Календарне планування
з української мови
для 6 класу
Українська мова. 5-9 класи. Програма для
загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта,
2013 (з урахуванням
змін, затверджених наказом МОН від 29.05.2015 № 585).
6
клас
|
||||||||||
122 год, 3,5 год на тиждень
|
||||||||||
Графік фронтальних видів контрольних робіт
|
||||||||||
Форми контролю
|
І семестр
|
ІІ семестр
|
||||||||
К-сть год
|
Дата
|
К-сть год
|
Дата
|
|||||||
Перевірка мовної теми
|
4
|
4
|
||||||||
Письмо:
§ переказ
§ твір
|
1
|
1
|
||||||||
−
|
1
|
|||||||||
Правопис:
диктант
|
1
|
1
|
||||||||
Аудіювання
|
−
|
1
|
||||||||
Читання мовчки
|
1
|
−
|
||||||||
Усний твір
|
-
|
1
|
||||||||
Діалог
|
1
|
−
|
||||||||
Усний переказ
|
1
|
-
|
||||||||
Читання вголос
|
−
|
1
|
||||||||
№ п/п
|
Зміст навчального матеріалу
|
К-сть годин
|
Дата
|
Приміт
ка
|
||||||
1
|
Вступ. Краса і багатство
української мови.
|
1
|
||||||||
2
|
РМ 1. Повторення й
поглиблення вивченого про мовлення.
Загальне уявлення про ситуацію спілкування та її складники.
|
1
|
||||||||
Повторення, узагальнення й
поглиблення вивченого
|
||||||||||
3
|
Словосполучення і речення.
Головні члени речення. Просте речення.
|
1
|
||||||||
4
|
Звертання. Вставні слова.
|
1
|
||||||||
5
|
Однорідні члени речення в
простому реченні
|
1
|
||||||||
6
|
Розділові знаки в простому
реченні. Правильне інтонування простих речень зі звертаннями, вставними
словами
|
1
|
||||||||
7
|
Складне речення. Розділові
знаки у складному реченні. Інтонування складних речень.
|
1
|
||||||||
8
|
Пряма мова. Діалог. Розділові знаки при прямій мові й діалозі.
|
1
|
||||||||
9
|
РМ 2. Діалог, його розігрування відповідно до запропонованої ситуації
спілкування, пов’язаної з особистими
враженнями від певних подій
|
1
|
||||||||
10
|
РМ 3. Повторення вивченого про текст, його основні ознаки, особливості будови тексту, використання
мовних засобів зв’язку між його частинами. Вибірковий переказ тексту
наукового стилю з елементами роздуму (усно).
|
1
|
||||||||
11
|
Правопис префіксів, суфіксів,
голосні в коренях і на межі значущих частин слова та основ
|
1
|
||||||||
12
|
Контрольна робота 1. Повторення вивченого в
попередніх класах. Тест.
|
1
|
||||||||
Лексикологія. Фразеологія
|
||||||||||
13
|
Робота над помилками, допущеними в тестових
завданнях. Групи слів за їх походженням: власне українські й запозичені слова.
Тлумачний словник української мови.
|
1
|
||||||||
14
|
РМ 4. Повторення
вивченого про типи мовлення. Сполучення в одному тексті різних типів
мовлення. Докладний письмовий переказ художнього тексту розповідного
характеру з елементами опису
приміщення (підготовча робота).
|
1
|
||||||||
15
|
РМ 5. Докладний
письмовий переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами
опису приміщення (виконання роботи).
|
1
|
||||||||
16
|
Робота над помилками,
допущеними в письмовому переказі.
Тренувальні вправи.
|
1
|
||||||||
17
|
Активна й пасивна лексика
української мови: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми.
|
1
|
||||||||
18
|
Пароніми. Тренувальні вправи.
|
1
|
||||||||
19
|
Групи слів за вживанням:
загальновживані й стилістично
забарвлені слова, , просторічні слова, жаргонізми.
|
1
|
||||||||
20
|
Діалектні, просторічні слова
|
1
|
||||||||
21
|
Професійні
слова й терміни. Офіційно-ділова лексика.
|
1
|
||||||||
22
|
РМ 6. Повторення
відомостей про стилі мовлення. Поняття про діловий стиль. Ділові папери.
Оголошення. План роботи.
|
1
|
||||||||
23
|
РМ 7. Ділові
папери. Оголошення. Особливості його побудови.
|
1
|
||||||||
24
|
Фразеологізми. Поняття про
фразеологізм, його лексичне значення. Фразеологізми в ролі членів речення.
Ознайомлення із фразеологічним словником.
|
1
|
||||||||
25
|
Джерела українських
фразеологізмів. Прислів'я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновиди
фразеологізмів.
|
1
|
||||||||
26
|
Тренувальні вправи. Доречне
вживання вивчених пластів лексики у власному мовленні; визначення їх ролі в
текстах різних стилів.
|
1
|
||||||||
27
|
Контрольна робота 2. Лексикологія. Фразеологія.
Тест.
|
1
|
||||||||
Словотвір. Орфографія
|
||||||||||
28
|
Робота над помилками,
допущеними в тестових завданнях.
Змінювання і творення слів.
|
1
|
||||||||
29
|
Основні способи словотворення:
префіксальний, суфіксальний, префіксально-суфіксальний, безафіксний
(відкидання від твірного слова префіксів, суфіксів і закінчення), складання
основ (або слів), абревіатури, перехід слів з однієї частини мови в іншу.
Словотвірний ланцюжок.
Словотвірний розбір слова.
|
1
|
||||||||
30
|
Контрольний письмовий докладний переказ
художнього тексту розповідного характеру з елементами опису приміщення (підготовча робота)
|
1
|
||||||||
31
|
Контрольний письмовий докладний переказ
художнього тексту розповідного характеру з елементами опису приміщення (виконаня роботи)
|
1
|
||||||||
32
|
РМ
8. Робота над удосконаленням мовлення. Аналіз помилок, допущених у
контрольному переказі.
|
1
|
||||||||
33
|
Зміни приголосних при творенні
слів: іменників із суфіксом –ин (а) від прикметників на –ський, -цький;
буквосполученням –чн- (-шн-)..
|
1
|
||||||||
34
|
Зміни приголосних при творенні
відносних прикметників із суфіксами –ськ-, -цьк-, -зьк- та іменників з
суфіксами –ств (о), -зтв (о), -цтв (о).
|
1
|
||||||||
35
|
Складні слова. Сполучні о, е в
складних словах. Творення складноскорочених слів.
|
1
|
||||||||
36
|
Правопис складних слів разом і
через дефіс, написання слів з пів-; правопис складноскорочених слів.
|
1
|
||||||||
37
|
Складні випадки слововживання.
Тренувальні вправи.
|
1
|
||||||||
38
|
Контрольна робота 3. Словотвір. Орфографія. (диктант/тестування)
|
1
|
||||||||
Морфологія. Орфографія.03
|
||||||||||
39
|
Робота над помилками,
допущеними в тестових завданнях. Загальна характеристика частин мови.
|
1
|
||||||||
40
|
Іменник як частина мови:
значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Іменники загальні й власні,
конкретні та абстрактні. Збірні іменники.
|
1
|
||||||||
41
|
Велика буква і лапки у власних
назвах.
|
1
|
||||||||
42
|
РМ 9. Особливості побудови опису приміщення. Усний твір-опис приміщення на основі
особистих вражень у художньому стилі
|
1
|
||||||||
43
|
Рід іменників (повторення).
Іменники спільного роду.
|
1
|
||||||||
44
|
Число іменників (повторення).
Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини. Відмінки
іменників.
|
1
|
||||||||
45
|
Контрольне читання мовчки тексту художнього стилю
|
1
|
||||||||
46
|
РМ 10. Основні джерела матеріалу для
твору (практично). Простий план власного висловлення. Усний твір-опис природи
на основі особистих вражень у художньому стилі
|
1
|
||||||||
47
|
РМ 11. Повідомлення на лінгвістичну
тему в науковому стилі.
|
1
|
||||||||
48
|
Поділ іменників на відміни.
Відмінювання іменників І відміни.
|
1
|
||||||||
49
|
Відмінювання іменників ІІ
відміни. Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому
відмінку. Букви –а (-я), -у (-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду
другої відміни.
|
1
|
||||||||
50
|
Відмінювання іменників ІІІ – IV
відмін.
|
1
|
||||||||
51
|
Незмінювані іменники. Рід
незмінюваних іменників.
|
1
|
||||||||
52
|
Відмінювання іменників, що
мають форму лише множини.
|
1
|
||||||||
53
|
Не з іменниками
|
1
|
||||||||
54
|
Букви е, и, і в суфіксах -ечок,
-ечк, -ичок, -ичк, -інн(я), -енн(я), --инн(я), -ив(о), -ев(о).
|
1
|
||||||||
55
|
ПКР. Диктант.
|
1
|
||||||||
56
|
Написання й відмінювання
чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові.
|
1
|
||||||||
57
|
РМ 12. Твір-опис природи за картиною
в художньому стилі (письмово).
|
1
|
||||||||
58
|
Правопис складних іменників
(повторення й поглиблення).
|
1
|
||||||||
59
|
Узагальнення вивченого з
теми «Іменник».
|
1
|
||||||||
60
|
Контрольна робота 4. Іменник. Тест.
|
1
|
||||||||
Прикметник
|
||||||||||
61
|
Прикметник: значення,
морфологічні ознаки, синтаксична роль.
|
1
|
||||||||
62
|
Групи прикметників за
значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід прикметників з однієї групи в
іншу.
|
1
|
||||||||
63
|
Ступені порівняння якісних
прикметників, їх творення.
|
1
|
||||||||
64
|
Тренувальні вправи
|
1
|
||||||||
65
|
Відмінювання прикметників.
Повні й короткі форми прикметників. Прикметники твердої й м’якої груп.
|
1
|
||||||||
66
|
Творення прикметників
(практично). Перехід прикметників в
іменники.
|
1
|
||||||||
67-
68
|
Підсумково-узагальнювальний
урок
|
2
|
||||||||
ІІ семестр
|
||||||||||
69
|
Написання прикметників із
суфіксами –еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-.
|
|||||||||
70
|
Літери о, е (є),
и, і у прикметникових суфіксах –ов-, -ев- (-єв-), -ичн-, -їчн- (-їчн-).
|
1
|
||||||||
71
|
Написання не з прикметниками.
|
1
|
||||||||
72
|
Букви н та нн у прикметниках.
|
1
|
||||||||
73
|
РМ 13. Докладний усний переказ
художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи.
|
|||||||||
74
|
РМ 14. Вибірковий
письмовий переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису
природи.
|
|||||||||
75
|
Написання складних
прикметників разом і через дефіс..
|
1
|
||||||||
76
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
||||||||
77
|
Написання прізвищ
прикметникової форми.
|
1
|
||||||||
78
|
Повторення з теми. Підготовка
до контрольної роботи.
|
1
|
||||||||
79
|
Контрольна робота. Тест.
|
1
|
||||||||
Числівник
|
||||||||||
80
|
Числівник:
загальне значення , морфологічні ознаки , синтаксична роль.
|
1
|
||||||||
81
|
Числівники
кількісні й порядкові.
|
1
|
||||||||
82
|
Числівники прості, складні й
складені. Роздільне написання складених числівників. Написання разом
порядкових числівників з –тисячний.
|
1
|
||||||||
83
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
||||||||
84
|
РМ 15. Докладний
переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи
(підготовча робота).
|
1
|
||||||||
85
|
РМ 16. Докладний переказ художнього тексту розповідного
характеру з елементами опису природи (виконання роботи).
|
1
|
||||||||
86
|
Робота над помилками, допущеними в контрольному
переказі. Відмінювання кількісних числівників. Буква ь у кінці числівників і перед
закінченням у непрямих відмінках.
|
1
|
||||||||
87
|
Правильне вживання кількісних
числівників з іменниками в усіх відмінках.
|
1
|
||||||||
88
|
Тренувальні вправи.
Використання числівників у текстах різних стилів мовлення.
|
1
|
||||||||
89
|
Відмінювання порядкових
числівників. Уживання числівників для позначення дат, часу (годин)..
|
1
|
||||||||
90
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
||||||||
91
|
РМ 17. Твір-роздум
про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі
(підготовча робота)
|
1
|
||||||||
92
|
РМ 18. Твір-роздум
про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі
(виконання роботи).
|
1
|
||||||||
93
|
Повторення вивченого з теми.
Підготовка до контрольної роботи..
|
1
|
||||||||
94
|
Контрольна робота. Числівник. Тест.
|
1
|
||||||||
Займенник
|
||||||||||
95
|
Займенник: значення,
морфологічні ознаки, синтаксична роль. Написання займенників із прийменниками
окремо.
|
1
|
||||||||
96
|
Розряди займенників за
значенням (ознайомлення).
|
1
|
||||||||
97
|
РМ 19. Контрольний докладний переказ тексту-роздуму (підготовча робота).
|
1
|
||||||||
98
|
РМ 20. Контрольний докладний переказ тексту-роздуму (виконання роботи).
|
1
|
||||||||
99
|
Особові займенники, їх
відмінювання. Приставний н у
формах особових займенників. Використання особового займенника Ви у ввічливому значенні при
звертанні до однієї особи.
|
1
|
||||||||
100
|
Зворотний займенник.
Відмінювання.
|
1
|
||||||||
101
|
РМ 21. Оповідання,
особливості його побудови.
|
|||||||||
102
|
Присвійні та вказівні
займенники, їх відмінювання. Приставний н у формах вказівних займенників.
|
1
|
||||||||
103
|
РМ 22. Контрольний твір-оповідання на основі побаченого (підготовча робота).
|
1
|
||||||||
104
|
РМ 23. Контрольний твір-оповідання на основі побаченого (виконання роботи)
|
1
|
||||||||
105
|
Робота над помилками, допущеними в контрольному
творі. Питальні, відносні, заперечні займенники. Їх відмінювання. Правопис
заперечних займенників.
|
1
|
||||||||
106
|
Неозначені займенники.
Написання разом і через дефіс. Означальні займенники, їх відмінювання.
|
1
|
||||||||
107
|
Тренувальні вправи. Контрольне аудіювання.
|
1
|
||||||||
108
|
Тренувальні вправи. Уживання
займенників як сполучних слів для зв’язку речень у тексті.
|
|||||||||
109
|
ПКР. Диктант.
|
|||||||||
110
|
Повторення вивченого з теми.
Підготовка до контрольної роботи..
|
1
|
||||||||
111
|
Контрольна робота. Займенник. Тест.
|
1
|
||||||||
Повторення в кінці року
|
||||||||||
112
|
Робота над помилками,
допущеними у контрольних роботах. Лексикологія.
|
1
|
||||||||
113
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
||||||||
114
|
Словотвір та орфографія.
|
1
|
||||||||
115
|
Морфологія та орфографія
|
1
|
||||||||
116
|
Узагальнення вивченого
протягом року.
|
1
|
||||||||
Немає коментарів:
Дописати коментар