Календарне планування 
з української літератури
для 8 класу
Українська література. 5-9 класи. Програма для
загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта,
2013 (з урахуванням
змін, затверджених наказом МОН від 29.05.2015 № 585).
  
  | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
№ п/п 
 | 
  
   
Зміст навчального
  матеріалу 
 | 
  
   
К-сть год. 
 | 
  
   
Дата 
 | 
  
   
Примітка 
 | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
ВСТУП 
 | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
1 
 | 
  
   
Вступ. Художня література як
  одна із форм духовної діяльності людини. Багатозначність художнього
  образу.   Різновиди образів. Функції
  художньої літератури. Аналіз художнього твору. 
ТЛ: художній образ, художній
  твір. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ 
 | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
2 
 | 
  
   
Українські історичні пісні про звитяжну боротьбу козаків із
  турецько-татарськими нападниками («Зажурилась Україна», «Та, ой, як
  крикнув же козак Сірко») 
ТЛ: історичні пісні 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
3 
 | 
  
   
Пісні про боротьбу проти
  соціального та національного гніту («Ой Морозе, Морозенку», «Максим
  козак Залізняк»).  
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
4 
 | 
  
   
«Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце сходить»). Образи
  історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
5 
 | 
  
   
Маруся Чурай –
  легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її
  життя. Пісні, що стали народними. 
«Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи,
  Грицю». Їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   
Напам’ять «Засвіт встали козаченьки» 
 | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
6 
 | 
  
   
 РМ 1. Творча робота про українську історичну народну
  пісню
  (письмово). 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
7 
 | 
  
   
Думи –
  героїчний епос українського народу.
  Різновиди дум. Кобзарі та лірники. Сучасні виконавці дум. Національна капела
  бандуристів України. 
ТЛ: дума 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
8 
 | 
  
   
Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний
  зміст дум. Виразне читання думи «Маруся Богуславка», зміст
  твору. Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
9 
 | 
  
   
ПЧ 1. Народна дума «Самійло Кішка». 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
10 
 | 
  
   
ЛРК 1. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
11 
 | 
  
   
Контрольна
  робота 1.
  Усна народна творчість. Тест. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
СВІТ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ 
 | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
12 
 | 
  
   
Тарас ШЕВЧЕНКО. Викуп
  поета з неволі, причини покарання, арешт, заслання. «Думи мої, думи мої…» (1847). Усвідомлення
  власної місії поета. 
ТЛ: історична повість 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
13 
 | 
  
   
Тарас Шевченко. «Мені однаково, чи буду…». Роздуми про
  власну долю, долю України. Аналіз поезії в контексті біографії поета. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   
Напам’ять 
 | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
14 
 | 
  
   
Тарас Шевченко. «Ой три шляхи широкії…».
  Роздуми поета про плинність, скороминущість життя людини на землі, про її
  долю. 
ТЛ: філософська лірика 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
15 
 | 
  
   
Виразне читання поезій Шевченка.  
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
16 
 | 
  
   
Леся УКРАЇНКА. Життя поетеси,
  її мужність і сила духу. Потужне ліричне начало, романтичність, оптимізм як провідні мотиви її
  поезії. («Хотіла б я піснею стати…»).  
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   
Напам’ять 
 | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
17 
 | 
  
   
Тема гармонійного єднання людини з природою  («Давня весна»). 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
18 
 | 
  
   
Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини. Проблеми і мотиви у
  ліро-епічній поемі «Давня казка». 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
19 
 | 
  
   
РМ 2. Порівняльна
  характеристика образів Поета і Бертольда. План (усно) порівняльної характеристики. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
20 
 | 
  
   
Контрольна робота 2. Світ української поезії (Т.Шевченко, Леся Українка). Твір. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
21 
 | 
  
   
Робота над
  помилками, допущеними у контрольній роботі. Володимир СОСЮРА. Коротко про поета.
  Патріотичні мотиви його творів. Патрiотичний пафос вірша «Любіть Україну!». 
ТЛ: громадянська
  лірика 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   
Напам’ять  
 | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
22 
 | 
  
   
Інтимні та
  пейзажні мотиви творів В.Сосюри. щирість ліричного самовираження.«Васильки» —
  взірець інтимної лірики. «Облітають
  квіти, обриває вітер…». 
ТЛ: інтимна
  лірика, пейзажна лірика 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
23 
 | 
  
   
Володимир
  ПІДПАЛИЙ. «…Бачиш: між трав зелених…», «Зимовий етюд». Щирість
  почуттів поета. Ідея гуманізму, людяності, бережливого ставлення до природи.
  Незбагненна краса світу, патріотичні почуття, передані словом.
  Багатозначність і змістова глибина художніх образів («Зимовий етюд»). 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
24 
 | 
  
   
Василь ГОЛОБОРОДЬКО. Самобутня постать поета в українській літературі. «З дитинства дощ («Я уплетений»).
  Фольклорна основа його поезій, народознавчі аспекти. 
ТЛ:
  вільний вірш.. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
25 
 | 
  
   
«Наша мова», «Теплі слова». Наскрізний
  патріотизм, філософічність. Оригінальність, простота висловлення глибоких
  почуттів, важливих думок. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
26 
 | 
  
   
В. Герасим’юк
  («Чоловічий  танець») 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   
Напам’ять 1 вірш
  (на вибір) 
 | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
27 
 | 
  
   
І. Малкович («З янголом на плечі», «З нічних молитов»). Оптимістичний пафос поезій, віра в
  перемогу добра.  
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
28 
 | 
  
   
А. Мойсієнко («Жовтень жовті жолуді»), І. Павлюк
  «Дівчинка».
  Глибокі роздуми поетів-сучасників над проблемами української мови,
  національної культури; прагнення зазирнути у світ  душі звичайної людини. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
29 
 | 
  
   
Г. Кирпа («Мій ангел такий маленький…», «Коли до вас
  темної ночі…») Поєднання в поезіях глибинної історичності
  бачення світу із відчуттям сучасної присутності в ньому 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
30 
 | 
  
   
Контрольна
  робота 3. Світ української
  поезії (твори В. Сосюри, В. Підпалого, В. Голобородька, В. Герасим’юка ). 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
31 
 | 
  
   
ПЧ 2. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
32 
 | 
  
   
ЛРК 2. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
33 
 | 
  
   
Із сучасної української
  поезії. Глибокі роздуми поетів-сучасників над проблемами життя. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
34 
 | 
  
   
Підсумково-узагальнювальний
  урок 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
ІІ семестр 
 | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
НАЦІОНАЛЬНА ДРАМА 
 | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
35 
 | 
  
   
Іван КАРПЕНКО-КАРИЙ. Короткі відомості про життя і творчість видатного українського
  драматурга ХІХ ст., про театр «корифеїв». Трагікомедія «Сто тисяч» — класичний взірець
  українського «театру корифеїв». 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
36 
 | 
  
   
Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи.
  Проблема влади грошей — наскрізна і «вічна» у світовому мистецтві.  
ТЛ: драматичний твір (поглиблено), комедія, трагікомедія 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
37 
 | 
  
   
Засоби сатиричного змалювання образу Герасима Калитки. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
38 
 | 
  
   
Характеристика
  образу дійових осіб п’єси. Актуальність проблем комедії для сучасного життя. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
З УКРАЇНСЬКОЇ ПРОЗИ 
 | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
39 
 | 
  
   
Михайло КОЦЮБИНСЬКИЙ. Коротко про письменника. «Дорогою ціною».
  Пригодницький, романтичний сюжет повісті. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
40 
 | 
  
   
Протест Остапа і Соломії проти будь-якого
  насильства над людиною. Проблема волі людини та можливостей її здобуття. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
41 
 | 
  
   
Кохання Остапа і Соломії як центральний
  мотив у творі. Його непереможна сила, що рухає вчинками, поведінкою, вибором
  героїв. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
42 
 | 
  
   
РМ 3. Образ Соломії (письмово за складним планом). 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
43 
 | 
  
   
Час і вічність у повісті, символічні
  образи. Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
44 
 | 
  
   
Олександр ДОВЖЕНКО. Видатний український кінорежисер і
  письменник. «Ніч перед боєм» — твір про героїзм, самовідданість,
  патріотичні почуття українців, проявлені під час воєнного лихоліття. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
45 
 | 
  
   
Образи діда
  Платона і діда Савки – представників українського трудового народу. Їхній
  моральний урок для солдатів. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
46 
 | 
  
   
Контрольна робота 4. Твори І. Карпенка-Карого, М. Коцюбинського,
  О.Довженко. Тест. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
47 
 | 
  
   
Ніна БІЧУЯ. «Шпага
  Славка Беркути». Повість про школу й проблеми
  дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей та їхньому дозвіллі. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
48 
 | 
  
   
Сюжет твору. Особливості композиції.  
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
49 
 | 
  
   
Проблема особистості в сучасному світі.
  Характеристика образів героїв твору. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
50 
 | 
  
   
РМ 4. Дискусія про вплив оточення на
  виховання дитини. Осмислення важливості моральних чеснот у житті людини,
  дружби та підтримки батьків. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
51 
 | 
  
   
ПЧ 3. Сучасні драматичні
  твори. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
52 
 | 
  
   
Робота над
  помилками, допущеними в контрольній роботі. Володимир ДРОЗД. «Білий кінь Шептало».
  Сюжет твору, переказ найвагоміших епізодів. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
53 
 | 
  
   
ЛРК 3. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
54 
 | 
  
   
Проблеми людини в
  суспільстві, її знеособлення, свободи і неволі, особистості й натовпу,
  дійсності та мрії у творі . алегоричність образу коня Шептала, його
  характеристика. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
55 
 | 
  
   
Контрольна робота 5. Твори Н.Бічуї, В.Дрозда. Твір.   
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
56 
 | 
  
   
Юрій ВИННИЧУК. «Місце
  для дракона». Повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть
  «драконячі закони». Сюжет твору, переказ найвагоміших епізодів.  
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
57 
 | 
  
   
Парадокс: дракон
  Грицько – поет і християнин. Роздуми про добро і зло, вірність і зраду,
  доцільність самопожертви. Підтекст твору. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
58 
 | 
  
   
Алегоричність
  образів дракона Грицька, пустельника та князя. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
59 
 | 
  
   
Розвиток естетичного смаку, уміння бачити красу і силу
  художнього слова. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
Український
  гумор 
 | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
60 
 | 
  
   
Валентин ЧЕМЕРИС. «Вітька
  + Галя, або Повість про перше кохання». Гумористична повість про життя і пригоди
  школярів із села Великі Чаплі. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
61 
 | 
  
   
Проблемно-образний
  аналіз твору; переказ гумористичних ситуацій. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
62 
 | 
  
   
Дружба і
  перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення. Дитячі проблеми
  в дорослому житті, передані засобами гумору. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
63 
 | 
  
   
Характеристика
  образів Вітька Горобця, Федька Котигорошка, Галі Козачок.  
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
64 
 | 
  
   
Контрольна робота 6. З
  української прози (твори  Ю.Винничука).
  український гумор (твори В.Чемериса). 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
65 
 | 
  
   
Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. ЛРК 4.  
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
66 
 | 
  
   
ПЧ 4. Бесіда про самостійно прочитані твори, що викликали найбільше
  зацікавлення. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
67 
 | 
  
   
Літературна вікторина за творами, прочитаними протягом року. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   
68 
 | 
  
   
Повторення й узагальнення вивченого протягом року 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
 ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Календарне планування 
з української мови
для 8-А класу
Українська мова. 5-9 класи.
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. –
К.: Освіта, 2013 (з урахуванням змін, затверджених
наказом МОН від 29.05.2015 № 585).
| 
   
8 клас 
 | 
 ||||
| 
   
70 год, 2
  год на тиждень 
 | 
 ||||
| 
   
Графік фронтальних видів контрольних робіт 
 | 
 ||||
| 
   
Форми контролю 
 | 
  
   
І семестр 
 | 
  
   
ІІ семестр 
 | 
 ||
| 
   
К-сть год 
 | 
  
   
Дата  
 | 
  
   
К-сть год 
 | 
  
   
Дата  
 | 
 |
| 
   
Перевірка
  мовної теми 
 | 
  
   
2 
 | 
  
   
2 
 | 
  ||
| 
   
Письмо: 
§  переказ 
§  твір 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   
1 
 | 
  ||
| 
   
1 
 | 
  
   
1 
 | 
  |||
| 
   
Правопис: 
диктант 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   
1 
 | 
  ||
| 
   
Аудіювання
   
 | 
  
   
− 
 | 
  
   
1 
 | 
  ||
| 
   
Читання
  мовчки 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   
− 
 | 
  ||
| 
   
Усний твір 
 | 
  
   
1 
 | 
  |||
| 
   
Діалог  
 | 
  
   
1 
 | 
  
   
− 
 | 
  ||
| 
   
Усний
  переказ 
 | 
  
   
1 
 | 
  |||
| 
   
Читання
  вголос 
 | 
  
   
− 
 | 
  
   
1 
 | 
  ||
| 
    
№ 
п/п 
 | 
   
    
Зміст навчального матеріалу 
 | 
   
    
К-сть
   год. 
 | 
   
    
Дата 
 | 
   
    
Примітка 
 | 
  |
| 
   
Вступ 
 | 
 |||||
| 
   
1 
 | 
  
   
Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання і
  впливу 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
Повторення
  та узагальнення вивченого 
 | 
 |||||
| 
   
2 
 | 
  
   
Лексикологія. Фразеологія 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
3 
 | 
  
   
РМ 1.
  Повторення відомостей про текст, стилі та типи мовлення, вимоги до
  мовлення, ситуацію спілкування. Усний стислий переказ тексту публіцистичного стилю. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
4 
 | 
  
   
РМ 2. Повторення відомостей про ситуацію спілкування. Діалог,
  складений на основі телепередач, дібраних
  запитань за текстом, як обмін думками, повідомлення, відповідно до створеної
  в класі ситуації спілкування, пов’язаної із життєвим досвідом учнів,
  дискусійного характеру, його розігрування в різних стилях мовлення. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
5 
 | 
  
   
Морфологія й орфографія. Основні правила правопису
  (основні орфограми) 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
6 
 | 
  
   
РМ 3.
  Особливості побудови опису місцевості. Письмовий стислий переказ розповідного
  тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
7 
 | 
  
   
РМ 4. Читання текстів різних стилів, типів, жанрів мовлення
  (оповідання, стаття, повість, п’єса, нарис, замітка, байка) різноманітних жанрів фольклору. Сприймання в прочитаному
  тексті різноманітної аргументації під час обговорення певної проблеми;  також прямо вираженої спонукальної
  інформації.  Вивчальне
  читання  (практично). Робота з книжкою:
  передмова в книжці. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
Синтаксис.
  Пунктуація 
 | 
 |||||
| 
   
8 
 | 
  
   
Словосполучення. Будова й види словосполучень за
  способами вираження головного слова. Види
  зв’язку в словосполученні. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
9 
 | 
  
   
РМ 5. Оповідання
  як жанр мовлення, особливості його будови. Читання (мовчки та вголос) і
  слухання-розуміння оповідань 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
10-11 
 | 
  
   
Контрольний письмовий
  стислий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в
  художньому стилі 
 | 
  
   
2 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
12 
 | 
  
   
Речення прості й складні, двоскладні та
  односкладні. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
13 
 | 
  
   
РМ 6. Робота над
  помилками, допущеними в  контрольному
  переказі.  
Контрольне читання мовчки. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
14 
 | 
  
   
Контрольна робота 1.
  Словосполучення і речення. Тест. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
Просте речення.
  Двоскладне речення 
 | 
 |||||
| 
   
15 
 | 
  
   
Робота над помилками, допущеними в тестових завданнях.
  Просте речення. Двоскладне речення. Головні та другорядні члени речення.
  Речення поширені та непоширені (повторення). Порядок слів у реченні. Логічний
  наголос. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
16 
 | 
  
   
Підмет і
  присудок. Способи вираження підмета. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
17 
 | 
  
   
Простий і
  складний присудок (іменний і дієслівний). Тире між підметом і присудком.
  Способи вираження присудка. Узгодження головних членів речення.  
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
18 
 | 
  
   
Означення, додаток і обставина як другорядні члени речення
  (повторення) 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
19 
 | 
  
   
РМ 7. Усний твір-опис місцевості на
  основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
20 
 | 
  
   
Прикладка як різновид означення. Написання
  непоширених прикладок через дефіс; прикладки, що беруться в лапки   
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
21 
 | 
  
   
Контрольний письмовий твір-опис місцевості
  на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (підготовча робота) 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
22 
 | 
  
   
Контрольний письмовий твір-опис місцевості
  на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (виконання роботи) 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
23 
 | 
  
   
Види
  обставин (за значенням), способи їх вираження. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
24 
 | 
  
   
РМ 8.
  Робота над
  помилками, допущеними в контрольному творі. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
25 
 | 
  
   
Порівняльний
  зворот. Виділення порівняльних зворотів комами. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
26 
 | 
  
   
Односкладні
  прості речення з головним членом у формі присудка (означено-особові,
  узагальнено-особові й неозначено-особові, безособові) і підмета (називні). 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
27 
 | 
  
   
Тренувальні
  вправи 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
28 
 | 
  
   
Безособові
  речення. Тренувальні вправи. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
29 
 | 
  
   
Підсумкова контрольна робота.
  Диктант.   
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
30 
 | 
  
   
Називні речення. Односкладні речення як частини складного речення. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
31 
 | 
  
   
Повні і
  неповні речення. Тире в неповних реченнях. Незакінчені речення, їх
  стилістичні функції. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
32 
 | 
  
   
Контрольна робота 2.
  Двоскладне речення. Односкладне речення. Повні і неповні речення. Тест. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
33 
 | 
  
   
Робота над
  помилками, допущеними в контрольному диктанті та тестових завданнях.  
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
34 
 | 
  
   
Підсумково-узагальнювальний
  урок. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
ІІ семестр 
 | 
 |||||
| 
   
Просте
  ускладнене речення 
 | 
 |||||
| 
   
35 
 | 
  
   
Однорідні члени речення (із сполучниковим,
  безсполучниковим і змішаним зв’язком). Поширені й непоширені однорідні члени
  речення. Смислові відношення між однорідними членами речення.  
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
36 
 | 
  
   
Речення з кількома рядами однорідних членів.
  Кома між однорідними членами речення. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
37 
 | 
  
   
РМ 9. Особливості побудови опису пам’яток історії і
  культури. Усний вибірковий переказ
  розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії і культури в
  художньому стилі. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
38 
 | 
  
   
Однорідні й неоднорідні означення 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
39 
 | 
  
   
Узагальнювальні слова в
  реченнях з однорідними членами. Двокрапка й тире при узагальнювальних словах 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
40 
 | 
  
   
РМ 10. Різновиди аудіювання:
  ознайомлювальне, вивчальне, критичне. Слухання-розуміння текстів, що належать
  до різних стилів та типів мовлення. Контрольне аудіювання. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
41-42 
 | 
  
   
РМ 11. Контрольний
  докладний переказ розповідного
  тексту з елементами опису пам’яток історії та культури в публіцистичному
  стилі. 
 | 
  
   
2 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
Речення зі
  звертаннями, вставними словами 
 | 
 |||||
| 
   
43 
 | 
  
   
Звертання непоширені й поширені. Риторичне
  звертання. Розділові знаки при звертанні 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
44 
 | 
  
   
Вставні слова (словосполучення, речення). Групи
  вставних слів і словосполучень за значенням. Розділові знаки при вставних
  словах 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
45 
 | 
  
   
Використання
  звертань і вставних слів для передачі ставлення до адресата. Інтонація речень
  зі звертаннями і вставними конструкціями. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
46 
 | 
  
   
Узагальнення вивченого з теми «Речення зі
  звертаннями, вставними словами 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
47 
 | 
  
   
Контрольна робота 3. Речення з однорідними членами, звертаннями, вставними словами. Тест.  
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
Речення з
  відокремленими членами 
 | 
 |||||
| 
   
48 
 | 
  
   
Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. РМ 12. Усний твір-опис пам’яток історії і культури за картиною в
  публіцистичному стилі. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
49 
 | 
  
   
Поняття
  про відокремлення. Відокремлені другорядні члени речення. Розділові знаки при
  відокремлених членах речення. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
50 
 | 
  
   
Тренувальні вправи. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
51 
 | 
  
   
РМ. Контрольний твір-опис пам’яток
  історії та культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому
  стилі (підготовча робота). 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
52 
 | 
  
   
РМ. Контрольний твір-опис пам’яток
  історії та культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому
  стилі (виконання роботи). 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
53 
 | 
  
   
Відокремлені означення.
  Правильна побудова речень з дієприкметниковими зворотами. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
54 
 | 
  
   
Відокремлені прикладки 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
55 
 | 
  
   
РМ
  13. Конспект, тематичні виписки, особливості їх будови.
  Конспект прочитаного науково-навчального тексту. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
56 
 | 
  
   
Відокремлені обставини.
  Правильна побудова речень з дієприслівниковими зворотами. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
57 
 | 
  
   
Відокремлені
  додатки. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
58 
 | 
  
   
Відокремлені
  уточнювальні члени речення.
   
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
59 
 | 
  
   
РМ 14. Інтерв’ю, особливості його побудови. Інтерв’ю в
  публіцистичному стилі 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
60 
 | 
  
   
РМ 15. Протокол, особливості його будови. Витяг
  із протоколу. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
61 
 | 
  
   
ПКР
  (диктант) 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
62 
 | 
  
   
Узагальнення вивченого з теми.
  Підготовка до контрольної роботи. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
63 
 | 
  
   
Контрольна робота 4. Речення з відокремленими членами. Тест.  
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
Повторення в
  кінці року 
 | 
 |||||
| 
   
64 
 | 
  
   
Робота над помилками, допущеними в контрольному
  диктанті та тестових завданнях. Повторення відомостей про
  словосполучення. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
65 
 | 
  
   
Повторення
  відомостей про просте речення 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
66 
 | 
  
   
РМ 16. Повідомлення на тему про мову, що потребує
  зіставлення й узагальнення матеріалу в науковому стилі. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
67 
 | 
  
   
Узагальнення
  вивченого протягом року. 
 | 
  
   
1 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
Немає коментарів:
Дописати коментар