.
  Оголошення. План роботи. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
23 
 | 
  
РМ 7. Ділові
  папери. Оголошення. Особливості його побудови. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
24 
 | 
  
Фразеологізми. Поняття про
  фразеологізм, його лексичне значення. Фразеологізми в ролі членів речення.
  Ознайомлення із фразеологічним словником. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
25 
 | 
  
Джерела українських
  фразеологізмів. Прислів'я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновиди
  фразеологізмів. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
26 
 | 
  
Тренувальні вправи. Доречне
  вживання вивчених пластів лексики у власному мовленні; визначення їх ролі в
  текстах різних стилів. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
27 
 | 
  
Контрольна робота 2. Лексикологія. Фразеологія.
  Тест. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
Словотвір. Орфографія  
 | 
 ||||||||||
28 
 | 
  
Робота над помилками,
  допущеними в тестових завданнях. 
  Змінювання і творення слів.  
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
29 
 | 
  
Основні способи словотворення:
  префіксальний, суфіксальний, префіксально-суфіксальний, безафіксний
  (відкидання від твірного слова префіксів, суфіксів і закінчення), складання
  основ (або слів), абревіатури, перехід слів з однієї частини мови в іншу. 
Словотвірний ланцюжок.
  Словотвірний розбір слова. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
30 
 | 
  
Контрольний письмовий докладний переказ
  художнього тексту розповідного характеру з елементами опису приміщення (підготовча робота) 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
31 
 | 
  
Контрольний письмовий докладний переказ
  художнього тексту розповідного характеру з елементами опису приміщення (виконаня роботи) 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
32 
 | 
  
РМ
  8. Робота над удосконаленням мовлення. Аналіз помилок, допущених у
  контрольному переказі. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
33 
 | 
  
Зміни приголосних при творенні
  слів: іменників із суфіксом –ин (а) від прикметників на –ський, -цький;
  буквосполученням –чн- (-шн-).. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
34 
 | 
  
Зміни приголосних при творенні
  відносних прикметників із суфіксами –ськ-, -цьк-, -зьк- та іменників з
  суфіксами –ств (о), -зтв (о), -цтв (о). 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
35 
 | 
  
Складні слова. Сполучні о, е в
  складних словах. Творення складноскорочених слів. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
36 
 | 
  
Правопис складних слів разом і
  через дефіс, написання слів з пів-; правопис складноскорочених слів. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
37 
 | 
  
Складні випадки слововживання.
  Тренувальні вправи. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
38 
 | 
  
Контрольна робота 3. Словотвір. Орфографія. (диктант/тестування) 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
Морфологія. Орфографія.03 
 | 
 ||||||||||
39 
 | 
  
Робота над помилками,
  допущеними в тестових завданнях. Загальна характеристика частин мови.   
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
40 
 | 
  
Іменник як частина мови:
  значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Іменники загальні й власні,
  конкретні та абстрактні. Збірні іменники.  
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
41 
 | 
  
Велика буква і лапки у власних
  назвах. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
42 
 | 
  
РМ 9. Особливості побудови опису приміщення. Усний твір-опис приміщення на основі
  особистих вражень у художньому стилі 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
43 
 | 
  
Рід іменників (повторення).
  Іменники спільного роду. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
44 
 | 
  
Число іменників (повторення).
  Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини. Відмінки
  іменників. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
45 
 | 
  
Контрольне читання мовчки тексту художнього стилю 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
46 
 | 
  
РМ 10. Основні джерела матеріалу для
  твору (практично). Простий план власного висловлення. Усний твір-опис природи
  на основі особистих вражень у художньому стилі 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
47 
 | 
  
РМ 11. Повідомлення на лінгвістичну
  тему в науковому стилі. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
48 
 | 
  
Поділ іменників на відміни.
  Відмінювання іменників І відміни. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
49 
 | 
  
Відмінювання іменників ІІ
  відміни. Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому
  відмінку. Букви –а (-я), -у (-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду
  другої відміни. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
50 
 | 
  
Відмінювання іменників ІІІ – IV
  відмін. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
51 
 | 
  
Незмінювані іменники. Рід
  незмінюваних іменників. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
52 
 | 
  
Відмінювання іменників, що
  мають форму лише множини. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
53 
 | 
  
Не з іменниками 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
54 
 | 
  
Букви е, и, і в суфіксах -ечок,
  -ечк, -ичок, -ичк, -інн(я), -енн(я), --инн(я), -ив(о), -ев(о). 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
55 
 | 
  
ПКР. Диктант. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
56 
 | 
  
Написання й відмінювання
  чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
57 
 | 
  
РМ 12. Твір-опис природи за картиною
  в художньому стилі (письмово).  
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
58 
 | 
  
Правопис складних іменників
  (повторення й поглиблення). 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
59 
 | 
  
Узагальнення вивченого з
  теми «Іменник». 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
60 
 | 
  
Контрольна робота 4. Іменник. Тест. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
Прикметник  
 | 
 ||||||||||
61 
 | 
  
Прикметник: значення,
  морфологічні ознаки, синтаксична роль. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
62 
 | 
  
Групи прикметників за
  значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід прикметників з однієї групи в
  іншу. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
63 
 | 
  
Ступені порівняння якісних
  прикметників, їх творення. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
64 
 | 
  
Тренувальні вправи 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
65 
 | 
  
Відмінювання прикметників.
  Повні й короткі форми прикметників. Прикметники твердої й м’якої груп. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
66 
 | 
  
Творення прикметників
  (практично). Перехід прикметників  в
  іменники. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
67- 
68 
 | 
  
Підсумково-узагальнювальний
  урок 
 | 
  
2 
 | 
  ||||||||
ІІ семестр 
 | 
 ||||||||||
69 
 | 
  
Написання прикметників із
  суфіксами –еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-. 
 | 
  |||||||||
70 
 | 
  
Літери о, е (є),
  и, і у прикметникових суфіксах –ов-, -ев- (-єв-), -ичн-, -їчн- (-їчн-). 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
71 
 | 
  
Написання не з прикметниками. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
72 
 | 
  
Букви н та нн у прикметниках. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
73 
 | 
  
РМ 13. Докладний усний переказ
  художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи. 
 | 
  |||||||||
74 
 | 
  
РМ 14. Вибірковий
  письмовий переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису
  природи. 
 | 
  |||||||||
75 
 | 
  
Написання складних
  прикметників разом і через дефіс.. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
76 
 | 
  
Тренувальні вправи.  
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
77 
 | 
  
Написання прізвищ
  прикметникової форми. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
78 
 | 
  
Повторення з теми. Підготовка
  до контрольної роботи. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
79 
 | 
  
Контрольна робота.  Тест.  
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
Числівник 
 | 
 ||||||||||
80 
 | 
  
Числівник:
  загальне значення , морфологічні ознаки , синтаксична роль. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
81 
 | 
  
Числівники
  кількісні й порядкові.  
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
82 
 | 
  
Числівники прості, складні й
  складені. Роздільне написання складених числівників. Написання разом
  порядкових числівників з –тисячний. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
83 
 | 
  
Тренувальні вправи. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
84 
 | 
  
РМ 15. Докладний
  переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи
  (підготовча робота). 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
85 
 | 
  
РМ 16. Докладний переказ художнього тексту розповідного
  характеру з елементами опису природи  (виконання роботи). 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
86 
 | 
  
Робота над помилками, допущеними в контрольному
  переказі. Відмінювання кількісних числівників. Буква ь у кінці числівників і перед
  закінченням у непрямих відмінках. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
87 
 | 
  
Правильне вживання кількісних
  числівників з іменниками в усіх відмінках. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
88 
 | 
  
Тренувальні вправи.
  Використання числівників у текстах різних стилів мовлення. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
89 
 | 
  
Відмінювання порядкових
  числівників. Уживання числівників для позначення дат, часу (годин).. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
90 
 | 
  
Тренувальні вправи. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
91 
 | 
  
РМ 17. Твір-роздум
  про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі
  (підготовча робота) 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
92 
 | 
  
РМ 18. Твір-роздум
  про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі
  (виконання роботи). 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
93 
 | 
  
Повторення вивченого з теми.
  Підготовка до контрольної роботи.. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
94 
 | 
  
Контрольна робота. Числівник. Тест.  
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
Займенник 
 | 
 ||||||||||
95 
 | 
  
Займенник: значення,
  морфологічні ознаки, синтаксична роль. Написання займенників із прийменниками
  окремо. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
96 
 | 
  
Розряди займенників за
  значенням (ознайомлення). 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
97 
 | 
  
РМ 19. Контрольний докладний переказ тексту-роздуму (підготовча робота). 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
98 
 | 
  
РМ 20. Контрольний докладний переказ тексту-роздуму (виконання роботи). 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
99 
 | 
  
Особові займенники, їх
  відмінювання. Приставний н у
  формах особових займенників. Використання особового займенника Ви у ввічливому значенні при
  звертанні до однієї особи. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
100 
 | 
  
Зворотний займенник.
  Відмінювання. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
101 
 | 
  
РМ 21. Оповідання,
  особливості його побудови. 
 | 
  |||||||||
102 
 | 
  
Присвійні та вказівні
  займенники, їх відмінювання. Приставний н у формах вказівних займенників.  
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
103 
 | 
  
РМ 22. Контрольний твір-оповідання на основі побаченого (підготовча робота). 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
104 
 | 
  
РМ 23. Контрольний твір-оповідання на основі побаченого (виконання роботи) 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
105 
 | 
  
Робота над помилками, допущеними в контрольному
  творі. Питальні, відносні, заперечні займенники. Їх відмінювання. Правопис
  заперечних займенників. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
106 
 | 
  
Неозначені займенники.
  Написання разом і через дефіс. Означальні займенники, їх відмінювання.  
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
107 
 | 
  
Тренувальні вправи. Контрольне аудіювання. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
108 
 | 
  
Тренувальні вправи. Уживання
  займенників як сполучних слів для зв’язку речень у тексті. 
 | 
  |||||||||
109 
 | 
  
ПКР. Диктант. 
 | 
  |||||||||
110 
 | 
  
Повторення вивченого з теми.
  Підготовка до контрольної роботи.. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
111 
 | 
  
Контрольна робота. Займенник. Тест. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
Повторення в кінці року 
 | 
 ||||||||||
112 
 | 
  
Робота над помилками,
  допущеними у контрольних роботах. Лексикологія. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
113 
 | 
  
Тренувальні вправи. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
114 
 | 
  
Словотвір та орфографія. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
115 
 | 
  
Морфологія та орфографія 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
116 
 | 
  
Узагальнення вивченого
  протягом року. 
 | 
  
1 
 | 
  ||||||||
Немає коментарів:
Дописати коментар