неділя, 19 лютого 2017 р.

Календарне планування 8 клас


Календарне планування
з української літератури
для 8 класу


Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН від 29.05.2015 № 585).



8 клас
70 год, 2 год на тиждень
Графік фронтальних видів контрольних робіт
Форми контролю
І семестр
ІІ семестр
К-сть год
Дата
К-сть год
Дата
Розвиток мовлення:
§  усно
§  письмо
1
1
1
1
Урок позакласного читання
2
2
Література рідного краю
2
2
Контрольні письмові твори
1
1
Контрольні роботи
2
2


№ п/п
Зміст навчального матеріалу
К-сть год.
Дата
Примітка
ВСТУП
1
Вступ. Художня література як одна із форм духовної діяльності людини. Багатозначність художнього образу.   Різновиди образів. Функції художньої літератури. Аналіз художнього твору.
ТЛ: художній образ, художній твір.
1


УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ
2
Українські історичні пісні про звитяжну боротьбу козаків із турецько-татарськими нападниками («Зажурилась Україна», «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»)
ТЛ: історичні пісні
1


3
Пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту («Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк»).
1


4
«Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце сходить»). Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою.
1


5
Маруся Чурай – легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні, що стали народними.
«Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю». Їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи.

1

Напам’ять «Засвіт встали козаченьки»
6
 РМ 1. Творча робота про українську історичну народну пісню (письмово).

1


7
Думи – героїчний епос українського народу. Різновиди дум. Кобзарі та лірники. Сучасні виконавці дум. Національна капела бандуристів України.
ТЛ: дума
1


8
Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум. Виразне читання думи «Маруся Богуславка», зміст твору. Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки.
1


9
ПЧ 1. Народна дума «Самійло Кішка».
1


10
ЛРК 1.
1


11
Контрольна робота 1. Усна народна творчість. Тест.
1


СВІТ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ
12
Тарас ШЕВЧЕНКО. Викуп поета з неволі, причини покарання, арешт, заслання. «Думи мої, думи мої…» (1847). Усвідомлення власної місії поета.
ТЛ: історична повість
1


13
Тарас Шевченко. «Мені однаково, чи буду…». Роздуми про власну долю, долю України. Аналіз поезії в контексті біографії поета.
1

Напам’ять
14
Тарас Шевченко. «Ой три шляхи широкії…». Роздуми поета про плинність, скороминущість життя людини на землі, про її долю.
ТЛ: філософська лірика
1


15
Виразне читання поезій Шевченка.
1


16
Леся УКРАЇНКА. Життя поетеси, її мужність і сила духу. Потужне ліричне начало, романтичність, оптимізм як провідні мотиви її поезії. («Хотіла б я піснею стати…»).
1

Напам’ять
17
Тема гармонійного єднання людини з природою  («Давня весна»).
1


18
Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини. Проблеми і мотиви у ліро-епічній поемі «Давня казка».
1


19
РМ 2. Порівняльна характеристика образів Поета і Бертольда. План (усно) порівняльної характеристики.
1


20
Контрольна робота 2. Світ української поезії (Т.Шевченко, Леся Українка). Твір.
1


21
Робота над помилками, допущеними у контрольній роботі. Володимир СОСЮРА. Коротко про поета. Патріотичні мотиви його творів. Патрiотичний пафос вірша «Любіть Україну!».
ТЛ: громадянська лірика
1

Напам’ять
22
Інтимні та пейзажні мотиви творів В.Сосюри. щирість ліричного самовираження.«Васильки» — взірець інтимної лірики. «Облітають квіти, обриває вітер…».
ТЛ: інтимна лірика, пейзажна лірика
1


23
Володимир ПІДПАЛИЙ. «…Бачиш: між трав зелених…», «Зимовий етюд». Щирість почуттів поета. Ідея гуманізму, людяності, бережливого ставлення до природи. Незбагненна краса світу, патріотичні почуття, передані словом. Багатозначність і змістова глибина художніх образів («Зимовий етюд»).
1


24
Василь ГОЛОБОРОДЬКО. Самобутня постать поета в українській літературі. «З дитинства дощ («Я уплетений»). Фольклорна основа його поезій, народознавчі аспекти.
ТЛ: вільний вірш..
1


25
«Наша мова», «Теплі слова». Наскрізний патріотизм, філософічність. Оригінальність, простота висловлення глибоких почуттів, важливих думок.
1


26
В. Герасим’юк («Чоловічий  танець»)
1

Напам’ять 1 вірш (на вибір)
27
І. Малкович («З янголом на плечі», «З нічних молитов»). Оптимістичний пафос поезій, віра в перемогу добра.
1

28
А. Мойсієнко («Жовтень жовті жолуді»), І. Павлюк «Дівчинка». Глибокі роздуми поетів-сучасників над проблемами української мови, національної культури; прагнення зазирнути у світ  душі звичайної людини.
1

29
Г. Кирпа («Мій ангел такий маленький…», «Коли до вас темної ночі…») Поєднання в поезіях глибинної історичності бачення світу із відчуттям сучасної присутності в ньому
1


30
Контрольна робота 3. Світ української поезії (твори В. Сосюри, В. Підпалого, В. Голобородька, В. Герасим’юка ).
1


31
ПЧ 2.
1


32
ЛРК 2.
1


33
Із сучасної української поезії. Глибокі роздуми поетів-сучасників над проблемами життя.
1


34
Підсумково-узагальнювальний урок
1


ІІ семестр
НАЦІОНАЛЬНА ДРАМА
35
Іван КАРПЕНКО-КАРИЙ. Короткі відомості про життя і творчість видатного українського драматурга ХІХ ст., про театр «корифеїв». Трагікомедія «Сто тисяч» — класичний взірець українського «театру корифеїв».
1


36
Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи. Проблема влади грошей — наскрізна і «вічна» у світовому мистецтві.
ТЛ: драматичний твір (поглиблено), комедія, трагікомедія
1


37
Засоби сатиричного змалювання образу Герасима Калитки.
1


38
Характеристика образу дійових осіб п’єси. Актуальність проблем комедії для сучасного життя.
1


З УКРАЇНСЬКОЇ ПРОЗИ
39
Михайло КОЦЮБИНСЬКИЙ. Коротко про письменника. «Дорогою ціною». Пригодницький, романтичний сюжет повісті.
1


40
Протест Остапа і Соломії проти будь-якого насильства над людиною. Проблема волі людини та можливостей її здобуття.
1


41
Кохання Остапа і Соломії як центральний мотив у творі. Його непереможна сила, що рухає вчинками, поведінкою, вибором героїв.
1


42
РМ 3. Образ Соломії (письмово за складним планом).
1


43
Час і вічність у повісті, символічні образи. Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії.
1


44
Олександр ДОВЖЕНКО. Видатний український кінорежисер і письменник. «Ніч перед боєм» — твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців, проявлені під час воєнного лихоліття.
1


45
Образи діда Платона і діда Савки – представників українського трудового народу. Їхній моральний урок для солдатів.
1


46
Контрольна робота 4. Твори І. Карпенка-Карого, М. Коцюбинського, О.Довженко. Тест.
1


47
Ніна БІЧУЯ. «Шпага Славка Беркути». Повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей та їхньому дозвіллі.
1


48
Сюжет твору. Особливості композиції.
1


49
Проблема особистості в сучасному світі. Характеристика образів героїв твору.
1


50

РМ 4. Дискусія про вплив оточення на виховання дитини. Осмислення важливості моральних чеснот у житті людини, дружби та підтримки батьків.
1


51
ПЧ 3. Сучасні драматичні твори.
1


52
Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. Володимир ДРОЗД. «Білий кінь Шептало». Сюжет твору, переказ найвагоміших епізодів.
1


53
ЛРК 3.
1


54
Проблеми людини в суспільстві, її знеособлення, свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії у творі . алегоричність образу коня Шептала, його характеристика.
1


55
Контрольна робота 5. Твори Н.Бічуї, В.Дрозда. Твір.  
1


56
Юрій ВИННИЧУК. «Місце для дракона». Повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони». Сюжет твору, переказ найвагоміших епізодів.
1


57
Парадокс: дракон Грицько – поет і християнин. Роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви. Підтекст твору.
1


58
Алегоричність образів дракона Грицька, пустельника та князя.
1


59
Розвиток естетичного смаку, уміння бачити красу і силу художнього слова.
1


Український гумор
60
Валентин ЧЕМЕРИС. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі.
1


61
Проблемно-образний аналіз твору; переказ гумористичних ситуацій.
1


62
Дружба і перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення. Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору.
1


63
Характеристика образів Вітька Горобця, Федька Котигорошка, Галі Козачок.
1


64
Контрольна робота 6. З української прози (твори  Ю.Винничука). український гумор (твори В.Чемериса).
1


65
Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. ЛРК 4.
1


66
ПЧ 4. Бесіда про самостійно прочитані твори, що викликали найбільше зацікавлення.
1


67
Літературна вікторина за творами, прочитаними протягом року.
1


68
Повторення й узагальнення вивченого протягом року
1













Календарне планування
з української мови
для 8-А класу


Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН від 29.05.2015 № 585).


8 клас
70 год, 2 год на тиждень
Графік фронтальних видів контрольних робіт
Форми контролю
І семестр
ІІ семестр
К-сть год
Дата
К-сть год
Дата
Перевірка мовної теми
2
2
Письмо:
§  переказ
§  твір
1
1
1
1
Правопис:
диктант
1
1
Аудіювання
1
Читання мовчки
1
Усний твір
1
Діалог
1
Усний переказ
1
Читання вголос
1

п/п
Зміст навчального матеріалу
К-сть год.
Дата
Примітка
Вступ
1
Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання і впливу
1


Повторення та узагальнення вивченого
2
Лексикологія. Фразеологія
1


3
РМ 1. Повторення відомостей про текст, стилі та типи мовлення, вимоги до мовлення, ситуацію спілкування. Усний стислий переказ тексту публіцистичного стилю.
1


4
РМ 2. Повторення відомостей про ситуацію спілкування. Діалог, складений на основі телепередач, дібраних запитань за текстом, як обмін думками, повідомлення, відповідно до створеної в класі ситуації спілкування, пов’язаної із життєвим досвідом учнів, дискусійного характеру, його розігрування в різних стилях мовлення.
1


5
Морфологія й орфографія. Основні правила правопису (основні орфограми)
1


6
РМ 3. Особливості побудови опису місцевості. Письмовий стислий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі.
1


7
РМ 4. Читання текстів різних стилів, типів, жанрів мовлення (оповідання, стаття, повість, п’єса, нарис, замітка, байка) різноманітних жанрів фольклору. Сприймання в прочитаному тексті різноманітної аргументації під час обговорення певної проблеми;  також прямо вираженої спонукальної інформації.  Вивчальне читання  (практично). Робота з книжкою: передмова в книжці.
1


Синтаксис. Пунктуація
8
Словосполучення. Будова й види словосполучень за способами вираження головного слова. Види зв’язку в словосполученні.
1


9
РМ 5. Оповідання як жанр мовлення, особливості його будови. Читання (мовчки та вголос) і слухання-розуміння оповідань
1


10-11
Контрольний письмовий стислий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі
2


12
Речення прості й складні, двоскладні та односкладні.
1


13
РМ 6. Робота над помилками, допущеними в  контрольному переказі.
Контрольне читання мовчки.
1


14
Контрольна робота 1. Словосполучення і речення. Тест.
1


Просте речення. Двоскладне речення
15
Робота над помилками, допущеними в тестових завданнях. Просте речення. Двоскладне речення. Головні та другорядні члени речення. Речення поширені та непоширені (повторення). Порядок слів у реченні. Логічний наголос.
1


16
Підмет і присудок. Способи вираження підмета.
1


17
Простий і складний присудок (іменний і дієслівний). Тире між підметом і присудком. Способи вираження присудка. Узгодження головних членів речення.
1


18
Означення, додаток і обставина як другорядні члени речення (повторення)
1


19
РМ 7. Усний твір-опис місцевості на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі
1


20
Прикладка як різновид означення. Написання непоширених прикладок через дефіс; прикладки, що беруться в лапки 
1


21
Контрольний письмовий твір-опис місцевості на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (підготовча робота)
1


22
Контрольний письмовий твір-опис місцевості на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (виконання роботи)
1


23
Види обставин (за значенням), способи їх вираження.
1


24
РМ 8. Робота над помилками, допущеними в контрольному творі.
1


25
Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів комами.
1


26
Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка (означено-особові, узагальнено-особові й неозначено-особові, безособові) і підмета (називні).
1


27
Тренувальні вправи
1


28
Безособові речення. Тренувальні вправи.
1


29
Підсумкова контрольна робота. Диктант. 
1


30
Називні речення. Односкладні речення як частини складного речення.
1


31
Повні і неповні речення. Тире в неповних реченнях. Незакінчені речення, їх стилістичні функції.
1


32
Контрольна робота 2. Двоскладне речення. Односкладне речення. Повні і неповні речення. Тест.
1


33
Робота над помилками, допущеними в контрольному диктанті та тестових завданнях.
1


34
Підсумково-узагальнювальний урок.
1


ІІ семестр
Просте ускладнене речення
35
Однорідні члени речення (із сполучниковим, безсполучниковим і змішаним зв’язком). Поширені й непоширені однорідні члени речення. Смислові відношення між однорідними членами речення.
1


36
Речення з кількома рядами однорідних членів. Кома між однорідними членами речення.
1


37
РМ 9. Особливості побудови опису пам’яток історії і культури. Усний вибірковий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії і культури в художньому стилі.
1


38
Однорідні й неоднорідні означення
1


39
Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами. Двокрапка й тире при узагальнювальних словах
1


40
РМ 10. Різновиди аудіювання: ознайомлювальне, вивчальне, критичне. Слухання-розуміння текстів, що належать до різних стилів та типів мовлення. Контрольне аудіювання.
1


41-42
РМ 11. Контрольний докладний переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії та культури в публіцистичному стилі.
2


Речення зі звертаннями, вставними словами
43
Звертання непоширені й поширені. Риторичне звертання. Розділові знаки при звертанні
1


44
Вставні слова (словосполучення, речення). Групи вставних слів і словосполучень за значенням. Розділові знаки при вставних словах
1


45
Використання звертань і вставних слів для передачі ставлення до адресата. Інтонація речень зі звертаннями і вставними конструкціями.
1


46
Узагальнення вивченого з теми «Речення зі звертаннями, вставними словами
1


47
Контрольна робота 3. Речення з однорідними членами, звертаннями, вставними словами. Тест.
1


Речення з відокремленими членами
48
Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. РМ 12. Усний твір-опис пам’яток історії і культури за картиною в публіцистичному стилі.
1


49
Поняття про відокремлення. Відокремлені другорядні члени речення. Розділові знаки при відокремлених членах речення.
1


50
Тренувальні вправи.
1


51
РМ. Контрольний твір-опис пам’яток історії та культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (підготовча робота).
1


52
РМ. Контрольний твір-опис пам’яток історії та культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (виконання роботи).
1


53
Відокремлені означення. Правильна побудова речень з дієприкметниковими зворотами.
1


54
Відокремлені прикладки
1


55
РМ 13. Конспект, тематичні виписки, особливості їх будови. Конспект прочитаного науково-навчального тексту.
1


56
Відокремлені обставини. Правильна побудова речень з дієприслівниковими зворотами.
1


57
Відокремлені додатки.
1


58
Відокремлені уточнювальні члени речення.
1


59
РМ 14. Інтерв’ю, особливості його побудови. Інтерв’ю в публіцистичному стилі
1


60
РМ 15. Протокол, особливості його будови. Витяг із протоколу.
1


61
ПКР (диктант)
1


62
Узагальнення вивченого з теми. Підготовка до контрольної роботи.
1


63
Контрольна робота 4. Речення з відокремленими членами. Тест.
1


Повторення в кінці року
64
Робота над помилками, допущеними в контрольному диктанті та тестових завданнях. Повторення відомостей про словосполучення.
1


65
Повторення відомостей про просте речення
1


66
РМ 16. Повідомлення на тему про мову, що потребує зіставлення й узагальнення матеріалу в науковому стилі.
1


67
Узагальнення вивченого протягом року.
1






Немає коментарів:

Дописати коментар